וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא, זה מפחיד! טיפים להנקה הראשונה מחוץ לבית

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 10:01

גם אם אתן מרגישות שאתן "שולטות בחומר" בכל הקשור להנקה, כשצריך לעשות זאת מחוץ לבית - זה כבר מאתגר יותר ומצריך היערכות אחרת. כך תגיעו מוכנות

אישה מניקה תינוק בבית קפה. ShutterStock
פרצוף מוכר יכול להקל עליכן את האתגר שבהנקה בחוץ בפעם הראשונה/ShutterStock

על הספה בבית, כשאתן לבד עם הבייבי, אתן פשוט שולפות ומחברות. אתן לא חייבות דין וחשבון לאף אחד, לא צריכות להסתתר, מקסימום מגיפות את התריסים, וההנקה יוצאת לדרך. אם אתן מתמודדות עם קשיים בהנקה, זה הרבה יותר נוח לנהל את הסיטואציה כשאתן לא צריכות לדאוג שרואים לכן משהו במרחב הציבורי, כשאף אחד לא שומע את הבכי של התינוק או רואה את הבכי שלכן בעקבות התסכול.

אין ספק שלהניק מחוץ לבית דורש מיומנות, אותה צוברים עם הזמן ואפילו עם כל תינוק מחדש, כי הנקה היא עולם ומלואו. ישנן אמהות שמתכננות את היציאות מהבית לפי ההנקות של התינוק, כלומר מתזמנות הנקה בבית לפני יציאה ודואגות לחזור בדיוק להנקה הבאה - הכל כדי לא להניק בחוץ.

למרות הקשיים הלגיטימיים, יכול להיות שיש מי מכן שלא רוצות להיכנע לפחד ולנצח אותו, ובדיוק עבורכן ריכזנו כמה טיפים שימושיים שיסייעו לכן לצלוח את אתגר ההנקה מחוץ לבית. קחו בחשבון שיכול להיות בכי והחיבור יכול לקחת זמן וכנראה שבבית, לבד, תרגישו לעד יותר נינוחות. עם זאת, חבל להגביל את עצמכן מלצאת מהבית. הנה הטיפים לצלוח את ההנקה הראשונה מחוץ לבית:

בחרו מסלול מראש

אומרים שידע זה כוח, וזה מוכיח את עצמו גם במקרה הזה: ככל שתגיעו יותר מוכנות כך תוכלו להתכונן מראש ולדעת מה מצפה לכן. בחרו במסלול שאתן מכירות, קצר, במיקום שאתן שולטות בו - פארק ליד הבית, מספר רחובות לא סואנים שאתן מכירות כדי שתוכלו להיות רגועות עם כמכה שפחות הפתעות. זה לא אומר שזה לא יהיה מלחיץ להניק גם במקומות האלו, אבל אולי תוכלו מעט להוריד את מפלס הלחץ.

בררו היכן יש חדרי הנקה

אם היציאה הראשונה מהבית היא לקניון או מרכז קניות (אולי להחליף מתנות שקיבלתן ללידה?), דעו לכן שכמעט בכל מרכז שכזה קיים חדר ייעודי להנקה. חפשו בגוגל כדי שבמקרה הצורך תוכלו לדעת בדיוק לאן לגשת.

הצטיידו בטטרה גדולה או סינר הנקה

כדי שתרגישו פחות חשופות, הביאו איתכן בתיק החתלה סינר הנקה או טטרה גדולה שתכסה אתכן ואת הבייבי בזמן ההנקה. דאגו שהטטרה תהיה מספיק גדולה כי התינוק עשוי לזוז במהלך ההנקה ולהזיז אותה ממקומה.

לבשו בגדי הנקה נוחים

גופיית ספורט, חזיית הנקה, חולצת הנקה - אולי ייקח זמן עד שתחליטו מה מתאים לכן, אבל כדאי בכל מקרה לנסות לפני היציאה, בבית, את בגד ההנקה המועדף עליכן. בגד הנקה נוח צריך להיות כזה שלא תהיה לכן בעיה לשלוף דרכו ולסדר בחזרה במהירות כשהתינוק סיים לאכול.

קבעו עם חברה

פרצוף מוכר יכול להקל עליכן את האתגר שבהנקה בחוץ בפעם הראשונה. יכול להיות שהנוכחות של חברה, אחות או אמא תעזור לכן לצבור ביטחון כדי שבאחת מהפעמים הבאות תרגישו מספיק חזקות כדי להניק בחוץ כשאתן לגמרי לבד.

זכרו שאף אחד לא באמת מסתכל עליכן

אולי זה רק נדמה לכן שכל העיניים עליכן וכולן רק מחכים לראות אם התינוק מתחבר בהצלחה, אבל ההפך הוא הנכון. רוב האנשים עסוקים בשלהם, וגם אם לא, ככל הנראה תקבלו מבט מבין, מזדהה או חומל. אם אתן מרגישות עוינות מסוימת מהסביבה אתן יכולות לבחור אם לשנות מיקום או להתעמת עם אדם מסוים, במקרים מסוימים.

לסיכום, בעוד כמה חודשים יתכן ותצחקו על עצמכן, שכל כך נלחצתן מלהניק את התינוק שלכן בחוץ. יכול להיות שממש בעוד כמה ימים או שבועות אתן תרגישו כל כך בנוח להניק בחוץ, אפילו בלי להתכסות, וכל מה שיטריד אתכן זה כמה הבייבי שלכן מרוצה ושבע.

אמא מניקה תינוק. ShutterStock
אולי זה רק נדמה לכן שכל העיניים עליכן וכולן רק מחכים לראות אם התינוק מתחבר בהצלחה, אבל ההפך הוא הנכון/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully