וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר אחד, שני אחים: מתי זה מתאים ומתי כדאי להפריד כוחות?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 7:49

מתלבטים אם נכון שהאחים ישנו ביחד באותו החדר? אלו השיקולים שכדאי לקחת בחשבון

אחים צמודים רבים. ShutterStock
ללינה משותפת של אחים באותו חדר יש יתרונות, אבל יש גם חסרונות/ShutterStock

אם ישנתם בחדר עם האחים שלכם כשהייתם קטנים, בוודאי זכורים לכם רגעים של כיף, אווירה של מסיבת פיג'מות וקרבה מיוחדת, או שמא דווקא תחושה של מחסור בפרטיות, רעש ויותר מדי רגעים של התחשבות. אין ספק שלינה משותפת של אחים באותו החדר יכולה להיות חוויה מקרבת ומהנה לאחים, אך גם כזו שיש לה חסרונות, לצד השפעה לא מבוטלת על שגרת היום והלילה ועליכם ההורים.

סוגיית החדר יכולה להטריד אתכם בתחנות שונות בחיים: כשהתינוק כבר גדול מדי לעריסה וצריך להעביר אותו למיטת תינוק, כששני האחים מבקשים או פשוט כשאין ברירה ואין אפשרות לחדר לכל ילד בבית שלכם. אז מהם השיקולים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם מחליטים אם להעביר את הילדים ביחד לאותו החדר? ומתי, אם בכלל, זה לא יתאים יותר?

איכות השינה של הילדים

האם הילד הגדול שלכם ישן חזק ולא יפריעו לו התעוררויות הלילה של אחיו הקטן? האם שנתו של הקטן מוסחת מכל רעש ועדיף לו לישון בחדר נפרד? אתם מכירים את הילדים שלכם ויודעים מה טיב איכות השינה שלהם, כך שתוכלו להעריך איך ייראה לילה טיפוסי בחדר משותף. אם אתם צופים שהלילות שלכם יהפכו להיות "שמחים", אולי כדאי, אם אפשר לדחות את המעבר בשלב זה ולחכות לכשיגדלו קצת.

אם החלטתם להעביר את הילדים לישון ביחד על אף שאתם צופים התעוררויות מרובות בלילה, יתכן שכדאי להיערך לזה מצדכם: ללכת לישון מוקדם יותר בעצמכם כדי לצבור אנרגיות, להחליט איך אתם מגיבים בלילה (למשל, להרדים מחוץ לחדר ולהחזיר לאחר מכן) ועוד.

אופי הילדים

בהקשר ישיר לסעיף הקודם, גם לאופי של הילדים יש השפעה על השיקולים אם להעביר אותם לחדר משותף או לא. גם להרדמות יש השפעה על שגרת הערב והלילה בבית, ואם אתם מעריכים שהם יחגגו ויפריעו אחד לשני ללכת לישון בשעה סבירה - יתכן שצריך לשקול את העברתם לחדר משותף.

מין הילדים

כשהם קטנים, אין משמעות למין הילדים בהקשר של לינה באותו החדר. עם זאת, בגילאים הקרובים לגיל ההתבגרות (שמתחיל מוקדם משאתם חושבים) עלולה להיווצר אי נוחות מסוימת עבורם וגם אתם תרצו לספק לכל אחד מהם פרטיות התואמת את גילו.

הקשר בין הילדים

אם אתם מזהים קשר חזק בין הילדים שלכם, או לחלופין קשר לא עמוק שברצונכם לחזקו, יתכן ששינה בחדר משותף תיטיב עמם. אם יש ילד שזקוק לנוכחותכם עד להירדמות, יכול להיות שהעובדה שאחיו יישן איתו בחדר תספיק לו והוא יבקש אתכם פחות, וכן יכול להיות שהשינה באותו החדר תקרב בין הילדים שלכם ותחזק את מערכת היחסים ביניהם.

כשאין ברירה

משפחות רבות מתגוררות בדירות בהן אין חדר פרטי לכל ילד, ולכן העברת הילדים לאותו חדר היא איננה בחירה אלא נתון. בהתאם לשיקולים האחרים, ניתן לדחות את המעבר ולהשאיר את הילד הקטן לישון בחדרכם במיטת תינוק.

לסיכום, אם אתם עומדים בפני החלטה שכזו, כדאי לקחת את השיקולים הללו בחשבון ולזכור שהלילות הראשונים למעבר לחדר המשותף יכולים לכלול הסתגלות והתרגשות שיביאו להרדמות מאוחרות יותר או שהשינה שלהם תופרע במהלך הלילה. הכינו את עצמכם להתמודדות עם השינוי בחיי הילדים, שתפו אותם (בהתאם לגילם) במצב החדש וגלו סבלנות רבה לתגובות שלהם, לפחות בימים הראשונים.

שני אחים עצובים לאחר ריב. ShutterStock
הכינו את עצמכם להתמודדות עם השינוי בחיי הילדים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully