וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם באמת צריך לאכול בשביל שניים? כל המיתוסים על תזונה בהריון

קרן גרנית, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 7:53

תזונה נכונה בתקופת ההריון היא קריטית וחשובה עבורך ועבור העובר. אז איך עושים זאת נכון? כללי הברזל בפנים

אישה בהריון. ShutterStock
הקפידי על צריכת חלבון גבוהה יותר/ShutterStock

גילית שאת בהריון? מזל טוב! הציפייה, החששות והבדיקה עם התשובה המיוחלת סוף סוף הגיעה ואת מבינה שעלייך לשנות כל כך הרבה דברים באופן שבו את מתנהלת מהרבה בחינות, והתזונה היא נושא שמעסיק המון הריוניות, ובצדק, אז האם באמת צריך לאכול בשביל שניים? קרן גרנית - דיאטנית קלינית המתמחה בתזונה בהריון עם מה שבאמת חשוב לדעת על תזונה בהריון.

תזונה נכונה בתקופת ההריון היא קריטית וחשובה עבורך ועבור העובר. מחקרים רבים שבוצעו לאורך שנים ארוכות הצביעו כי התזונה שלך משפיעה באופן ישיר על התפתחותו התקינה של העובר.

בדיוק כמו שהחשקים שלך משתנים, כך גם הצרכים התזונתיים שלך משתנים לאורך שבועות ההיריון, והם קשורים בקשר ישיר לצרכיו המשתנים של העובר וקצב התפתחותו.

אלה כללי הברזל לתזונה נכונה ומאוזנת בהריון:

הקפידי על צריכת חלבון גבוהה יותר. העובר זקוק לחלבון כדי להתפתח ולפתח רקמות חדשות. צריכה של חלבונים מספקת את אבני הבניין הדרושות להתפתחות תקינה של העובר. ממומלץ לצרוך חלבון ממקורות כמו עוף, דגים, ביצים וטופו. מומלץ להפחית בצריכה של בשר בקר.

שימי לב לצריכת ברזל גבוהה יותר. ככל שההריון מתפתח, נפח הדם עולה ואיתו עולה הסיכון לסבול מאנמיה מחוסר ברזל. מקורות טובים לברזל מהצומח הם עלים ירוקים, סלק, טחינה, קינואה, קוואקר.וכמובן שתמיד חשוב להתייעץ עם הרופא המטפל במידה ויש צורך בתוסף ברזל.

זה הזמן לצרוך שומן! צריכת חומצות שומן חיוניות -כגון אומגה 3, היא חומצת שומן התומכת בהתפתחות המוח של העובר. מקורות מזון שמכילים אומגה 3 הם אגוזי מלך, קטניות, זרעי פשתן.

השתדלי להימנע ממזונות המכילים מכולסטרול, שומן רווי ומלח בכמות גבוהה - המלצה שתקפה לאורך כל מחזור חייה של האישה ובייחוד בהיריון, שכן כולסטרול הוא גורם סיכון עיקרי למחלות לב וכלי דם.

שימי לב לא לפספס נטילתם של של תוספי תזונה מומלצים ע"י משרד הבריאות - חומצה פולית 400 מק"ג , ברזל 30 מ"ג, ויטמין D 200-400 יחב"ל, יוד 220 מק"ג.

סובלת מבחילות? שתיית מים עם ג'ינג'ר, קוביות קרח, ונשנוש של מלפפון קר הן טכניקות ידועות העשויות להקל על בחילות בשבועות הראשונים, כדי שתוכלי להמשיך בתפקוד יומיומי ככל הניתן.

סלט פירות בהריון. ShutterStock
השתדלי להימנע ממזונות המכילים מכולסטרול/ShutterStock

ממה חשוב להימנע?

הגני על עצמך מפני חיידקים הנובעים כתוצאה מחוסר בהיגיינה - מזון נא, מזון שאוחסן או שונע בתנאים לא נאותים, מזון שפג תוקפו, ירקות ופירות שיש לך ספק במידת שטיפתם וגבינות שמנות. מערכת החיסון אינה במיטבה בזמן ההיריון ואת הופכת פגיעה יותר.

הפסיקי לחלוטין צריכה של אלכוהול ועישון - כן, גם לא מדי פעם! העובר עלול לסבול מנזק גדול מאוד כתוצאה מחשיפה לאלכוהול ותופעת לוואי הנובעות כתוצאה מעישון במהלך ההריון.

זכרי, ההתנהלות שלך חשובה לבריאותך וכעת גם לבריאות העובר שלך. נסי להיצמד להנחיות המתאימות להריון ככל הניתן, על מנת להבטיח הריון שלם ותקין.

על אף כמות המידע הגדולה הקיימת ברשת, תמיד עדיף להיצמד לתכנית טיפולית מותאמת אישית עבורך, לכן כדאי להתייעץ בצוות רפואי על מנת לקבוע אותה. אם קיים חשש לסכרת הריון או תופעה שנראית לך חריגה, פני לרופא המטפל על מנת לקבל הנחיות ברורות ומדוייקות עבורך.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אישה בהריון טבעונית. ShutterStock
תמיד עדיף להיצמד לתכנית טיפולית מותאמת אישית עבורך/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

קרן גרנית, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully