וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 89 מת האיש הראשון בעולם שאובחן עם אוטיזם

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 10:00

דונלד גריי טריפלט מת לאחר מלחמה במחלת הסרטן. הוא עבד כל חייו בבנק בעיר הולדתו לאחר שאובחן בשנת 1938 באוטיזם

דונלד גריי טריפלט, האדם הראשון שאובחן עם תסמיני אוטיזם, מת בסוף השבוע האחרון בגיל 89. אחיינו של טריפלט אמר ל-USA TODAY שהוא מת מסרטן.

במהלך חייו, טריפלט הוצג במאמרי חדשות, ספרים, סרטים תיעודיים ובכתבי עת רפואיים לאחר שזכה להכרה כאדם הראשון שאובחן עם הפרעת הספקטרום האוטיסטי.

הוריו, בימן ומרי טריפלט זיהו בשלב מוקדם בחייו של דון שהוא מיוחד במובנים רבים, והם עבדו בחריצות לצייד אותו באמצעים להשגת חיים מאושרים ופרודוקטיביים. והם הצליחו. דונלד עבד בבנק המשפחתי - בנק אוף פורסט, בעיר הולדתו כ-65 שנים, לאחר שסיים תואר בצרפתית.

אובחן בסוף שנות ה-30 של המאה הקודמת

טריפלט זוהה כ"דונלד טי". במאמר משנת 1943 "הפרעות אוטיסטיות של מגע רגשי" שנכתב על ידי ליאו קאנר מבית החולים ג'ונס הופקינס שבדק את דונלד לראשונה בשנת 1938. דונלד גם היה נושא סרט תיעודי של PBS וכן בספר "במפתח אחר: סיפור האוטיזם". הספר, שנכתב על ידי ג'ון דונבאן וקארן צוקר, היה לרב מכר של הניו יורק טיימס והגיע לגמר בפרס פוליצר לשנת 2017.

מהו אוטיזם בדיוק?

הפרעת אוטיזם או הספקטרום האוטיסטי (ASD) משלבת קבוצה של הפרעות נוירו-התפתחותיות הגורמות לפגיעה במיומנויות תקשורת ומיומנויות חברתיות. אוטיזם מתחיל בדרך כלל לפני גיל שלוש ונמשך כל החיים, אך התערבות מוקדמת משחקת תפקיד חשוב בטיפול ובהתקדמות.

אין בדיקה רפואית חד משמעית לאבחון אוטיזם. במקום זאת, ההפרעה מאובחנת על ידי התבוננות בהתפתחות הילד.

  • עוד באותו נושא:
  • אוטיזם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully