וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא רק הכסף. למה נשים צעירות יוצאות עם גברים מבוגרים בהרבה?

ד”ר אילן רבינוביץ'

25.6.2023 / 9:56

היא יוצאת איתו בגלל הכסף למרות שמפרידות ביניהם יותר מ-30 שנה? אז זהו, שהתשובה הרבה יותר מורכבת. אנחנו אולי חושבים שבמאה ה-21 אנחנו כבר חברה שוויונית בין גברים לנשים, אבל בפועל לא השתנינו דרמטית מדור המערות

עמוס לוזון רבקה ווג. פייסבוק, daniel arom, ניר פקין
פער של יותר מ-30 שנים. עמוס לוזון והדוגמנית רבקה ווג/ניר פקין, פייסבוק, daniel arom

עמוס לוזון בן השישים נראה בחברתה של דוגמנית צעירה בת 23.
רוברט דה נירו בן ה-79 הוא אבא טרי לילד שביעי. חברו, השחקן ההוליוודי בן ה-83 מצפה לילד מזוגתו בת ה-29.
גם ריצ'רד גיר חזר לחתל בגיל 69 עם רעייתו הצעירה ממנו ב-34 שנים.
מיק ג'אגר הפך להיות אבא בפעם השמינית בגיל 74, כשהוא כבר סבא רבא.
בילי ג'ואל הביא בת בגיל 67.
סטיב מרטין הפך לאבא לראשונה בגיל 67 לרעייתו הצעירה ממנו ב-26 שנים.
שלמה בראבא הפך אב בגיל 65 לרעייתו שצעירה ממנו ב-26 שנים.
דודו פישר נישא לאישה הצעירה ממנו ב-30 שנה ובגיל 64 הביא ילד רביעי.
וזה לא נגמר.

מעבר לקוריוז ולאנקדוטות הביוגרפיות של טורי הרכילויות, יש פה משהו הרבה יותר שורשי ועמוק. במאה ה-21 בה אנחנו מתיימרים להיות חברה שוויונית בין גברים לנשים, פוסט פמינסטית, תוך הכחדת שרידי השובניזם. אבל בפועל - לא השתנינו דרמטית מדור המערות.

אברהם, יצחק ויעקב לקחו להם מספר נשים, כולן צעירות מהם, וכמובן שלמה המלך שהתהדר באלף נשותיו. עד חרם דרבינו גרשון במאה ה-11 בו נאסר על נשיאת יותר מאישה אחת, הפוליגמיה היתה נחלת הכלל ביהדות. אסתר המלכה השתמשה ביופיה ובנשיותה כדי לכבוש את אחשוורוש במצוות דודה מרדכי והצילה עמה מגזרות השמד של המן.

מים רבים זרמו מאז, העולם המערבי עבר תיקון: אמנציפציה לנשים, זכות הצבעה במשטרים הדמוקרטים, שיוויון הזדמנויות, ראשות ממשלה בישראל, בריטניה, גרמניה ופינלנד, כמעט נשיאה אמריקנית (3.5 מיליון קולות יותר מטראמפ, שרק שיטת האלקטורים הכניסה אותו לבית הלבן), נשיאות בית המשפט העליון בישראל, מנכל"יות בנקים. לכאורה, המערכה הוכתרה בהצלחה והשיויון מלא (אם כי עדיין פערים גדולים במשכורות בין גברים לנשים).

במקום אחד לא השתנינו מדור המערות וזה במערכת הזוגית-אינטימית-מינית בין גברים לנשים. שם טבע האדם ויצרו הקדמוני נשארו כשהיו.

אל פאצ'ינו בטקס גלובוס הזהב 2020. GettyImages
גם זה קרה פעם. אל פאצ'ינו והשחקנית מיטל דוהן שצעירה ממנו בעשרות שנים./GettyImages

הנה כמה עובדות שלמדתי בעבודתי רבת השנים:

1. אישה תהיה לרוב שכלתנית ופרקטית יותר. אישה יכולה להתאהב בגבר רציני עם קבלות של עשייה, איש מעשה ועבודה עם קריירה ששכרה בצידה. גבר אמיתי, לדידה, יהיה אחד עם שאיפות, דרייבים, מסלול ידוע מראש של התקדמות, מפרנס שיתן לה יציבות וקרקע כלכלית מוצקה. שיהיה חרוץ ולא ישב ימים שלמים בבית בבטלה. שיהיה אחראי על הצד הכלכלי-החומרי בבית.

2. גבר יתקשה לחיות עם אישה מצליחה, המביאה תלוש גדול משלו הביתה. גם אם ישקר לעצמו שהוא מפרגן לה, בתוכו תפגע גבריותו והוא ינסה לעקוף את אישתו בהכנסתו או במעמד שעיסוקו מקנה לו (לדוגמא יהפוך לראש ממשלה, עיין ערך טוני בלייר באנגליה) או לחילופין יבגוד בה כדי לחפש חיזוקים לגבריותו.

3. נשים מסודרות כלכלית היטב, בסיבוב שני של זוגיות, מסבירות לי שמחפשות גבר מסודר כלכלית. הן אומרות לי כך: "אני לא גרידית, הכסף הוא לא הנושא, יש לי מספיק משל עצמי. אבל גבר שמרוויח בגיל 40 פחות מ-40,000 ש"ח בחודש ואינו בעל דירה הוא לוזר ואין לי ענין לצאת עם לוזרים".

4. אני נתקל ביותר ויותר צעירות איכותיות שמחפשות גברים המבוגרים מהן בעשור ויותר. הדבר הפך כבר לתופעה. אין פה פסיכולוגיה בגרוש של daddy issues. הן אומרות בפירוש שגבר מבוגר הוא בוגר יותר, בעל ניסיון חיים עשיר ומעניין, מרתק בראיית עולמו ונושאי השיחות איתו מעשירות את עולמן. הם משוחררים ומפנקים יותר, חסרי עכבות ונגמלו מתסביכי הצעירות. הם יודעים לפנק אישה והואיל והם בעלי אפשריות כלכליות גדולות משל צעירים, דייט עימם יכול להיות בטוסקנה או בפריז. מתנה תהיה שרשרת יקרה ולא ספר שירה. הם יאפשרו להן רמת חיים שלא מאפיינת צעירות בגילן וכך הן יעקפו את חברותיהן. כסף הוא קטליזטור לרגשות וכל מי שטוען אחרת מתכחש לאמת. לדבריהן, הגברים הללו מעריצים אותן, מכבדים אותן כפי שאף גבר צעיר לא היה מסוגל והכי גורמים להן להרגיש אישה.

5. לרוב, פער הגילאים בזוגיות יהיה לטובת הגבר. צעירות יעדיפו גבר שיהיה מבוגר מהן ב-2-5 שנים. שיהיה פאזה אחת לפניהן בגיל ויעקוף אותן בשלב אחד לפחות (היא בתחילת הלימודים והוא סיים, היא בחיפוש עבודה ולו יש קביעות). הן יסבירו שנשים צעירות בוגרות יותר מגברים צעירים ולכן צריך לגשר על הפער במציאת גבר מעט מבוגר ובוגר יותר .

6. אין שיויון בנושא הגילאות בין גברים לנשים. עובדתית: גבר בן 34 יכול לצאת עם נשים מגיל 20 ומעלה, אישה בת 34 תוכל לרוב לצאת למטרה רצינית עם גברים הנושקים לגילה ומעלה. גם בעידן הקפאת ביציות, השעון הביולוגי מתקתק בדייט ולפרקים ילחיץ את הגבר מולה.

7. אצל הגברים הגרושים והרווקים הסטרייטים שחצו את גיל הארבעים - החגיגה בעיצומה. הם יעדיפו בענק נשים צעירות מהן בהרבה. המבוססים והאמידים יספרו על הצלחה מטאורית אצל צעירות יפיפיות ופיצוי על נשים זהות שלא הישירו מבט לעברם בתקופת צעירותם. הרווקים המאוחרים מרגישים שאם חיכו כל כך הרבה שנים, הם זכאים לאישה המושלמת: דוגמנית-על, צעירה, איכותית עם אופציה לקריירה מבטיחה. הגרושים מרגישים שכבר נתנו חובם לחברה ועכשיו זה זמן הפיצוי שלהם. גם מקומה של הנקמה בגרושתם לא נפקד.

8. חוסר שיוויון, גם בגירושים. אישה היושבת מולי ומבקשת להתגרש יודעת שתרד לרוב ברמת חייה, שיהיו לה מחזרים, אבל בהיותה גרושה עם ילדים בחזקתה יהיה לה יותר קשה למצוא בעל חדש. הגרוש שלה, על פי רוב, מהר מאוד ימצא כלה צעירה כי יתקשה להסתדר בגפו. אישה חייבת שבעלה יסכים לתת לה גט ולא תשאר עגונה ולא תוכל להנשא, בעוד לגבר מספיקות חתימות של מאה רבנים כיום והוא יכול לשאת אישה שניה אפילו שרעייתו מסרבת להתגרש ממנו (עיינו ערך שולי רנד, שבפועל נשוי למיכל ולצופית גרנט) .

9. כלל אצבע: לגבר יהיה הכי חשוב מראה האישה, לאישה הכי חשוב יהיה איכויות הגבר וכיצד הוא מנצל אותן.

10. סטנדרט כפול? גבר יסתדר בקלות עם אישה שבוחרת מרצונה להיות מרתה סטיוארט, עקרת הבית, מגדלת ומטפחת אותו, את הילדים ואת הבית. בידיעה שמאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה. אישה תתקשה להשלים עם גבר שאינו עובד.

כל האמור לעיל - מנסיוני העשיר כמטפל שנחשף לסיפורים רבים בתחום. עם זאת, כמובן שזה לא תמיד משקף את הכלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully