וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 יום? זה פרק הזמן שתצטרכו כדי להפוך את הכושר להרגל

עודכן לאחרונה: 8.6.2023 / 7:53

עד כה אמרו לנו ששלושה שבועות ואנחנו מתרגלים לרוץ, לשחות או ללכת לחדר כושר. המחקר החדש מראה תוצאות פסימיות בהרבה, אבל יש לו גם נקודה אופטימית במיוחד

זו הדרך הנכונה לעשות כפיפות בטן/אור גרמן, מאמן כושר

אם גם אתם מסתכלים בקנאה על אלו שמאוהבים באימוני הכושר שלהם ולא יכולים לפספס אימון בלי להיכנס לדיכאון, אין ספק שאתם בחברה טובה. בכל העולם מנסים במשך עשורים להבין מה עובר במוח של אלו שלא מסוגלים לוותר על התעמלות והפכו את ההרגל המיוזע הזה לחלק בלתי נפרד (ואפילו מהנה) מהשגרה שלהם.

לאורך השנים, מומחים מתחומים שונים ניסו להבין כמה זמן לוקח להרגלים להתקבע במוח - ובכל מחקר כזה הגיעו בכל פעם למסקנה שונה. גם אנחנו סיפרנו לכם רבות על מחקרים מהסוג הזה, אך מחקר חדש שהתפרסם בנושא ניסה לענות על השאלה באמצעות כלי חדשני שעוד לא נבדק בתחום הזה בעבר.

המחקר המדובר פורסם באחרונה בכתב העת Proceedings of the National Academy of Science. הוא נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת שיקגו ומהמכון הטכנולוגי של קליפורניה. במסגרתו השתמשו בכלים מתקדמים של למידת מכונה, אשר ניתחו נתונים על ההרגלים של אלפי בני אדם. זאת במטרה להבין בין היתר מה גורם לאנשים לפתח הרגלים הקשורים בכושר גופני, כמו גם הרגלים חשובים אחרים כמו שטיפת ידיים אצל עובדי בריאות.

אישה רצה ריצת בוקר. ShutterStock
אישה רצה ריצת בוקר/ShutterStock

לפני הכול, תרשו לנו לבאס ולספר לכם שמסקנות המחקר לא מעודדות. בניגוד למיתוס הידוע שאומר שכדי לפתח הרגל דרושים בסך הכול 21 ימים, הפעם הבינה המלאכותית קבעה נתון שונה ופסימי הרבה יותר. על פי הנתונים, נדרש לאנשים בממוצע לא פחות משישה חודשים כדי לפתח הרגלים בריאים, אם כי החוקרים ציינו במחקר כי הנתון הזה הוא מאוד אינדיבידואלי וכי אנשים שונים נבדלים מאוד זה מזה ביכולת לגבש הרגל בריא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מתאמנים יותר מיומיים בשבוע? הנה חדשות שאולי ישמחו אתכם

בחלק של המחקר שעסק בכושר גופני, החוקרים עקבו אחר דפוסי השימוש בתגי חדר הכושר של יותר מ-30 אלף מנויים במשך כארבע שנים. המעקב לימד את החוקרים כאמור שלמתאמנים לקח כחצי שנה בממוצע להפוך את ההרגל לקבוע ולבקר במכון בזמנים קבועים ובלי "לחפף".

ד"ר קולין פ. קמרר, מנהל המרכז למדעי ההתנהגות במכון הטכנולוגי של קליפורניה, ומי שהוביל את המחקר, אמר בהקשר הזה כי "הנתונים שלנו הראו כי הבחירה אם להתעמל או לא, כמו גם התדירות של הביקורים במכון הכושר הם דברים שקשה לצפות כשמסתכלים על מסה גדולה של אנשים. בממוצע, אנשים ביקרו בחדר הכושר יום או יומיים בשבוע. מבחינתנו, מי שפיתחו הרגל הם אלו שיכולנו לצפות מתי היום או היומיים האלו באמת יתרחשו בפועל. אם אנחנו לא יכולים לחזות את זה, זה אומר שהאנשים האלו לא באמת פיתחו הרגל קבוע".

בנוסף, החוקרים גילו (באופן לא מפתיע) שככל שעובר יותר זמן בין אימון לאימון, כך יורד הסיכוי לקבע את ההרגל הבריא. עוד הם גילו כי כ-69 אחוזים מהאנשים הולכים למכון הכושר באותם הימים בכל שבוע. באופן כללי, הממצאים האלו מצטרפים לממצאים רבים נוספים שכבר מעידים על מגמה דומה ומראים כי המיתוס סביב 21 הימים רחוק מאוד מלהיות נכון ומדויק.

איך לנצח את הסטטיסטיקה ולהתאהב בשגרה הבריאה?

מה שללא ספק אפשר ללמוד ממחקרים חדשים זה שאי אפשר באמת ללמוד ממחקרים חדשים. כאמור, כל אדם הוא אינדיבידואל, וגם מערכות חכמות ללמידת מכונה מתקשות להעריך אילו החלטות פרטניות כל אחד מאיתנו יקבל.

אז במקום לעבור על סטטיסטיקות ונתונים, יש המון דברים שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו כדי לעזור לעצמכם להפוך את הכושר להרגל, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא פשוט להתייחס למידת ההנאה שלכם מהאימון עצמו. מבין כל הדרכים שיעזרו להיכנס לכושר, אנחנו בטוחים שתוכלו למצוא לפחות אחת שתתאים לכם ותשתלב טוב יותר בשגרת היום שלכם, בין אם זה שחייה בים, ריקוד במועדון, אימון קרוספיט אינטנסיבי, פעילות עם הילדים, משחק עם חברים או פשוט הפסקות כושר בעבודה, אם אפליקציה לאימונים קצרים.

ואם ניסיתם להיכנס לכושר ונכשלתם המון פעמים בחיים, כדאי לשאול את עצמכם בכנות וללא שיפוטיות למה זה קרה ואילו חלופות כן יאפשרו לכם להתמיד. הנאה, נוחות, שילוב נכון בלו"ז, רמת הקושי והדינמיות של האימון - כל אלו הוכחו כגורמים שמשפיעים על המוטיבציה לדבוק בו ועל הרצון להתמיד לאורך זמן. לא צריך להיות מומחה כדי להבין שברגע שאתם נהנים ממשהו, אתם משפרים משמעותית את הסיכויים שהוא יהפוך מעוד משימה בלו"ז להרגל שלא תהיו מוכנים לוותר עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully