וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומגה 7: תוסף התזונה שלא הכרתם, וחבל

היא נחשבת לבת הדודה של חומצות השומן אומגה 3 ו-6 אבל היא הרבה פחות מוכרת וכנראה גם קצת פחות יעילה. ובכל זאת יש לה חשיבות. הנה כל מה שצריך לדעת על אומגה 7

אילוסטרציה. ShutterStock
חומצות שומן חשובות./ShutterStock

כנראה כבר שמעתם על אומגה 3 ואומגה 6, שתי חומצות שומן שנמצאות בדגים ובזרעים והפכו מאוד מאוד פופולריות בתעשיית תוספי התזונה - אבל ככל הנראה לא שמעתם על אומגה 7. בתור בן דוד פחות פופולרי של אומגה 3, קבוצת חומצות שומן זו לא כל כך חשובה (היא לא חיונית כמו הראשונה), אבל יש לה כמה יתרונות רציניים שלא מרבים לדבר עליהם. וחבל.

מה זה אומגה 7?

אומגה 7 מצויה במספר מקורות תזונתיים, כאשר הנפוץ ביותר הוא גרגרי אשחר הים המוכרים יותר כאובליפיחה. אבל לא רק שם. מקורות אחרים לאומגה 7 הם אגוזי מקדמיה, שמן אבוקדו ודגים מסוימים, כמו סלמון ואנשובי, כך שלא קשה להכניס אותה לתזונה היומיומית.

אומגה 7 היא משפחה של חומצות שומן חד בלתי רוויות שהגוף מייצר, בעוד אומגה 3 ואומגה 6 הן חומצות שומן רב בלתי רוויות שאנחנו מקבלים מהמזון. היא שונה מעט מאומגה 3 ומחומצות שומן אחרות מסוג אומגה במספר אטומי הפחמן בקצה שרשרת הפחמן, כאשר לאומגה 7 יש שבעה. הצורות הנפוצות ביותר של חומצות אומגה 7 הן חומצה פלמיטולאית וחומצה ואצ'נית, שחובבי טיפוח העור עשויים להבחין בהן כמרכיב בקרמים לטיפוח מסוימים.

אגוזי מקדמיה. ShutterStock
דרך טעימה בוריאה להכניס אומגה 7 לתפריט. אגוזי מקדמיה/ShutterStock

למה הגוף צריך אומגה 7?

אומגה 7 מהווה חלק ממבנה העור והריריות שלנו, וככזו הוספה שלה נקשרה לכמה יתרונות בריאותיים. שמירה על רמות בריאות בריאות של אומגה 7 נחשבת כמסייעת בהורדת רמות הכולסטרול ובהפחתת מצבים דלקתיים הקשורים לריריות הנמצאות בדרכי העיכול, בכבד, בעיניים ובאיברי המין שלנו.

אחד השימושים הנוכחיים בתוספי אומגה 7 הוא לעיניים יבשות, שפועל להפחתת דלקת בבלוטת הדמעות ולשיפור ייצור הדמעות.

כמה מחקרים הוכיחו כי חומצה פלמיטולאית עשויה לסייע בתמיכה במטבוליזם בריא של גלוקוז. מחקר על בעלי חיים גם הראה כי חומצה פלמיטולאית עשויה לסייע בתמיכה בחילוף החומרים בכבד ובבריאותו. אומגה 7 גם מעודדת ייצור קולגן, חלבון חיוני לעור, שיער וציפורניים בריאים.

עם זאת, בעוד שחלק מהמחקרים לאומגה 7 מבטיחים, מחקרים אחרים הראו מוגבלים עד ללא השפעות בריאותיות מועילות מתוספי מזון. מחקר שנערך בשנת 2021 מצא כי אומגה 7 לא הורידה למשל דלקתיות בניסוי מבוקר שנערך בעזרת פלצבו, בעוד סקירה אחרת מצאה השפעה מוגבלת של שמן אשחר הים על בריאות האדם.

לסיכום, לא ברור אם לאומגה 7 יש יתרונות כתוסף או כטיפול במחלות מסוימות, אך שמירה על רמה בריאה בתזונה אכן קשורה לסמנים טובים יותר לבריאות הלב וכלי הדם, כך שאכילת תזונה מגוונת עשויה להיות הדרך הטובה ביותר ליהנות מהשפעותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully