וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הסיבה המסתורית לאשפוז של ג'יימי פוקס נחשפה?

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 16:19

מתנגדי חיסונים בארה"ב מפיצים פייק ניוז לפיו השחקן שאושפז באופן מסתורי נפגע מחיסון קורונה. הנה הפרטים. האמיתיים

ג'יימי פוקס. GettyImages
מה בדיוק קרה לו? ג'יימי פוקס/GettyImages

טענה לפיה זוכה פרס האוסקר ג'יימי פוקס אושפז בבית החולים לאחר שנפגע מחיסון קורונה הפכה לוויראלית בכל הרשתות החברתיות, לאחר שנצפתה והופצה על ידי מיליוני בני אדם. נציג של השחקן אמר שהטענה לא נכונה, אבל זה לא מנע מהאמירה הזו להפוך לאש בשדה הקוצים של מתנגדי החיסונים.

באפריל האחרון, קורין פוקס, בתו של שחקן הקולנוע המצליח ג'יימי פוקס (55), פרסמה פוסט בעמוד האינסטגרם שלה עם הודעה ממשפחתו של הכוכב, בה הם מעדכנים כי השחקן חווה סיבוך רפואי ונמצא כעת בהתאוששות. "משפחת פוקס רוצה לשתף כי אבא שלי, ג'יימי פוקס, חווה סיבוך רפואי אתמול. למרבה המזל, בזכות הפעולה המהירה והטיפול הנהדר, הוא כבר בדרכו להחלמה", נכתב בהצהרה ובהמשך: "אנחנו יודעים כמה הוא אהוב ומעריכים את התפילות שלכם. המשפחה מבקשת פרטיות בתקופה זו".

בחודש מאי, מקורביו של השחקן אמרו כי הוא זקוק לכל התפילות והאיחולים שרק אפשר. הבעיה ממנה הוא סובל, או פירוט לגבי מצבו כעת, לא פורסמו עד כה.

ממה השחקן סובל?

הטענה על פוקס הועלתה לראשונה על ידי בעל טור רכילות בתוכנית האירוח המקוונת "Ask Dr. Drew". א.ג'יי. בנזה, פודקאסטר שעבד בעבר עבור ניו יורק דיילי ניוז, אמר לד"ר דרו פינסקי בתוכניתו כי פוקס נותר "משותק ועיוור חלקית" לאחר שקיבל חיסון נגד קורונה. בנזה טען כי פוקס נאלץ לקבל חיסון בזמן שעבד על סרט. הוא טען שיש לו מקור ששוהה עם פוקס שאישר לו כי השחקן פיתח קריש דם, שהוביל לשבץ מוחי, לאחר שהתחסן. פינסקי לא ערער על הטענה.

חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
חיסון הקורונה אשם?/ראובן קסטרו

נציגיו של פוקס אמרו כי הטענה של בנזה "לא מדויקת לחלוטין". ובכל זאת, זה לא מנע מהטענה השנויה במחלוקת של בנזה להשתולל ברשתות החברתיות. מה גם שפוקס ונציגיו לא ציינו מדוע הוא אושפז במקור, מה שהניע רבות מתיאוריות הקונספירציה לגביו.

"השתיקה שלהם נראית כאילו יש אמיתות מסוימת לטענה הזו", אמור חלק מהקונספירטורים. "כולנו עוצרים את הנשימה כדי לראות אם ג'יימי פוקס מדבר או לא".

מעבר לפרשנים, עשרות ציוצים עם מאות ולפעמים אלפי לייקים שיתפו את הקביעה שפוקס סבל ממצב רפואי חמור מהחיסון. צ'רלי קירק, מייסד הארגון השמרני Talking Points USA, צייץ בטוויטר שהוא "כועס על אדם הגון כמו שג'יימי פוקס נפל קורבן לביג פארמה", והשחקן קווין סורבו שיתף מאמר שחוזר על הטענה הלא מבוססת שפוקס נפצע על ידי חיסון ל-1.6 מיליון העוקבים שלו ואמר שהוא "מתפלל" עבור השחקן.

ביוטיוב, סרטונים עם מאות אלפי צפיות רק הדהדו את הטענה של בנזה עם כותרות כמו "חדשות: ג'יימי פוקס נותר משותק ועיוור מקריש דם במוח לאחר שקיבל את הזריקה?!" ו"ג'יימי פוקס השאיר משותק ועיוור מ'קריש דם במוחו' לאחר חיסון".

ואנחנו כאן כדי להזכיר, תעשו את הבחירות המושכלות שלכם בעזרת מידע אמין, ובעדיפות - לא כזה שמגיע מהטוויטר ומהרשתות החברתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully