וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר המכות של הקיץ הישראלי עם ילדים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 14:18

אם גם אתם נחרדים מהמילים "החופש הגדול" מאז הפכתם להורים - זה לגמרי בסדר. בכל זאת, אתם צריכים להתמודד גם עם הסיוט ושמו אוגוסט וגם עם המשימה לשעשע את הילדים ולשרוד את הקיץ בשלום

ילדים מבלים בים. ShutterStock
אם חשבתם לבלות הרבה בים עם הילדים, אז למדוזות תכניות אחרות/ShutterStock

פעם, מזמן, כשהייתם ילדים, כנראה לא הבנתם למה ההורים שלכם נראים מותשים בסוף הקיץ ואיך זה שיש כזה דיסוננס בין הכיף הגדול שאתם מתעוררים אליו בכל בוקר בחופש הגדול, לבין הפרצופים חסרי האנרגיות שלהם. עכשיו, כשאתם הורים בעצמכם ורגילים לשלוח ילדים למסגרות, אתם מביטים קדימה אל חודש אוגוסט בדאגה רבה שאומרת כולה: מה יהיה?

גם אם יש לכם חופשה משפחתית מתוכננת לחופש הגדול, רובכם תתמודדו גם עם ימי חופש כשאתם בבית, בלי המסגרת שהסתיימה ואפילו בלי קייטנה. ככה זה כשמשך החופש הגדול של הקטנטנים יכול להגיע אף לשלושה שבועות.

אז מה הופך את הקיץ הישראלי עם ילדים לכל כך מייגע? ומדוע הורים רבים מתקשים להתמודד עם כל מה שהוא מביא איתו? הנה עשר המכות של הקיץ - להורים:

חם מדי

טוב, זה ברור לא? עם השנים וההתחממות הגלובלית זה הופך להיות כמעט בלתי אפשרי. הטמפרטורות כל כך גבוהות, אחוזי הלחות גם הם בשיא וכל יציאה מהמזגן מאלצת את כולם להתמודד עם שמש קופחת והרבה זיעה. גם אם תמעטו ביציאות מחוץ למזגן, הילדים שלכם כנראה יבקשו ללכת מדי פעם לגינות השעשועים ושם תוכלו כולכם לטפטף כמו הארטיק שזה עתה ליקקתם. גם הליכה לים ולבריכה, בתור הורים שמשגיחים על הילדים בשבע עיניים לא תהיה מרעננת עבורכם לאורך כל הזמן, אם בכלל.

אין סנכרון לחופש מהעבודה

אם לא הסתדרתם על בייביסיטר או קייטנת סבתא לאורך כל ימי החופש, אתם תיאלצו לקחת חופש מהעבודה, וזה לא תמיד פשוט. יכול להיות שלא נשארו לכם ימי חופש לנצל, יכול להיות שלא נעים לכם להיעדר ויכול להיות שפשוט לא מסכימים לכם או שאתם לא יכולים להרשות את זה לעצמכם כלכלית. ככה זה כשהחופשות של מערכת החינוך לא מסונכרנות בשום צורה עם חופשות ממקומות עבודה.

עונת המדוזות

אם חשבתם לבלות הרבה בים עם הילדים, אז למדוזות תכניות אחרות. הן אוהבות להגיע כשטמפרטורת המים גבוהה, וזה קורה בדרך כלל בדיוק בימים שבילוי בים הוא כל כך מתבקש.

הרבה אנשים בכל מקום

בחופש הגדול הכל מפוצץ. כל כך הרבה אנשים נמצאים בכל מקום - בקניונים, באטרקציות למיניהן, אפילו במלונות. התורים ארוכים והמרחב האישי מצטמצם, אבל אם תסתכלו טוב טוב תוכלו לראות הרבה הורים רצוצים כמוכם רק מחכים שכל זה ייגמר.

הכבישים פקוקים

כפועל יוצא של העומס בכל המקומות שציינו, גם הכבישים פקוקים ומתפוצצים ממכוניות של אנשים שרק מחפשים מה לעשות כדי להעביר את ימי החופש. לשבת עם ילדים קטנים בפקק במכונית זה ממש ההפך מבילוי, אבל היי, לפחות זה במזגן.

האטרקציות לא זולות

לונה פארק, מתחמי פעילויות ילדים, הבריכה - פתאום כשהם ממלאים הרבה מהזמן שלכם אתם מגלים עד כמה הם יקרים.

אי אפשר להתחמק מהוצאות גבוהות

גם אם תנסו לחסוך באטרקציות ובפעילויות יקרות, תגלו שאתם הולכים להוציא לא מעט כסף בחופש הגדול. הילדים בבית וצריכים לאכול את כל הארוחות שלהם? אפילו הוצאות החשמל והמים יהיו גבוהות יותר מאחר שכולם נמצאים יותר בבית. תוסיפו לזה פינוקים של קיץ שלפעמים חייבים כמו קרטיבים ותגלו שההוצאה החודשית על אוגוסט הייתה גבוהה בהרבה מחודשים אחרים.

עומס גם בנתב"ג

החלטתם לקחת את הילדים לנופש בחו"ל? חכו עם ההתלהבות. נתב"ג עמוס ביותר בחודשי הקיץ וצפויים לכם תורים ארוכים בשדה. אז עד שתגיעו למטוס, צפו להמתנה מייגעת שהופכת לעוד יותר מייגעת כשיש ילדים קטנים בתמונה.

יתושים

אם בכלל הצלחתם להוציא את עצמכם לגינת השעשועים הקרובה אליכם, חוץ מהחום והלחות המעיקים יגיעו גם היתושים כדי להרוס לגמרי את החגיגה. הרגישים ביניכם לא יפסיקו להתגרד במשך כמה ימים, ואז תוכלו להוסיף לכיף של החופש הגדול גם תלונות של "אמא מגרד לי!!!!".

ולסיום, בעוד חודש הכל יחזור על עצמו בחגי תשרי

מחכים בכיליון עיניים ל-1 בספטמבר? אולי יהיו לכם כמה ימים של שקט, אבל אז הכל חוזר להתחלה עם חופשת חגי תשרי. זה מתחיל בראש השנה, ממשיך בכיפור ומסתיים בסוכות, ללא ספק תקופה ארוכה שאולי בחלקה תזכו גם אתם לחופש מהעבודה, אבל מתי שלא, זה ייראה כמו שידור חוזר של אוגוסט.

משפחה בחופשה. ShutterStock
גם אם תנסו לחסוך באטרקציות ובפעילויות יקרות, תגלו שאתם הולכים להוציא לא מעט כסף בחופש הגדול/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully