וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה ארונוב סובלת מהמצב הרפואי הזה. זה כל מה שצריך לדעת

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 12:31

אנה ארונוב פרסמה סטורי ובו סיפרה לעוקבים שלה כי היא סובלת מעודף פעילות של בלוטת התריס שגורם לה בין היתר לשינוי במראה החיצוני. מומחה מסביר מה זו המחלה הזו ואיך מטפלים

אנה ארונוב חושפת את המחלה ממנה סובלת/מעריב

החל מאתמול (שלישי) היא מככבת על מסך הטלויזיה שלכם כשופטת בתכנית "רוקדים עם כוכבים", אבל עוד לפני כן שיתפה אנה ארונוב על בעיה רפואית שהיא סובלת ממנה שגורמת לעין שלה להיראות קצת מוזר.

"היי לכם. זה הולך להיות סטורי ארוך ומאוד אישי", כך אמרה ארונוב בסטורי שלה. "הרבה שמו לב וכתבו לי לא מעט על כך שיש הבדל בין העיניים שלי, ועל כך שעין ימין שלי עצומה יותר ושמשהו השתנה בעיניים - אז אתם צודקים", הודתה. "לא הגבתי לזה כי לא ידעתי בעצמי כל כך מה זה. אני כבר תקופה ארוכה בכל מיני בדיקות, לא אכנס למה בדיוק עשיתי - אבל אחרי מסע של בדיקות, הרופאה אמרה לי שיש לי בעיה בבלוטת התריס", סיפרה ארונוב.

היא הוסיפה כי לא מדובר במשהו קיצוני. "אין לי בדיקות חריגות מדי, אבל מסתבר שמבקרה של פעילות יתר של בלוטת התריס - היא עלולה להשפיע על העיניים. אלו תופעות לוואי של תפקוד לא תקין של הבלוטה, וזה מה שקרה לי".

אנה ארונוב חושפת בעיה רפואית ממנה סובלת. מעריב
אנה ארונוב חושפת בעיה רפואית ממנה סובלת/מעריב

ביקשנו מד"ר אלכס גורשטיין, רכז אנדוקרינולוגיה וסוכרת, מחוז מרכז כללית ובמכון האנדוקריני, בי"ח בילינסון מקבוצת כללית שיסביר על המצב.

"בלוטת תריס היא איבר אנדוקריני חשוב שנמצא בצוואר. הבלוטה מווסתת את קצב חילוף החומרים בגוף. כשהבלוטה בתת תפקוד - שזה נפוץ , ויש כ-300 אלף ישראלים שחולים בזה - היא גורמת לנו לעייפות, חולשה, נשירת שיער, עצירות ובעיות תקפודיות", הוא מסביר. "יחסית קל לטפל במצב הזה בעזרת הורמוני התריס שנמצאים בטיפול שנים. הרבה פעמים המחלה הזו אוטאימונית ויש לזה השפעה משפחיתת חזקה. בהריון איזון הבלוטה מאוד חשוב כי האמא מספקת לעובר הורמוני תריס, מה שפחות קריטי אולי בתקופות אחרות".

ומה קורה במצב של עודף פעילות של בלוטת התריס, כמו זה שארונוב סובלת ממנו?

"עודף פעילות של בלוטת התריס גורם לבעיות הפוכות. למרות שיש תיאבון יש ירידה במשקל, עייפות, דפקות לב, רעד, עצבנות ויציאות תכופות", מסביר ד"ר גורשטיין .

לדבריו, יש כמה סיבות שיכולות לגרום לכך: "אחת הסיבות השכיחות היא זפק רב קשרי - היוצר עודף הורמונים, דלקת בבלוטת התריס (זמנית) וגם חלק מהתרופות - כמו תרופה להפרעת קצב לב שיכולה לגרום לדלקת בבלוטה ולהפעלת הבלוטה, כמו גם גידולים בבלוטה שיכולים להשפיע".

אחת הסיבות היא מחלה אוטאוימונית שנקראית מחלת גרייבז. "מחלה זו נובעת מנוגדנים שנקשרים לרצפטור ומפעילים את הבלוטה, שבתורה מפרישה הורמונים הגורמים לתסמינים. הנוגדנים האלה במחלה הזו יכולים גם להקשר לרצפטורים בתוך ארובת העין וכתוצאה מכך יכול להופיע בלט עין או סימנים של דלקת בעין. אנחנו קוראים לזה מחלת עינים שקשורה לבלוטת התריס. ברגע שאנחנו רואים שילוב של בעיה בבלוטת התריס עם מעורבות של עין זה תמיד מחלת גרייבז".

לדבריו, הטיפול מתחלק לשני חלקים: פן הורמונלי - שנועד לאזן את הבלוטה ולהאט את הפעילות שלה. במקביל, המטופל נמצא במעקב של מרפאת עיניים והמרפאה הזו היא זו שנותנת טיפולים ספציפיים לעין. "לא תמיד יש קורולציה בין חומרת המחלה בבלוטה ובין המעורבות העינית. בכל מקרה, תמיד יש החמרה של מצב העין, עצירה ושיפור של העין, אבל במצבים חמורים זה יכול אפילו לגרום לעיוורון או להשאיר את המטופל עם בלט עין שמבחינה אסתטית זה לא נעים למטופל. בגלל זה מרפאת העינים מתערבת מוקדם ונותנת טיפולים שעוזרים לעצור את המחלה".

"חשוב שכל אחד ידע שצריך לעקוב תקופתית אחרי בלוטת התריס ונשים שמעוניינות בהריון או נכנסות להריון יבדקו אף יותר, כיוון שלאיזון שלה יש חשיבות להתפתחות תקינה של ההריון והעובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully