וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח מערך שיקום חדש לבית החולים שמואל הרופא

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 14:09

בית החולים הגריאטרי "שמואל הרופא" חנך היום מערך שיקום חדשני, שיכלול 72 מיטות ויעניק שירותי שיקום לאחר פציעה או מחלה לציבור הרחב ולמאושפזי בית החולים. "אנחנו רואים ערך עליון במתן מענה לאוכלוסייה המבוגרת", אמר מנכ"ל משרד הבריאות בטקסט הפתיחה

ד"ר בתיה כגנסקי מנהלת בית החולים שמואל הרופא חונכת את מרכז השיקום החדש. דוברות שמואל הרופא,
ד"ר בתיה כגנסקי מנהלת בית החולים שמואל הרופא חונכת את מרכז השיקום החדש/דוברות שמואל הרופא

חדש בבית החולים "שמואל הרופא" בבאר יעקב: מערך שיקום שיכלול שתי מחלקות עם 72 מיטות, מצויד במכשור חדשני ומשוכלל. המערך החדש יעניק שרותי שיקום אמבולטוריים לציבור הרחב מגיל 18 ומעלה במצבי מחלה או פציעה. כמו כן ישמש המרכז זרוע טיפולית משלימה למאושפזים בבית החולים.

מערך השיקום החדש משתרע על בני שטח של כ-6,000 מ"ר ויאוייש, לדברי בית החולים, במיטב אנשי המקצוע בתחום השיקום ויוכל לתת מענה מיידי למטופלים רבים, שכיום נאלצים להמתין זמן רב לטיפול שיקומי.

בבית החולים שמואל הרופא מעל ל-300 מיטות והוא מתמחה בטיפול במחלות חריפות, בדומה לבית חולים כללי, אולם הוא מוכוון בעיקר לטיפול באוכלוסיה המבוגרת מגיל 65 ומעלה במגוון תחומים, כמו אישפוז במחלקות פנימיות, שיקום מונשמים ועוד. בבית החולים פועלים שירותי דימות ומעבדה וכן קיימת פעילות ענפה של מרפאות חוץ, אשר מציעות, בין היתר, הערכה גריאטרית.

נציב שרות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ קובע את המזוזה במרכז השיקום החדש. דוברות שמואל הרופא,
נציב שרות המדינה פרופסור דניאל הרשקוביץ קובע את המזוזה במרכז השיקום החדש/דוברות שמואל הרופא

בטקס חנוכת המחלקה החדשה נכחו בכירי הנהלת משרד הבריאות ובראשם המנכ"ל משה בר סימן טוב שאמר: "מערך השיקום חשוב במיוחד בבתי החולים הגריאטריים בכדי להחזיר את המטופלים לתפקוד, עד כמה שניתן, ולחיים מלאים. פעלנו להביא תקציב לביצוע שינויים הכרחיים אלו על מנת לטפל בתשתיות בתחום הגריאטריה פעילה, ובעיקר בשיקום, זאת במטרה לשמור על איכות הטיפולים השיקומיים בקשישים. בנוסף, אנו פועלים על מנת לפתוח מחלקות דומות נוספות ברחבי הארץ תוך מתן תמרוץ להפעלתן. אנחנו רואים ערך עליון במתן מענה לאוכלוסייה המבוגרת, תוך תשומת לב לא רק לבריאותם אלא גם לאיכות חייהם".

נשיא המדינה חיים הרצוג שלח ברכה מצולמת בה אמר: "בית החולים שמואל הרופא פועל מזה שבעה עשורים ומציב את החולה בלב העשייה במסירות וברגישות. מערך השיקום החדש שבית החולים חונך היום הוא הזדמנות חשובה לקפיצת מדרגה במכלול השירותים. מימוש יעודו של המאמץ השיקומי תוך התאמתו לכל חולה מצליח לא אחת לחולל פלאים של ממש ולהבטיח לחולה עוד שנים טובות של איכות חיים הן למטופל והן למשפחתו.

"אני גאה לעמוד בראש ארגון שכזה, עם צוות מסור כל כך שיום-יום מעניק יחס אישי, מתוך אהבה לאוכלוסייה החלשה ביותר - הגריאטרית", אמרה מנהלת בית החולים, ד"ר בתיה כגנסקי, "בית החולים שמואל הרופא ימשיך להוביל את השירות הגריאטרי, אנחנו נייצר את התנאים הטובים ביותר, נמשיך ונתאים את עצמנו לכל מטופל ותמיד נפעל מתוך ליבנו על מנת להגשים את חזון בית החולים שהוא להעניק שירות מיטבי לקשישים מכל רחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully