וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל השיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני בחירת עגלת תינוק

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 7:38

בחירת עגלה היא אחת המשימות המרכזיות של מי שעומדים להפוך להורים בפעם הראשונה. כך תדעו שאתם מתאימים לעצמכם את הדגם הנכון

אימהות הולכות עם עגלות בפארק. ShutterStock
לכו לחנויות להתנסות ולהרגיש או בקשו מהורים אחרים בסביבתכם לחוש את מגע העגלה שלהם/ShutterStock

לקראת לידה ראשונה, ולפעמים גם בלידות הבאות, הורים לבייבי שבדרך מוצאים את עצמם מתלבטים מול עשרות סוגי העגלות לתינוקות הקיימים בשוק. יש מי שנותנים משקל רב לצבע ולנראות שלה, ויש מי שמתרשמים יותר מהפונקציונליות שלה - כך או כך, לכל הורה חשוב לבחור עגלה שתתאים באופן מדויק לצרכי המשפחה ותשרת אתכם נאמנה ובעיקר את תינוק שבדרך ובמקרים רבים גם את אלו שיבואו אחריו.

לא מעט הורים מוצאים את עצמם מבולבלים מול היצע העגלות הגדול הקיים, לכן במאמר זה נפרוט עבורכם כמה שיקולים שיסייעו לכם להגיע להחלטה ולבחור, לבסוף, את העגלה שתתאים לכם ביותר. אלו הדברים שכדאי לקחת בחשבון לפני הרכישה:

מחיר ותקציב

כמו לפני רכישות אחרות שאתם עושים, לשיקול הכלכלי יש משקל ועליכם להבין מה התקציב שלכם לקניית העגלה. ישנם מותגים יקרים יותר ביחס לאחרים, ואם עלותם גבוהה לכם מדי אך אתם עדיין מעוניינים בהם, קחו בחשבון שתיאלצו להצטמצם במקום אחר.

אביזרים נלווים

העגלה מגיעה עם אקססוריז נלווים או שתצטרכו לרכוש אותם בנפרד? למשל, גגון אוורירי לימי קיץ חמים, פגוש לרגליים לשלב הטיולון, מתקן לכוס עבור ההורים, שמשיה ועוד. לפעמים תגלו שבמחיר שנראה לכם גבוה מדי תוכלו לקבל הרבה דברים עם העגלה, בעוד עגלות זולות יותר יצריכו מכם רכישה נוספת של אביזרים שסביר שתתעניינו בהם.

הגובה שלכם

יכול להיות שלא חשבתם על זה, אבל לגובה שלכם יש משקל די גבוה בהחלטה על בחירת עגלה. ישנן עגלות שפחות מתאימות להורים גבוהים, שכן האמבטיה שלהן די נמוכה וכל הרמה של התינוק תדרוש מהם התכופפות רצינית. בנוסף, גם ידיות הדחיפה של העגלות, אף שהן מתכוונות, יכולות להיות נוחות יותר או פחות לגבהים שונים של הורים. בסינון הראשוני שלכם, בחרו בעגלות המוגדרות כ"עגלות להורים גבוהים" ו"עגלות להורים נמוכים", לפי הסיווג של המוכרים בחנויות ואף ברחבי הרשת. בהמשך, בדקו איך גובה העגלה מרגיש לכם.

ההרגשה שלכם

לא רק הגובה צריך להיבדק פיזית בחנות כשאתם "מודדים" עגלה, אלא גם התחושה הכללית שלכם. איך מרגישה הנסיעה? ההיגוי? האם אתם מרגישים שהעגלה מסיבית בתנועה שלה, או שמא קלילה מדי? נכון שזה עדיין לא מרגיש כמו הדבר האמיתי, אבל אפשר לקבל טעימה קטנה מאיך שזה יכול להיות. משהו לא מרגיש לכם נכון, בתחושה? כנראה שאתם צריכים לבחור בדגם אחר.

מקום מגורים

אתם גרים בעיר עם מדרכות צרות ומרצפות עקומות? או אולי ביישוב עם קרקע שלא סלולה באופן רציף לאורך הרחוב? זה בהחלט פרמטר להתחשב בו בבחירת העגלה. עגלות קומפקטיות יתאימו לסביבה עירונית, ובעיקר לבניינים בהם אין מעלית ותצטרכו לעלות קומות במדרגות. עגלות מסיביות יותר עם גלגלים גדולים וחזקים יתאימו לסביבה עם שבילי כורכר, חול וכדומה.

אופי הבילויים המשפחתיים שלכם

מרבים לטייל? בארץ או בחו"ל? ההבחנה הזאת חשובה בחיפוש אחר העגלה המתאימה. מי שצופה נסיעות לחו"ל עם התינוק יכול לבחור בעגלות אותן ניתן להעלות לתא הנוסעים במטוס (הן מתקפלות לחלוטין בשלב הטיולון), ומי שמרבה לטייל בטבע כאן בארץ יעדיף עגלה חזקה וגדולה שתשרוד תוואי שטח שונים.

אתם מתניידים הרבה ברכב

אם יש לכם רכב ואתם הולכים להתנייד בו לא מעט עם התינוק (חשבו בעיקר על תקופת חופשת הלידה), אתם תצטרכו לקפל את העגלה ולהכניסה לבגאז' על בסיס קבוע. במקרה כזה, כדאי לבחור בעגלה עם מנגנון פירוק וקיפול נוח (עגלות במצב אמבטיה דורשות פירוק ואז קיפול). אם אתם הולכים להתנייד בעיקר באוטובוסים או ברגל, מנגנון הקיפול לא צריך להוות שיקול מרכזי בבחירת העגלה.

חוות דעת

קיבלתם המלצה חמה על עגלה? עוקבים אחרי בלוגרית שנשבעת שהעגלה שלה היא הכי נוחה שיש? קראתם הרבה חוות בפורומים באינטרנט? נכון שמה שטוב לאחד לא בהכרח יתאים לאחר, אבל התנסות של אנשים אחרים יכולה ללמד אתכם מעט על החוויה עם העגלה. הוסיפו את חוויית המשתמש (האחר) לתוך סל השיקולים שלכם בבחירת העגלה.

מחשבות על העתיד

השלב בו התינוק שוכב באמבטיה של העגלה אורך כמה חודשים, ולאחר מכן מעבירים אותו לטיולון שילווה אותו לאורך תקופה ארוכה יותר. מתעניינים בעגלה מסוימת? עמדו על אופן השימוש בה בהמשך. האם היא הופכת לטיולון? האם הטיולון מסתובב לשני הכיוונים? (טיולון לכיוון שלכם רלוונטי עם המעבר מהאמבטיה), האם הטיולון נשכב לגמרי? (רלוונטי לתינוקות שישנים על הבטן בעגלה, אך לא רק) ועוד.

מומלץ להגדיר מראש מה חשוב לכם בעגלה שעתידה לשמש את התינוק שלכם ולאחר מכן לגשת לסקר שוק. כשהסינון יצטמצם עוד יותר, לכו לחנויות להתנסות ולהרגיש או בקשו מהורים אחרים בסביבתכם לחוש את מגע העגלה שלהם. בסוף תגיעו למסקנה מי היא האחת ותוכלו לסמן וי משמעותי בדרך למפגש המרגש עם הבייבי שבדרך.

אמא עם עגלה. ShutterStock
מומלץ להגדיר מראש מה חשוב לכם בעגלה שעתידה לשמש את התינוק שלכם/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully