וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרו הכל! נמצאו שלושת האנשים שגרמו להתפרצות קורונה

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 12:46

הקורונה היא אולי כבר איזה זיכרון רחוק עבור רבים, אבל את המחיר של המגיפה הזו נדע כנראה רק בעוד כמה שנים. כעת, חוקרים טוענים כי נמצאו האשמים, ויש להם שמות

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

זו כנראה אחת התעלומות הגדולות של המאה - ויש סיכוי שהתשובות מתחילות להתבהר: שלושה מדענים מהמעבדה של ווהאן ששינו גנטית את נגיף הקורונה היו הראשונים שחלו בו, כך נטען בחקירה חדשה. ויש לאנשים האלה שמות. על פי מספר פקידי ממשל ארה"ב שהתראיינו כחלק מחקירה ממושכת של ערוץ החדשות העצמאי Public and Racket, האנשים הראשונים שנדבקו בנגיף הם לכאורה בן הו, פינג יו ויאן ז'ו. כולם היו חוקרים במעבדת ווהאן שעל פי החשד ממנה דלף נגיף ההקורונה, והם לקחו חלק במחקר במכון ווהאן לווירולוגיה (WIV) על נגיפים דמויי SARS.

אלינה צ'אן, ביולוגית מולקולרית ב-MIT והרווארד, ומחברת שותפה עם מאט רידלי מ-Viral: The Search for the Origin of Covid-19 אמרה: "בן היה התלמיד של החוקרת שי ז'ינגלי (Shi Zhengli) מנהלת המכון של ווהאן וזו שידועה בתור "אשת העטלף הסינית". הוא היה תלמיד הכוכב שלה. הוא ייצר וירוסים דמויי SARS ובדק אותם בעכברים. אם הייתי צריך לנחש מי יעשה את מחקר הנגיפים המסוכן הזה ויהיה הכי בסיכון להידבק בטעות, זה היה הוא".

אחד החוקרים מהמעבדה בווהאן שאחראי על התפרצות הקורונה. יו טיוב, צילום מסך
אחד האחראים למגיפה? בן הו/צילום מסך, יו טיוב

המדענית חשדה וחששה

אחת מעמיתיה חשפה בשבוע שעבר כי בתחילת המגיפה, ד"ר שי חשש מהאפשרות שקוביד יכול היה לצוץ מניסויים שבוצעו במעבדת ווהאן. לפי עדויות, המדענית המכובדת בילתה "לילות ללא שינה" בסריקת דגימות של וירוסים קפואים במעבדת WIV, מחשש "מה עלול לקרות" אם היא תמצא התאמה מדויקת לקורונה במעבדתה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שי זנגלי. Johannes EISELE / AFP, GettyImages
שי זנגלי/GettyImages, Johannes EISELE / AFP

חלו כבר בנובמבר 2019

באפריל האחרון פורסם דוח בן 300 עמודים, שחיברה ועדת הבריאות של הסנאט האמריקני, שכותרתו 'Muddy Waters: The origin of COVID-19'. לפיו התיאוריה על כך שהנגיף עבר מחיות לבני אדם אינה יכולה יותר להיחשב מדויקת. "המידע הקיים מאשר את האפשרות של תקרית לא מכוונת שנוצרה מכישלונות של זיהום הבטיחות הביולוגית במהלך מחקר שקשור לחיסונים", נכתב בדוח.

מחברי הדוח, הרופאים בוב קדלק ובוב פוסטר, אמרו כי הראיות "נסיבתיות" והיעדר שיתוף הפעולה מסין מקשה על המחקר, אך הם בטוחים כי הנגיף הגיע מהמעבדה בווהאן.

בנוסף, הוול סטריט ג'ורנל דיווח במאי 2021 כי שלושה חוקרים ממעבדת WIV בווהאן ביקשו טיפול בבית חולים בנובמבר 2019, חודשים לפני שסין חשפה את מגיפת הקורונה. העיתון אמר כי דוח מודיעין אמריקאי שלא נחשף בעבר סיפק פרטים חדשים על מספר החוקרים שנפגעו, עיתוי מחלותיהם וביקוריהם בבית החולים.

גיליון מידע של משרד החוץ שפורסם לקראת סוף ממשל טראמפ אמר כי "לממשלת ארה"ב יש סיבה להאמין שכמה חוקרים בתוך ה-WIV חלו בסתיו 2019, לפני המקרה הראשון שזוהה של ההתפרצות, עם תסמינים התואמים גם את הקורונה וגם מחלות עונתיות נפוצות". סין סירבה למסור נתונים גולמיים על מקרים מוקדמים של הקורונה לצוות בראשות ארגון הבריאות העולמי שחוקר את מקורות המגיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully