וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לשרוד יום שלם בעבודה אחרי (עוד) לילה ללא שינה?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 12:37

הורים לתינוקות מתמודדים עם עייפות קיצונית כתוצאה מהלילות הלבנים, אך נאלצים להמשיך בשגרה וללכת לעבוד. מזדהים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשרוד את היום למרות הרצון העז ללכת לישון

אמא עייפה שותה קפה ומחזיקה תינוק. ShutterStock
הורות טרייה טומנת בחובה התמודדויות רבות, ואחת הבולטות שבהן היא העייפות שמגיעה לרמה שלא הכרתם/ShutterStock

כשהתינוק שלכם מתעורר באמצע הלילה, סביר להניח שעוברת בראשכם המחשבה "איך אצליח לתפקד מחר בעבודה"? יש לכם כל כך הרבה משימות על הראש ואתם מודאגים מכך שתגיעו אליהן אחרי מעט מאוד שעות שינה רצופות. איך תמלאו אחר כל המטלות שלכם? איך תצליחו בכלל להחזיק את העיניים פקוחות? ומה תעשו אם זה לא יסתיים בקרוב?

הורות טרייה טומנת בחובה התמודדויות רבות, ואחת הבולטות שבהן היא העייפות שמגיעה לרמה שלא הכרתם, אפילו לא מתורנויות השמירה אי שם בצבא. מאחר שהחיים צריכים להימשך למרות העייפות, אתם תצטרכו להתמודד עם לילות קשים שאחריהם יגיעו ימים קשים אותם תבלו בעבודה. איך תוכלו מעט להקל על עצמכם ולשרוד את היום למרות שהעיניים כמעט ונעצמות? הנה כמה הצעות:

התחלקו בתורנויות הלילה עם ההורה השני

עשו משמרות ביניכם והתחלפו בהן מדי יום או כל כמה ימים כדי להימנע משחיקה ועייפות תמידית של אחד מכם. בקשו מההורה השני להתעורר עם התינוק בשעות הקטנות, לפנות בוקר, כדי שתוכלו לזכות בכמה שעות שינה רצופות לפני שתצטרכו לקום ולצאת לעבודה. קחו אתם את השעות המוקדמות יותר ועשו החלפות ביניכם עליהן תסכמו מראש.

התחילו את היום במשימות המורכבות

אם יש מטלה שמטרידה את מנוחתכם, או כזו הדורשת מכם רמת ריכוז גבוהה במיוחד, התחילו את היום איתה ואל תדחו אותה לאחר כך, אף שזה מאוד מפתה. נכון שאתם עייפים, אבל אחר כך אתם יכולים להרגיש עייפים עוד יותר ויהיה לכם קשה להתרכז ולבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר. בנוסף, יכול להיות שההרגשה הטובה שלכם לאחר שתסיימו יכולה להכניס לכם קצת אנרגיות.

עשו הפסקות קצרות לאורך היום

צאו מדי פעם לנשום אוויר, לשתות קפה (מיד נרחיב גם על זה), למתוח איברים או סתם לקשקש לפעמים עם החברים במשרד. הניתוקים הקטנים יכולים לרענן אתכם ולהזרים כוחות מחודשים רגע לפני שתתיישבו שוב על העבודה שיש לכם להספיק.

שתו הרבה קפה משובח

כוס אחת או יותר של קפה חזק ומשובח במיוחד יתנו לכם בוסט של אנרגיה שתעזור לכם לסיים את המשימות שלכם.

אל תתפתו למאכלים עתירי סוכר

העייפות הולכת בבד בבד עם רעב, והדרך הכי קלה להשתיק אותו היא בפחמימות וסוכרים, מסוג הדברים שתמיד יש במשרדים בשפע. הבעיה עם המאכלים האלה היא שאמנם הם יעניקו לכם תחושת שובע וערנות בטווח הקצר, אך הפירוק שלהם בגוף והעיכול שלהם יגזול מכם אנרגיות בהמשך ואז תמצאו את עצמכם שוב בנקודת ההתחלה - עייפים מאוד.

בחרו לאכול בריא

במקום ג'אנק וסוכר, לכו על מזון בריא שיספק אנרגיה לאורך זמן, ללא צניחות סוכר ויתפרק בגוף לאט וישמור על תחושת שובע לאורך זמן. ככל שתאכלו בריא ומאוזן יותר, כך תרגישו פחות צניחות אנרגיה וכן לא תוסיפו לעצמכם דאגה נוספת על הראש בדמות רעב מתמשך.

נסו להקל את תנאי העבודה שלכם

אם אתם בתקופה לא קלה, שתפו את הממונה עליכם בקושי שלכם, ואולי תצליחו יחד להגיע לפתרון שייטיב עם כולם. יכולים לבקש לשלב עבודה מהבית? להגיע מדי פעם ליום קצר יותר? או להגיע מאוחר יותר בבוקר? שינוי של התנאים לטובתכם יכול בהחלט להקל עליכם. לא תמיד זה יצליח, אבל שווה לנסות.

לכו לישון מוקדם בערב

בתקופה של לילות לבנים, נצלו כל זמן פנוי לשינה. זה לא הזמן להשלים פרקים של סדרות או משחק כדורגל שמתחיל בשעה מאוחרת. לכו לישון מוקדם כדי שתוכלו לצבור כמה שעות שינה עד שהתינוק יעיר אתכם.

זכרו כל הזמן שזה זמני

נכון שקשה לראות את זה כשאתם כל כך מותשים, אבל התקופה הזאת תעבור ואתם תצליחו לישון שוב. כמו כן, נסו להתנחם בכך שרוב ההורים הטריים עוברים את זה ואפילו במקום העבודה שלכם יש לפחות עובד אחד שמתמודד עם אותה עייפות בדיוק.

אבא עייף מנסה לישון בזמן שהילדים שלו מפריעים לו. ShutterStock
בקשו מההורה השני להתעורר עם התינוק בשעות הקטנות, לפנות בוקר, כדי שתוכלו לזכות בכמה שעות שינה רצופות/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully