וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הסיבות מדוע זה ממש לא לעניין לתת לילדים שלכם לאכול בגינה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 13:27

לא רק הסיכון שבחשיפת אוכל לילד אלרגי, אלא גם לכלוך, יצירת הרגל מיותר ועוד. תנו לילדים לאכול לפני שהם מגיעים וכולכם תרוויחו

שלושה ילדים קטנים אוכלים גלידה. ShutterStock
תינוקות ופעוטות שיראו ילדים אוכלים, באופן טבעי ירצו גם/ShutterStock

זה כבר הפך לנוהל. הורים מגיעים לגינה עם ילדיהם ומיד מוציאים מהתיק שלל פירות, חטיפים או נשנושים אחרים. יש גינות שעשועים אליהן מגיעים מוכרי בייגלה או "אוטו-גלידה" ואז נכנסים לתמונה גם ארטיקים מטפטפים ופירורי שומשום שמוצאים את דרכם בעיקר לפתח המגלשה.

ומה הבעיה בקצת אוכל בגינה, אתם שואלים? הרי הילדים רעבים אחרי הגן, או שהם בכלל עושים טובה שהם מסכימים לאכול משהו במהלך היום, והנה על הנדנדה זה מצליח והם מנשנשים להנאתם, אז למה לא? בדיוק לשם כך התכנסנו. רגע לפני שאתם שוב מוציאים את הבמבה מהתיק באמצע גינת השעשועים, קראו את הדברים הבאים:

זה מסכן ילדים עם אלרגיות

אם אין לכם ילד אלרגי, סביר להניח שאתם לא חושבים על זה, אבל מי שאלרגיה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלו, ובפרט כזאת הנחשבת מסכנת חיים, חי את חייו בדריכות, שמא הילד שלו ייחשף לאלרגן. לפעמים מספיק שיד קטנטנה עם פירורי במבה תיגע בנדנדה, וילד אלרגי לבוטנים שיעלה עליה אחריו יחטוף התקף אלרגי.

זה יוצר הרגל מיותר

הילדים שלכם ילמדו שגינה שווה אוכל, ושזה ממש הגיוני לשבת על הקרוסלה עם חטיף או שוקולד. מדוע לייצר אצלם הרגל מיותר? הליכה לגינה צריכה להיות בשביל לשחק בה, והכנסת ריטואלים של אוכל עלולה להרגיל אותם לצפות לו, ולהתאכזב אם הוא לא יהיה כלול בבילוי.

זה מפריע לילדים פשוט לשחק

במקום לשחק, הילדים יושבים ואוכלים, ואז מתפספסת המטרה שבגללה הגעתם לגינה - לשחק.

זה מושך תשומת לב גם של ילדים אחרים

תינוקות ופעוטות שיראו ילדים אוכלים, באופן טבעי ירצו גם. הם יבואו ויבקשו וההורים שלהם יצטרכו להתמודד עם המצב - לאסור עליהם ואז הם יביעו אי שביעות רצון, או להסכים בלית ברירה, אם תציעו לכבד אותם. גם כשמדובר בילדים שאינם אלרגיים, אם ההורים החליטו שהם לא יאכלו בזמן שהם נמצאים בגינה, כל אחד מהסיבות שלו, ההחלטה שלכם להאכיל דווקא בגינה מעמידה אותם במצב לא נעים.

זה מלכלך

אריזות ריקות של חטיפים, שאריות של פירות וטפטופים דביקים של ארטיק - לא תמיד תצליחו להשתלט על הלכלוך שישאירו הילדים לאחר שיאכלו. עכשיו דמיינו את הילדים שלכם מתפלשים בשאריות של מישהו אחר. לא נעים, נכון?

אז מה בכל זאת אפשר לעשות?

אחרי שהבנתם מדוע זה לא לעניין לאכול באמצע גינת השעשועים אבל עדיין, הילדים שלכם רעבים לנשנוש או פינוק אחרי הגן, ודאי תשמחו לשמוע שיש כמה פתרונות שיהיו לטובת כולם:

אכלו בדרך - תנו לילדים נשנוש בדרך מהגן לגינה, או אפילו עשו עצירה יזומה על ספסל ברחוב, כדי שהרעב יירגע והם יוכלו להגיע לגינה פנויים למשחק.
אכלו בהתחלה, בצד - שבו בצד הגינה, רחוק מהמתקנים ומאנשים והציעו לילדים אוכל לפני שהם יוצאים לשחק. דאגו לשטוף להם את הידיים לפני שהם הולכים למתקנים.
ותרו לגמרי על האוכל - לא תמיד ילדים רעבים, ולפעמים אלה רק אתם, ההורים, שדואגים להאביס אותם בכל טוב "שרק לא יחסר". אם אתם לא מזהים צורך אמיתי, ותרו עליו, וראו אם הילדים מצליחים לשרוד עד ארוחת הערב. כמובן שאפשר לפנק אותם, ולא צריך להגיע רק למצב של רעב אמיתי כדי להציע משהו קטן לאכול. אם בחרתם כן להציע אוכל - עשו זאת בדרך, או לפני, ובצד. כך תאפשרו לילדים שלכם לשחק בכיף, תשמרו על הגינה נקייה ותאמנו את השריר של לחשוב על הזולת.

ילד קטן אוכל עוגת שוקולד בחוץ. ShutterStock
מדוע לייצר אצל הילדים הרגל מיותר?/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully