וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהו החודש הטוב ביותר להתחיל בו דיאטה - ומתי פחות כדאי?

מחקר חדש מצא קשר בין החודש בו אתם מתחילים את הדיאטה לבין מידת ההצלחה בהורדת המשקל. שקלתם להתחיל לדיאטה בימים אלו? אולי כדאי שתדחו את העניין לחודש ינואר

אישה עומדת על משקל. ShutterStock
המוטיבציה גדלה בתחילת שנה/ShutterStock

נכון, מדובר בתחילת שנה וכולם מבטיחים לעצמם הבטחות בריאותיות מרחיקות לכת, אבל מסתבר שינואר הוא עדיין הזמן הטוב ביותר לדיאטה, כך עולה ממחקר חדש של אוניברסיטת אוקספורד בנושא.

המחקר מצא כי אנשים שמנסים לרדת במשקל בתחילת השנה מצליחים לרדת יותר. אלה שמתחילים דיאטה בינואר מאבדים 2.54 ק"ג בממוצע, לעומת 1.61 ק"ג בחודשי הקיץ.

מומחים מאמינים שהמוטיבציה של 'התחלה חדשה' עשויה להיות מאחורי הצלחת דיאטות השנה החדשה. מצד שני, הם מודים שגם חופשת הקיץ עשויה להקשות על שמירה של הרגלים בריאים.

כדי לרדת לעומק הנושא, הם עקבו אחר 85,514 אנשים באנגליה, בני 65 בממוצע, שהחלו את התוכנית למניעת סוכרת של שירותי הבריאות הבריטיים בין ינואר 2017 לדצמבר 2018. למשתתפים היה סוכר גבוה בדם אך טרם פיתחו סוכרת. הם השתתפו במפגשים פנים אל פנים או מקוונים, שבהם עודדו אותם להקפיד על תזונה בריאה יותר, להתאמן יותר ולרדת במשקל.

לוח שנה. ShutterStock
יש זמן טוב יותר לדיאטה?/ShutterStock

התוצאות, שפורסמו בכתב העת Obesity, מראות שהקבוצה איבדה 2 ק"ג במשך שישה חודשים, בממוצע, שווה ערך ל-2.3% ממשקל גופם. עם זאת, אלו שהחלו בדיאטה בחודש ינואר, ירדו במשקל יותר מאלה שמתחילים משטר בריאות חדש בכל תקופה אחרת של השנה.

בסך הכל, אלו שהחלו בדיאטה בינואר איבדו 12-30 אחוזים יותר ממשקלם מאלה שהחלו בתקופות אחרות של השנה, סיכם הצוות. אוגוסט היה החודש הכי פחות מוצלח להתחיל בו דיאטה, ואחריו יולי (1.65 ק"ג), ספטמבר (1.79 ק"ג) ודצמבר (1.83 ק"ג).

ד"ר קוטוקידיס, אחד החוקרים, אמר ל"טלגרף" הבריטי: "ההשערה הטובה ביותר שלנו היא שלאנשים יש יותר מוטיבציה לרדת במשקל בחודש ינואר, כי זה נתפס בדרך כלל כ'התחלה חדשה' ואנשים נוטים לקבל בחודש זה החלטות לקראת השנה החדשה. ולכן, בסופו של דבר הם משתתפים ביותר מהמפגשים הקבוצתיים (כלומר, הם יותר מעורבים בתוכנית) ולכן גם יורדים יותר במשקל".

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully