וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרבה ילדים סובלים בקיץ מהמחלה הזו. זה מה שניתן לעשות

ד"ר ליאור ויזל

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 7:42

לקיץ נגיפים משלו שאוהבים את מערכת העיכול ולכן הווירוסים הרווחים בתקופה זו הם באים בצורה של שלשולים והקאות. ככה תדעו אם הילד התייבש או נמצא בסיכון

ילד חולה. ShutterStock
ילד חולה/ShutterStock

כשמגיע החורף אנחנו יודעים לזהות בקלות את התחלואות שבאות יחד איתו - שיעול, צינון, חום ועוד. אבל האם יש משהו כזה גם בקיץ? תתפלאו אבל כן. לקיץ נגיפים משלו שאוהבים את מערכת העיכול ולכן הווירוסים הרווחים בתקופה זו מתבטאים בצורה של שלשולים והקאות.

ראשית, כדי להבדיל בין הקאות ממזון מקולקל לבין הווירוס צריך לדעת כי אחרי אכילת מזון מקולקל לרוב מקיאים פעם-פעמיים ואז מרגישים טוב יותר. אם זה וירוס, ההקאות יהיו תכופות ובכמות גבוהה יותר ולעיתים יהיו גם שלשולים וחום.

היות ומדובר במחלה ויראלית, אין טיפול ספציפי שמסייע להילחם בה. המטרה היא לנסות להימנע מהידבקות. לכן, הסבירו לילדים עד כמה חשוב לשטוף ידיים לפני ואחרי האוכל, אחרי שירותים והיגיינה באופן כללי. כמו כן לא מומלץ שילדים לא יעבירו כלי או מזון בין אחד לשני.

אם כבר נדבקתם, מה עושים?

הדבר החשוב ביותר במצב של הידבקות הוא לגרום לכך שלא נתייבש. לראות שהילד שותה ולא רק מקיא, שהוא נותן שתן. ילדים שמקיאים ומשלשלים מאבדים הרבה נוזלים וגם מלחים חיוניים, ולכן חשוב שישתו הרבה.

במקרה הצורך, ניתן להיעזר בתרופות שעוזרות לעצור את ההקאות או נוזלים מיוחדים שכוללים מלחים שונים אך רק לאחר התייעצות עם רופא. מתי צריכים לפנות לרופא? ראשית, לוודא שהילד נותן שתן בכל 5-3 שעות. אם הוא מקיא יותר מ-8-6 הקאות ב-8-6 שעות - רצוי לגשת להערכה דחופה. אם מדובר במספר נמוך מזה - אפשר להסתפק בייעוץ רופא בקופה ובמעקב.

בדיקה נוספת היא בכי - אם יש דמעות, זה מראה שהילד כנראה אינו מיובש.

מה אוכלים במצב כזה?

אני ממליצה על אוכל פשוט - קרקרים, טוסט יבש, אורז. מומלץ לא לאכול בשר, לא מטוגנים, לא מוצרי חלב. אם לא אוכלים כלום ושותים רק מים, הסוכר עלול לרדת. יש תכשירים למים עם אלקטרוליטים וסוכר שניתן לרכוש עם מרשם רופא.



ד"ר ליאור ויזל היא רופאת ילדים מכללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully