וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח, קצת אחרת: בכל זאת אנחנו עדיין במלחמה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

17.4.2024 / 7:22

מלחמה או לא, פסח הגיע וזה משמח. גם אם השנה נחגוג באופן שונה מהרגיל, יש כמה דברים שאפשר לעשות ברוח החג ובהתאם למצב שעדיין מלווה אותנו

אמא צעירה מחזיקה תינוק על מנשא. ShutterStock
עכשיו זה זמן מצוין להזמין לקטנטנים מלתחה חדשה/ShutterStock

גם אתן כבר לא זוכרות איזה יום היום? אל תדאגו, אתן בחברה טובה. אם איבדתן כל קשר למציאות ולזמן, חג הפסח כאן כדי לפקס אתכן ולהזכיר לכן שגם עם התחושות הקשות - חג הוא חג, והוא מייצר התרגשות, גם אם השנה כולנו נציין אותו באופן קצת שונה.

אפשר לעשות הרבה דברים אחרים שיסבו לכן ולקטנטנים לא מעט הנאה. מחפשות מה לעשות בפסח?
הרשימה לפניכן:

לעשות סדר בצעצועים

חג האביב הוא חג של התחדשות, פריחה ו...ניקיונות. אנחנו לא מכניסים לרשימה הזאת את הניקיונות הפסח, אנחנו יודעים שזאת לא פעילות מהנה בהכרח, אבל תרשו לנו בכל זאת להמליץ לכן על סדר פסח בצעצועים וחפצים של הילדים. הבלאגן במגירות חוגג, הצעצועים כבר לא מספיק מרגשים והבגדים כבר לא עולים על הבייבי? זה הזמן לעשות סדר בכל מה שלא צריך, לפנות מקום לדברים אחרים ולהכניס אנרגיות אחרות הביתה. המלצה שלנו: חפשו איפה תוכלו לתרום חפצים באופן בטוח ותזכו לתחושה טובה בזכות העשייה למען האחר.

לקנות בגדים חדשים

בהמשך לבגדים הצמודים מהסעיף הקודם, עכשיו זה זמן מצוין להזמין לקטנטנים מלתחה חדשה או לפחות כמה פריטים שיענו על הצורך ויצרו תחושה של התחדשות. כמעט כל החנויות עובדות במתכונת של משלוחים בתקופה הזאת ותתפלאו עד כמה הם מגיעים מהר.

ללמוד ביחד על החג

כאן אתן יכולות להיכנס לתמונה ולהסביר לילדים על מהות החג, המשמעויות, ללמד אותם את השירים ואפילו לערוך סדר פסח לבובות.

להכין ביחד עבודות יצירה ברוח החג

עבודות יצירה עם הילדים זה תמיד כיף, אבל אם תקשרו אותן לחג הפסח תהיה להן משמעות מיוחדת. הכינו צלחת פסח ביחד מחומרי יצירה, בנו מחימר את משה בתיבה, ציירו וצבעו את עשר המכות ותנו לדמיון שלכן להתפרע.

ללמוד להכין מתכונים כשרים וטעימים

מתכונים לילדים זה מאתגר, ומתכונים כשרים לפסח שהילדים יאהבו זה מאתגר עוד יותר. זה הזמן להיות יצירתיות, ולמצוא פתרונות טעימים ומעניינים לשבוע הפסח, ועל הדרך להכיר להסביר לילדים על משמעות אי אכילת החמץ. גם אם אתן לא מקפידות על כך בעצמכן, כדאי שהילדים יכירו את המנהג, שכן כפי שציינו קודם, יתכן ולא הספיקו לעשות זאת בגן.

לחשוב ולדמיין את הרגע שאחרי

בחג הפסח מציינים את היציאה מעבדות לחירות, וגם בתקופה הזאת בה כולנו נמצאים יותר בבתים בעקבות המלחמה אנחנו מייחלים להיות בני חורין. דמיינו ביחד עם הילדים לאן תלכו כשיסירו את כל המגבלות, אולי זאת תהיה גינת השעשועים, אולי לסבתא ואולי לטיול בטבע. שמרו על האופטימיות, עוד מעט זה יקרה וכולנו נוכל לחזור בהדרגה לכל מה שאנחנו אוהבים לעשות.

בינתיים, שיהיה לכולנו חג שמח!

אישה מבשלת עוף בתנור. VH-studio, ShutterStock
זה הזמן להיות יצירתיות, ולמצוא פתרונות טעימים ומעניינים לשבוע הפסח/ShutterStock, VH-studio

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully