וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלבטת האם לחזור לעבודה הקודמת שלך בתום חופשת הלידה?

מתת אל שץ, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 13:47

מתת-אל שץ, אמא ויועצת קריירה, משתפת בטיפים שיעזרו לך לעשות סדר בראש ובלב, כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורך

אמא וילד עם לפטופ. ShutterStock
התייעצי עם אימהות אחרות ובדקי מה עזר להן לחזור לעבודה בצורה חלקה/ShutterStock

חזרה לעבודה בתום חופשת הלידה היא החלטה משמעותית שדורשת היערכות ותכנון. חשוב שתקדישי זמן למחשבה על הרצונות והאילוצים שלך, כך שיתקיים איזון נכון עבורך בין המטרות האישיות לבין הקריירה שלך.

הנה כמה נקודות למחשבה שיעזרו לך לבחור בצעד שהכי מדויק לך:

אל תאיצי בעצמך לקבל החלטה מיד לאחר הלידה! תני לעצמך זמן להתאושש ולהסתגל למציאות החדשה שלך - תני לגוף ולנפש להחלים, טפחי את הקשר עם הבייבי וסגלי לעצמך שגרה. תוכלי להגדיר נקודת זמן בעתיד שבה תתכוונני לקבל החלטה בנוגע לצעד הבא בקריירה שלך.

בצעי מיפוי של השאיפות המקצועיות אל מול הערכים שלך כדי לוודא שאת מקבלת החלטה ממקום מאוזן ושלם. זו עבודת עומק חשובה מאד שתעזור לך להכיר את עצמך טוב יותר גם בהיבטים שאינם קשורים לקריירה.

בדקי מהם האילוצים הכלכליים שלך ושל משפחתך - האם משתלם לך לחזור לעבוד כנגד ההוצאות הצפויות לך ולמשפחתך? כמובן שהגיוני שההחלטה תתבסס על שיקולים נוספים מלבד אילוץ כלכלי - החזרה לעבודה תאפשר לך להתאוורר, לפגוש אנשים, ולקדם את עצמך מקצועית.

בדקי מתי ובאיזה מסגרת מתאים לך להכניס את הבייבי, כך שתוכלי להקדיש זמן לקריירה שלך במידה הרצויה.

קיימי שיחה פתוחה וכנה עם המעסיק/ה שלך לגבי כוונתך לחזור לעבוד. בדקי מה המוכנות של הארגון לבוא לקראתך בכל הנוגע להיקף המשרה והתנאים: גמישות בשעות העבודה, קיום מודל עבודה היברידי/מהבית, שכר ועוד. אל תתביישי לבקש את מה שאת מאמינה שמגיע לך לקבל. תיאום ציפיות, שקיפות וסנכרון עם המעסיק/ה הם גורמים קריטיים לחזרה "חלקה" לעבודה.

בדקי האם התרבות הארגונית תומכת באיזון בין העבודה לחיים הפרטיים. חשוב מאד שתתני מקום גם לתחביבים והרצונות האישיים שלך מחוץ למסגרת העבודה.

התייעצי עם אימהות אחרות ובדקי מה עזר להן לחזור לעבודה בצורה חלקה אחרי חופשת לידה. אולי תרצי לאמץ כמה מהרעיונות שלהן.

קבלי החלטה מתוך בחירה ולא מתוך פחד - את תמיד יכולה לבחור לחשב מסלול מחדש. כל התנסות היא בסופו של דבר תהליך למידה חשוב לארסנל הכלים שלך.

לסיכום, חזרה למעגל העבודה בסיומה של חופשת הלידה הוא צעד משמעותי שדורש התנהלות מחושבת וזהירה. זקקי עם עצמך את הרצונות והגבולות שלך וקבלי החלטה ממקום מאוזן, נטול השוואות ומתוך הקשבה לאינטואיציה שלך. את יודעת הכי טוב מה נכון עבורך.
קבלי החלטה מתוך בחירה ולא מתוך פחד!

זכרי אמא, את השמש של הבית שלך. כשאת מאוזנת, מגשימה ושמחה, כולם מרוויחים! :)
באהבה,
מתת-אל

מסורבת משכנתא. ShutterStock
חזרה למעגל העבודה בסיומה של חופשת הלידה הוא צעד משמעותי/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>https://app.jama.co.il/

מתת אל שץ, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully