וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 מחשבות שמלוות את סיום חופשה הלידה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 10:08

מדוע אתן מרגישות שנשבר לכן הלב כשחופשת הלידה מגיעה אל קיצה? אולי כי זאת ממש פרידה מתקופה מאוד משמעותית בחייכן

אמא עצובה בחדר ילדים. ShutterStock
איך לעזאזל תצליחו להספיק משהו כשאתן גם עובדות וגם אמהות אחרי שהעבודה מסתיימת?/ShutterStock

גם אם ידעתן מראש מתי זה יקרה, והיו אפילו רגעים שייחלתן שהרגע הזה כבר יגיע, כשזה מגיע - זה כואב. חופשת הלידה שלכן, אם הייתה בת חודשים ספורים ואם מעל שנה, היא תקופה משמעותית ביותר בה התמודדתן עם אתגרים, צחקתן, בכיתן הרבה, ישנתן מעט, התקרבתן לדמויות מסוימות והתרחקתן מאחרות, הייתן מנותקות במידה מסוימת מהעולם שהכרתן לפני שהתינוק נולד והתרגשתן מהרבה רגעים. להיפרד מכל זה ביום אחד זאת התמודדות שמעלה לא מעט תחושות ומחשבות הנה מקבץ של כמה מהן:

איך הוא יצליח להסתדר בלעדיי?

הרי הייתן איתו כל היום. הכרתן כל מבט, למדתן לזהות בכי של רעב ובכי של עייפות, הייתן אלופות בלהרדים אותו כנגד כל הסיכויים והיה לכן את מגע הקסם שפתר את הכל. אז מה יהיה מעכשיו? איך מישהו יכיר אותו כל כך ויידע לענות לו על כל הצרכים? איך יצליחו להרדים אותו גם כשהוא ממש יתקשה? ולחבק בדיוק ברגע שבו הוא זקוק לזה ולא שנייה אחת מאוחר יותר?

אז התשובה היא שאין תחליף לאמא, ואף גננת או מטפלת ואפילו סבתא לא יהיו מה שאתן עבורו. אבל הוא יהיה בסדר, וכל דמות מטפלת תלמד להכיר אותו ולהיות שם עבורו והוא ילמד לקבל את המענה הזה ממנה. יכולה להיות תקופת הסתגלות מסוימת, אך תהיו בטוחות שבסוף יהיה לתינוק שלכן טוב.

איך אני אצליח להסתדר בלעדיו?

כל כך התרגלתן לנוכחותו של התינוק שלכן שגם לכן קשה לשחרר ממנו. אתן תתגעגעו, תחשבו עליו ואולי אפילו תרצו לקצר את היום שלכן כדי לראות אותו שוב. מאוד לגיטימי להתקשות להיפרד מהתינוק בסיום חופשת הלידה, אבל אפשר להתעודד בכך שזה יתאזן עם הזמן. יתכן שתמיד תמשיכו להתגעגע אליו כשאתן לא איתו, אבל זה ירגיש כמו געגוע בריא, לא כזה שמכאיב בלב.

האם בחרתי נכון עבורו?

אתן יכולות להיות בטוחות שעשיתן את הכי טוב כדי לבחור עבור התינוק שלכן את הכי טוב. שאלות בנוגע לבחירות שתעשו עבורו עוד יטרידו אתכן במשך הרבה שנים קדימה. לצערכן, איך לכן שליטה בדברים, אך אתן עשיתן את המחקר שלכן ובחרתן עבורו מסגרת שאתן מאמינות בה. נסו לשחרר את מה שאין ביכולתכן לשלוט בו והיו תמיד עם אצבע על הדופק.

איך אספיק הכל?

בחופשת הלידה הספקתן להאכיל, להרדים, לסדר את הבית, להכין אוכל, להכניס למכונה, לתלות את הכביסה, לקפל וגם לשוטט באינסטגרם - כל זה בשעתיים. אז איך לעזאזל תצליחו להספיק משהו כשאתן גם עובדות וגם אמהות אחרי שהעבודה מסתיימת? זה אכן נראה כמו משימה בלתי אפשרית (ולאמהות יש כל כך הרבה משימות, את זה אתן כבר יודעות), אבל אתן תתרגלו עם הזמן ותלמדו איך לנהל את הזמן שלכן באופן שתוכלו להספיק את מה שחשוב לכן בזמן שיוגדר מחדש.

איך אדע באמת מה עובר עליו?

פתאום לא תדעו כמה בדיוק הוא אכל, כמה הוא התגעגע אליכן וכמה קקי הוא עשה. גם אם תקבלו את המידע הכי אמין ממי שאחראית על התינוק שלכן, זה לא יהיה כמו לדעת את זה "מהעיניים שלכן". זה בהחלט יכול להטריד, ואתן יכולות לנסות ולבקש לקבל כמה שיותר מידע, תמונות וסרטונים שייתנו לכן תמונה מלאה של היום שעבר על הבייבי שלכן, אבל עם הזמן אתן כנראה קצת תשחררו.

לסיכום, לא סתם אתן מרגישות שאתן חוות שברון לב כשחופשת הלידה שלכן מסתיימת. זוהי פרידה לכל דבר ועניין, אבל אתן תתגברו עליה ואפילו תפיקו ממנה את הטוב, ברגע שתעכלו את המצב החדש ותתרגלו אליו. התייחסו לעצמכן בהרבה חמלה בתקופה הזאת והיו סבלניות. בעוד כמה ימים או שבועות הכל כבר יהיה מאחוריכן.

אמהות שיפוטיות בחופשת לידה. ShutterStock
אתן יכולות להיות בטוחות שעשיתן את הכי טוב כדי לבחור עבור התינוק שלכן את הכי טוב/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully