וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי ליידי: איך אתם מגיבים כשהילדות מבקשות להתאפר ולהתגנדר?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 10:47

אם אל הדרישה לשמלה מסתובבת הצטרפו בקשות למרוח לק, לשים בושם וגם להתאפר - כנראה שיש לכם ילדה קטנטנה בבית שנהנית מאוד להתגנדר. כך תוכלו להגיב לרצונות החדשים שלה

אמא מאפרת ילדה. ShutterStock
כדאי לזכור שזהו שלב נפוץ אצל בנות והוא יחלוף במוקדם או במאוחר/ShutterStock

אחת אחת הן נכנסות אל הכיתה בשמלות הנסיכות שלהן. מישהי לובשת שמלה של אלזה, אחרת - שמלה של בל, וילדה נוספת עם שמלה מסתובבת ומרשימה שקשה לייחס לדמות ספציפית, אך יש לה מראה מאוד נוצץ וחגיגי. זהו לא תיאור של יום בחיי נסיכות מהאגדות, אלא המציאות היומיומית של הרבה מאוד בנות קטנטנות וההורים שלהן.

לפעמים זה קורה עוד לפני גיל שלוש. ילדות קטנות מתחילות לגבש דעה מוצקה לגבי הלבוש שלהן, והרבה פעמים זה יגיע עם דרישה להיות "כמו נסיכות", עם שמלות ורודות מסתובבות, קשתות וכתרים בשיער והרבה נצנצים וחדי קרן באקססוריז שלהן. לא מעטות הפעמים בהן ילדות מבקשות למרוח לק, לשים בושם, לענוד תכשיטים ולמעשה להיות גברת מגונדרת לכל דבר ועניין.

מוצאים את עצמכם חסרי אונים מול הבקשות של הילדה שלכם? לא בטוחים כיצד כדאי להגיב - להסכים או להציב גבולות? ריכזנו לכם את שלוש התגובות האפשריות, כדי שתוכלו למצב את עצמכם בזו שקולעת יותר לערכים שלכם, ולאמץ אותה:

לא מסכימים, נקודה

אתם מאמינים שלכל דבר יש את הזמן שלו, וילדות צריכות להיות ילדות. איפור, over התעסקות בלבוש, התקשטות מוגזמת - לא שייכים בעיניכם להתנהגות של ילדות ולכן אתם לא רואים לנכון לאפשר לילדה שלכם להתנהג באופן הזה.

זה בסדר מבחינתכם להתחפש בבית כחלק ממשחק, אבל לא יותר מזה. לקים ואיפור - זה כבר יותר מדי עבורכם ואתם מסכימים אצל חברות בלבד (ומיד כשחוזרים הביתה מורידים את האיפור ומסירים את הלק) או באירועים מיוחדים בלבד כמו חגיגות פורים, ימי הולדת וכדומה. יכול להיות שהבת שלכם עדיין לא התייאשה והיא ממשיכה לבקש, אבל אתם איתנים בדעתכם, למרות שהורים לבנות סביבכם דווקא כן מאפשרים את כל הפסטיבל.

מסכימים עם גבולות מסוימים

אף שאתם לא משתגעים מהרעיון ומעדיפים שהבת שלכם תתעסק במשחקים ופעילויות אחרות, אתם לא מונעים ממנה לגמרי את מה שהיא מבקשת. כל עוד צוות הגן מסכים, היא יכולה להגיע עם תחפושת ואולי אפילו עם לק מרוח על הציפורניים. באשר לאיפור, אתם מאפשרים לה להתאפר באופן מינימלי ביותר, עם תכשירים המיועדים לילדות.

יתכן שהגישה המתונה שלכם, תוך מתיחת גבולות, נובעת מהרצון לא למנוע מילדה שלכם את מה שמאפשרים לרוב הבנות בסביבתה כדי שהיא לא תרגיש יוצאת דופן.

זורמים עם מה שהילדה מבקשת

אתם ממש לא עושים עניין מבקשות ההתגנדרות של הבת שלכם. היא רוצה סומק וצלליות? בשמחה, אפילו תתנדבו לאפר אותה. כל יום תחפושת אחרת לגן? אין עם זה שום בעיה. לק על אצבעות הידיים וגם הרגליים? אולי אפילו תפנקו אותה מדי פעם בתור אצל המניקוריסטית הקבועה. אתם דוגלים בגישה מאוד זורמת ומאפשרת וגם אם אתם לא בהכרח מסכימים עם בחירות האופנה והסטיילינג שלה - אתם נושכים שפתיים ובחרים את המלחמות שלכם.

אז איפה אתם ממקמים את עצמכם? זורמים או מגבילים? כך או כך כדאי לזכור שזהו שלב נפוץ אצל בנות והוא יחלוף במוקדם או במאוחר, ואז יגיעו במקומו העדפות ובקשות אחרות. לסביבה יש השפעה מכרעת במקרה הזה, והילדות רואות את החברות שלהן ורוצות גם. כל דרך בה תבחרו לחנך היא לגיטימית, וגם אם מישהו סביבכם מעקם את הפרצוף נוכח הבחירות שלכם, אל תתנו לזה לערער אתכם. מובן שתוכלו לשנות את דעתכם ולהחליט שאתם קצת יותר משחררים, אבל סביר להניח שזה לא יעבוד בכיוון השני: ילדה שהרשו לה להתגנדר ופתאום כבר לא, לא תבין את הצעד שלכם ותמחה עליו.

אמא עם בתה מתאפרות. ShutterStock
לפעמים זה קורה עוד לפני גיל שלוש/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully