וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רואים טוב? פתרון הקסם הזה ישפר לכם את איכות החיים

מוגש מטעם zap doctors

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 9:10

עברתם את גיל 40 ואתם סובלים מקושי לראות מרחוק וקושי לראות מקרוב? במקום להסתובב עם מספר זוגות משקפיים - יש פתרון: מולטיפוקל מאחד הכל לזוג משקפיים אחד שמתקן את כל טווחי הראייה

משקפי ראייה. ShutterStock
"מומלץ לגשת לבדיקת ראייה אחת לשנה"/ShutterStock

לאחר גיל 40 נוצר קושי לראות מקרוב, משום שהקושי להתמקד נחלש. התופעה הזו מכונה פרסביופיה. ברגע שמצטרפת לזה בעיה קודמת של קושי בקריאה או ראייה מרחוק, מה יכול להיות הפתרון המתאים ביותר?

"במצבים אלה האדם נזקק לעזרה אופטית, כלומר שימוש במשקפי קריאה", אומר שי מונסה, אופטומטריסט ובעלים של "אופטיק שי" בכפר סבא. "אולם", הוא אומר, "כאשר לאדם קיים קושי לראות מרחוק וקושי לראות מקרוב, הוא אמור להסתובב עם מספר זוגות משקפיים, דבר שמסרבל מאוד את התנהלותו. מולטיפוקל באה לאחד את הכל לזוג משקפיים אחד. זוג אחד שמתקן את כל טווחי הראייה: טווח רחוק, טווח קרוב וטווח ביניים, כמו עבודה מול מחשב".

מונסה הוא אופטומטריסט ותיק ומנוסה, בעל ניסיון של יותר מ-17 שנים בתחום. לפני כשש שנים יצא לדרך עצמאית והקים את "אופטיק שי", מול קניון ערים בכפר סבא. ב"אופטיק שי" מתמחים בהתאמת עדשות מגע ומולטיפוקל, בבדיקות שגרתיות ובבדיקות מיוחדות למגוון בעיות ראייה.

איך נעשית התאמת מולטיפוקל?

"הדבר תלוי בעיקר בניסיון ובמקצוענות של האופטומטריסט, כי ההתאמה המדויקת נעשית באופן אישי לכל לקוח על מנת שהוא יוכל לעבור מראייה לרחוק ולקרוב באפס מאמץ ומבלי שהדבר יורגש".

מה היית ממליץ לאדם שחצה את גיל 40?

"לגשת לבדיקת ראייה אחת לשנה. אנו מזמינים את הלקוחות שלנו מדי שנה לערוך בדיקת ראייה על מנת לוודא שהכל בסדר, ולמי שנמצא אצלו שינוי, אנו ממליצים לעדכן את המספר. הזנחת הנושא ודחייה שלו עלולה להסב נזק, משום שככל שהעין תתאמץ, קצב עליית המספר תשתנה, וזה עלול להגיע למספר גבוה יותר אם הבעיה לא מטופלת בזמן. מולטיפוקל יכול להצר את המספר, להעניק ראייה טובה וגם איכות חיים טובה יותר".

עדשות מולטיפוקל. ShutterStock
עדשות מיוחדות למשקפיים מתקנות את חוסר תפקוד הגוף העיני ואף את הכפילות/ShutterStock

מעל גיל 40? ייתכן שאתם סובלים מהבעיה הזו

אחד האיברים החשובים ביותר בגופנו הוא העיניים, ולא פעם אנו מזניחים אותן: נמצאים שעות רבות מול מסכים ללא הפוגה, לא מרכיבים משקפי שמש ולא ניגשים לבדיקות ראייה על מנת לבדוק שהכל תקין. אחת מבעיות הראייה השכיחות בקרב בני 40 היא כפילות ראייה - היחלשות שרירי עיניים והשרירים החיצוניים הגורמים לחוסר תפקוד הדו עיניים ולעתים לכפילות בראייה.

"כפילות ראייה היא מעין פזילה שעשויה להיראות לעין אך לעתים היא גם נסתרת ואנשים לא יכולים לראות אותה. במצבים מסוימים, אדם שסובל מכפילות ראייה יראה שתי דמויות כפולות", אומר מונסה.

מה הם הגורמים לכפילות ראייה?

"כפילות ראייה יכולה להיות מולדת אך יכולה גם להיווצר בעקבות טראומה או חבלה, כמו לדוגמה כשל בניתוח ניתוחי עיניים כגון קטרקט, שיתוק של עצב. גם עבודה מרובה מול מסכים וקריאה מרובה מעייפים מאוד את השרירים, והעייפות הכרונית הזו עלולה לגרום להפרעה בדמות כפילות בראייה".

מה יהיו התסמינים לכפילות ראייה וחוסר בתפקוד דו- עיני?

"אדם שסובל מכפילות ראייה עלול לסבול מסימפטומים נלווים כמו כאבי ראש, טשטוש ראייה ואפילו סחרחורות. לבסוף, יכולה להיווצר כפילות ראייה וכשכפילות ראייה אינה מטופלת זמן ממושך, ובמצבים מתקדמים של כפילות ועייפות, האדם מפצה באמצעות הטיית ראש או סגירת עין כדי לא לראות כפול".

לדברי מונסה, לא מעט אנשים סובלים מבעיות בתפקוד הדו-עיני אך אינם מודעים לבעיה. "כאשר מדובר באוכלוסייה שמרכיבה משקפיים, הם מניחים שמשהו השתנה במספר כי למרות שהם מרכיבים משקפיים, הראייה לא חדה. אבל הבעיה", הוא אומר, "תימשך גם אחרי החלפת המשקפיים אם לא מטפלים בבעיה הדו עינית, והלקוח לא יהיה מרוצה מהראייה שלו כל עוד הבעיה לא תוקנה".

איך ניתן לאבחן כפילות ראייה?

"ניתן לאתר כפילות ראייה באמצעות בדיקת עיניים אצל רופא עיניים או אצל אופטמטריסט. כאשר מטופל מגיע אלי ואני מאבחן שיש לו כפילות ראייה, אני תמיד אשלח לבדיקה נוספת אצל רופא עיניים על מנת לוודא שהגורם הוא לא פתולוגי כמו גידול או שיתוק בשריר. ברגע שווידאנו שהכל בסדר, אנו מטפלים באמצעות התאמת עדשות מיוחדות למשקפיים, המתקנות את חוסר תפקוד הגוף העיני ואף את הכפילות, והתוצאות טובות".

מונסה מציין כי בקרב אנשים מעל גיל 40 עולה השכיחות של חוסר תפקוד דו עיני - כפילות בראייה. "לאחר בדיקה אצל רופא עיניים או אופטומטריסט, כאשר אובחנה בעיה של כפילות בראייה, חשוב לגשת לאופטומטריסט עם האבחון ולקבל את הטיפול המתאים. כאשר אדם רואה כפול ומצד שני לא יכול לראות גם מקרוב ומרחוק - תופעה שכיחה נוספת בקרב אנשים מעל גיל 40, יש צורך בנסיון רב ובהתמחות מיוחדת על מנת לאחד את הפתרון לכלל הבעיות ולתת את המענה הטוב ביותר למטופל".

באופטיק שי כפר סבא תוכלו לבצע בדיקות ראייה מקיפות ולקבל ייעוץ וליווי בהתאמת משקפי ראייה, עדשות מגע למבוגרים ולילדים ומשקפי שמש. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון -077-8036989

לעמוד העסק באתר דוקטורס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מוגש מטעם zap doctors
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully