וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"61% מהנשים מזניחות בריאותן": לאומית משדרגת את טיפולי הנשים

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 10:27

אחרי שהבינו שהנשים, ברוב המקרים, הן הגורם הקובע בתא המשפחתי לאיזו קופה להשתייך, ובדרך כלל דואגות לבריאות של בני המשפחה הרבה לפני הבריאות שלהן, לאומית יוצאת עם מעטפת טיפולית משודרגת לנשים

קופת חולים לאומית. פלאש 90, יוסי אלוני, עיבוד תמונה
קופת חולים לאומית/עיבוד תמונה, פלאש 90, יוסי אלוני

תחת הכותרת "קודם כל את", החל מהיום (ג') מציעה קופת חולים לאומית לחברות הקופה מעטפת שירות חדשה ומשודרגת, שתכלול בין השאר: מרכזי בריאות לנשים בפריסה ארצית, חדרי מיון נשים, מוקד אחיות לבריאות האישה ומוקד נפרד לנשים בהריון, התכתבות עם רופא נשים באפליקציה ועוד.

הקופה החלה במהלך לאחר שביצעה סקר נשים ארצי בו התברר שב-93% מהמקרים, הן אלו שקובעות בדיקות, תורים ואבחונים עבור הילדים. כמו כן עלה מהסקר ש-55% מהבקשות להתחייבויות הדיגיטליות מוגשות על-ידי נשים ו-66% מהביקורים ברפואה יועצת הן של נשים.

דואגות לבריאות בני המשפחה ומזניחות את עצמן

אלא שאותו סקר ארצי גם מצא שהמעורבות בניהול "תיק הבריאות" המשפחתי לא גורמת לנשים לשמור על הבריאות שלהן עצמן: 71% מהנשים העידו כי הן דואגות לבריאות של בני המשפחה האחרים יותר ממה שהן דואגות לבריאות של עצמן; 61% ציינו שעומסי החיים בבית ובעבודה גורמים להן להזניח את הבריאות שלהן ו-31% מהנשים הצהירו שלא ביקרו שנה או יותר אצל רופא נשים.

נתונים אלו דומים ללמצאי משרד הבריאות בנושא. על פי נתונים שפרסם המשרד בדוח קידום בריאות בשנת 2021 עולה כי: כ-28% מהנשים בגילאי 50-74 לא ביצעו בדיקת ממוגרפיה, כ-44% מהנשים בגילאי 30-54 לא בצעו בדיקת סיקור לסרטן צוואר הרחם (פאפ) ב-3 השנים האחרונות.

נתונים אלה וההבנה כי דאגה לבריאות האישה מסייעת בפועל לשמירה על בריאות המשפחה כולה, הובילו את לאומית למיקוד אסטרטגי בבריאות האישה, תוך שימת דגש על תקופת ההיריון והלידה.

רופאה וחולה, אילוסטרציה. ShutterStock
קודם כל את. קופת חולים לאומית/ShutterStock

מיון נשים במסגרת הקופה ומענה מיידי בוואטסאפ

במסגרת שדרוג הטיפולים לנשים מתכוונת הקופה להקים מרכזי בריאות לאישה, בנוסף ל-15 המרכזים שנבנו בשנים האחרונות וכוללים: רופאי נשים במגוון, אחיות בריאות האישה וטכנאיות אולטרסאונד. אותם מרכזים כוללים גם מחלקת מיון נשים, שחוסך למטופלות את הצורך להגיע במקרים דחופים למיון בבתי החולים. כמו כן מתחייבת הקופה להגדיל את זמינות רפואת הנשים והיצע התורים בכ-10%. בנוסף מציעה לאומית שירות התכתבות אישית עם רופא הנשים באפליקציה של הקופה.

כדי לספק מענים דחופים הוקם מוקד אחיות לנשים, שמאויש באחיות מיילדות שעברו הכשרה בעולם בריאות האישה. מוקד נוסף שהוקם תחת השם MOM יעניק ליווי אישי לנשים בהריון ואחרי הלידה באמצעות שיחת טלפון או התכתבות בוואטסאפ. הקופה גם תאפשר לנשים להגיע לבדיקות סקר מרוכזות בבתי החולים השונים במחיר מסובסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully