וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא, חושבת על שינוי בקריירה? כך תעשי את זה נכון

מתת אל שץ, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 13:45

מתת-אל שץ, אמא ויועצת קריירה, משתפת בטיפים שיעזרו לך לעשות סדר בראש ובלב, כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך

אישה צעירה מול לפטופ. ShutterStock
חשוב שתתרגמי את המחשבות שלך למונחי "הצלחה" על פי קריטריונים שתגדירי בעצמך/ShutterStock

עם כל תינוק שנולד, נולדת אמא חדשה שנדרשת להסתגלות בתחומים רבים. החזרה לשוק העבודה היא צעד מרגש ומאתגר שחשוב להקדיש לו זמן במהלך חופשת הלידה לשם מחשבה על הצרכים, האילוצים והרצונות האינדיבידואליים שלך. רצוי להתייעץ וללמוד מאימהות אחרות שעובדות בתחום/תפקיד שמעניין אותך, ויחד עם זאת חשוב שההחלטה לגבי הצעד הבא בקריירה שלך תהיה סובייקטיבית ונקייה מהשוואות ושיפוטיות. עשי אך ורק מה שנכון לך.

השאלה האמיתית היא "איך עושים את זה?"

אנחנו חיות בעולם מלא בהסחות דעת, רשתות חברתיות, עצות שניתנות לנו על ימין ועל שמאל גם כשאנחנו לא באמת מבקשות אותן ואיך אפשר לשכוח את הלחץ החברתי שלפעמים מאד משפיע על היכולת לקבל החלטות בצורה שקולה ונייטרלית.

אל דאגה! ריכזתי לך כמה טיפים שאני מקווה שיעזרו לך להתמקד יותר בך ופחות באחרים:

הגדירי מהי הצלחה עבורך - אחרת, איך תדעי שהצלחת?

חשוב שתתרגמי את המחשבות שלך למונחי "הצלחה" על פי קריטריונים שתגדירי בעצמך ושאינם מבוססים על רצייה חברתית כלשהי. חשוב שההצלחה שאת מגדירה תהיה ניתנת למדידה, כדי שתדעי לזהות שעמדת בה.

התמקדי בערכים והמטרות שלך

חשבי מהם הערכים המובילים שלך ולאורם הגדירי את המטרות שלך. קחי בחשבון את הדברים שחשובים לך באמת ומשפיעים על השמחה, ההגשמה ותחושת ההצלחה שלך. מנגד, התחשבי גם באילוצים ובצרכים שלך ושל התא המשפחתי. כך תוכלי להבטיח שההחלטה שתקבלי, תהיה מדוייקת לך.

חפשי תמיכה ומנטורינג מקצועי

במידה והחלטת לבצע שינוי כלשהו בקריירה שלך, וודאי שיש לך את כל מעטפת התמיכה שאת זקוקה לה. הרבה יותר קל להתגבר על אתגרים ולהשיג מטרות כשיש מי שעומד מאחורייך ומצדדייך כדי לתת לך "פוש", בדיוק ברגע הנכון.

הקפידי לחגוג הישגים והצלחות

התמקדי בתהליך הצמיחה שלך, מבלי להסתכל לצדדים ולבדוק איפה אחרות נמצאות בקריירה או בתהליך חיפוש העבודה שלהן. היזכרי מתי הרגשת מצליחה ומה התנאים הסביבתיים שאפשרו לך להרגיש כזו. כך יהיה לך קל יותר לברוא חוויית הצלחה מחודשת. אני ממליצה לך בחום להקפיד לחגוג ברמה שבועית הצלחות קטנות כגדולות שמציינות את ההתקדמות שלך בתהליך. תרימי לעצמך, מגיע לך!

התבונני בתהליך שלך מנקודת מבט של למידה והתנסות

הכל עניין של התבוננות! היי סלחנית כלפי עצמך וקבלי באהבה את הרעיון שאת לומדת ומתפתחת מכל חוויה וצעד. גם מהחוויות הפחות נעימות. השוואה לאימהות אחרות עשויה לעכב אותך בתהליך ההתפתחות האישית שלך, גם בהקשר הזה. האמיני בעצמך שאת מסוגלת ללמוד ולהצליח בנתיב הפרטי שלך, מבלי להסתכל לצדדים.

לסיכום, זכרי שעיסוק בהשוואות יכול לעכב אותך מלממש את הפוטנציאל שלך. הגדירי מהי הצלחה עבורך, התמקדי במטרות שהגדרת לעצמך, דאגי לבקש ולקבל את כל התמיכה שאת זקוקה לה, הקפידי לחגוג הצלחות קטנות כגדולות ואמצי לעצמך גישה שמתמקדת בלמידה והתנסות.

זו הדרך שלך ויש לך את היכולת לעצב אותה בהתאם לרצונות והשאיפות שלך. כל עוד תימנעי מביצוע השוואות, יהיה לך קל יותר להתמקד בנתיב המדויק שלך ולהצליח להגשים את עצמך.
בהצלחה!

אישה עם עגלת תינוק עושה מתיחות. ShutterStock
השאלה האמיתית היא "איך עושים את זה?"/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>https://app.jama.co.il/

מתת אל שץ, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully