וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התזונה הזו מאטה את ההזדקנות הטבעית של המוח

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 15:03

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון הראו תוצאות דרמטיות כאשר בחנו את הקשר בין התזונה הבריאה ובין עיכוב הזדקנות המוח. הנה מה שאנחנו יודעים

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

מחקר בראשות אוניברסיטת בן-גוריון בנגב שילב כוחות לטובת אחד מניסויי MRI מוח הארוכים והגדולים בעולם ומצא: תזונה ים תיכונית ירוקה עשויה להאט את הניוון הטבעי של מוח הקשור לגיל. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition.כעת במחקר המשך הם גייסו יותר מ-100 אנשים שסובלים משמנה כדי לעקוב אחר הדיאטה שלהם, והם גילו כי על כל ירידה של אחוז במדד מסת הגוף שלהם (BMI), 'גיל המוח' שלהם ירד בתשעה חודשים.

תזונה ים תיכונית ירוקה, עשירה בפוליפנולים (תרכובות מזון הנוצרות על ידי הצומח) ולעומת זאת דלה בבשר אדום ומעובד עשויה להאט את ניוון המוח הקשור לגיל, כך על פי המחקר.

4 כוסות תה ביום

חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב גייסו 102 מתנדבים שסובלים מהשמנה, שרובם היו גברים ובני 52 בממוצע. הם התבקשו לעקוב אחר דיאטה ים תיכונית 'ירוקה' במשך 18 חודשים, שכללה צריכת 28 גרם אגוזי מלך מדי יום, שלוש עד ארבע כוסות תה ירוק ו-100 גרם שייק ירוק עשוי גלובוסה - סוג של תוסף צמחי. נאמר להם גם לצמצם באכילה של בשר אדום וממתקים.

נשים התבקשו לצרוך לא יותר מ-1,200 עד 1,400 קלוריות ביום, בעוד שגברים דבקו בין 1,500 ל-1,800 קלוריות ביום.

סריקות מוח הושלמו בתחילת הניסוי ובסיומו כדי לחשב את 'גיל המוח' - שאינו קשור לגיל הביולוגי. במהלך המחקר, כל המשתתפים קיבלו מנוי חינם בחדר כושר ומפגשים חינוכיים המעודדים פעילות גופנית בעצימות בינונית. הם גם התבקשו להשתתף במפגשים של 45 עד 60 דקות של אימוני אירובי והתנגדות שלוש או ארבע פעמים בשבוע. כמו כן בוצעו מדידות של משקל הגוף והיקף המותניים של המשתתפים.

החוקרים אמרו כי 56.8 אחוזים מאלה שעקבו אחר התזונה הים תיכונית הירוקה היו בעלי גיל מוח נמוך מהצפוי בסוף המחקר. הם הבחינו שכל ירידה של אחוז ב-BMI או במשקל נמצאה בקורלציה לירידה של תשעה חודשים בגיל המוח.

דיאטה ים תיכונית. ShutterStock
דיאטה ים תיכונית/ShutterStock

מחבר המחקר ד"ר גידון לבקוב, מהמחלקה למדעי המוח והקוגניציה באוניברסיטה, אמר: "המחקר שלנו מדגיש את החשיבות של אורח חיים בריא, כולל צריכה נמוכה יותר של מזון מעובד, ממתקים ומשקאות, בשמירה על בריאות המוח".

פרופסור גליה אבידן שהשתתפה במחקר אמרה כי: 'התעודדנו לגלות שאפילו ירידה במשקל של 1 אחוז מספיקה כדי להשפיע על בריאות המוח ולהוביל לירידה של 9 חודשים בגיל המוח".

עם זאת, המדענים לא חקרו אם הירידה בגיל המוח השפיעה על הקוגניציה של המשתתפים. הם ציינו כי הממצאים מוגבלים גם בשל היותם של רוב המשתתפים גברים והיעדר קבוצת ביקורת להשוות את הממצאים אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully