וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שעירה כמו חיה": השחקנית הזו מגלחת את הפנים כל יומיים. האם זה מסוכן?

אווה מנדז היפיפיה סיפרה כי היא נוהגת להשתמש בשיטה קומסטית כדי לגלח את שיער הפנים שלה. ביקשנו מד"ר להבית אקרמן שתסביר למה זה ממש לא מומלץ

אווה מנדז. GettyImages
"שעירה כמו חיה". אווה מנדז/GettyImages

הנה משהו שלא היינו מצפים לשמוע מהשחקנית היפיפיה אווה מנדז: השחקנית טענה באינסטגרם לאחרונה שהיא כל כך שעירה שהיא צריכה לגלח את פניה "כל יומיים".

לאחר שהשחקנית הקובנית-אמריקאית חשפה את הסוד שלה לעור ללא רבב - דרמאפלנינג - דרך אינסטגרם השבוע, עוקב מסוקרן שאל, "באיזו תדירות צריך לעשות דרמפלנינג? פעם בחודש, פעמיים בשבוע?" התשובה של מנדז הייתה מפתיעה: "השיער שלי צומח בחזרה אם יש לי צמרמורת. עוד מישהו מבין את זה?" היא הוסיפה. "אני ממש אגלח את הרגליים במקלחת ואקבל צמרמורת וכל ההשקעה שלי מבוטלת! ?♥️."

מה זה דראמפלינג?

דרמאפלינג היא טכניקה הכוללת שימוש בלהב (סקאלפל) כדי "לגלף" את שכבות הפנים של העור. הטיפול, לדברי התומכים בו, גם ממזער את הופעת צלקות אקנה, קמטוטים וקמטים. אבל מנדז לא עוסקת בכל הטרמינולוגיה הטכנית, מכיוון שהיא פשוט מעדיפה לומר, "גילחתי את הפנים שלי!"

"קיבלתי הרבה תגובות על הפוסט [הקודם שלי] מנשים שגילחו את הפנים שלהן במשך שנים - אוקיי אני מניח ש'דרמאפלנינג' היא המילה המועדפת אבל זה מה שזה ואני אוהבת את זה!", כתבה בפוסט שפרסמה.

מי שדווקא כן רוצה להדגיש שמדובר בסכין היא ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרופאת עור. "נכון, זו לא פרוצדורה פולשנית אבל להתקרב לפנים עם סכין גילוח ולהתחיל לקלף את העור- זו שיטה ששייכת לעידן הקודם". לדבריה מדובר בשיטה עתיקה עם פוטנציאל לסיכונים וסיבוכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

בעיה טורדנית ונפוצה

"שיעור בפנים ושיעור יתר בפנים הן בעיות מאוד נפוצות וטורדניות. שיעור יתר נובע לעיתים מנטיה גנטית אתנית, מטיפולים תרופתיים מסויימים (הורמונים, סטרואידים), ממחלות פנימיות וגם כסיבוך (נדיר) של טיפולי לייזר להסרת שיער. בעוד שבשיער עודף בגוף אנחנו מטפלים ביעילת בטכנולוגיות לייזר, בשיער בפנים הטיפול לא תמיד מצליח". לדבריה, זהו איזור מאוד הורמונלי ולכן מושפע מאד מכל תנודה הורמונלית כזן או אחרת כמו הריון, התבגרות ועוד.

"גילוח חוזר של עור כפנים, בין אם זה ישירות עם הסכין או בעם סכין "הפוך" ממש ממש לא מומלץ, שכן לאורך זמן זה יכול לגרום לפצעים לחיספוסים בעור וליובש", מסבירה ד"ר אקרמן.

איך מטפלים?

לדבריה של ד"ר אקרמן "כיום יש פתרונות שנותנים מענה הרבה יותר אפקטיבי לטווח רחוק כך שאין שום סיבה לגלח על בסיס קבוע".

"יש טיפול בתכשיר שנקרא וניקה במרשם רופא. זהו קרם שמאט את צמיחת השיערה ומיועד לאיזור הפנים. ובכל מקרה יש הרבה שיטות להסרת שיער בפנים, בין אם זה ההסרה הקלאסים על ידי גילוח (אני ממש לא ממליצה), שעווה (צריך להיזהר מפיגמנטציה), חוט, אפילציה או לייזר. לכל שיטה יש את היתרונות והחסרונות שלה. כיום שיטות הלייזר השתפרו מאד והסיכוי לשיעור יתר עודף בעקבות הטיפול מאד פחת. כמן כן יש מכשירים ביתיים שאני חושבת שמהווים פיתרון יעיל ובטוח בעיקר לאיזור עדין זה של הפנים".

ד"ר אקרמן מדגישה כי "בכל מקרה של שיעור יתר מומלץ להתייעץ עם רופא עור ולקבל ייעוץ פרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully