וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדים ידידים: הפרויקט בבית הספר החרדי שעוזר לנהגים

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 8:14

כולנו כבר מכירים את ארגון "ידידים" הנפלא שעוזר לאנשים עם בעיות שונות. בית ספר חרדי אחד החליט שהוא רוצה להפעיל חמ"ל בשטחו, והתוצאה נהדרת לכולם

ידידים בתיכון מעיין. משה יונה,
ידידים בתיכון מעיין/משה יונה

אין כנראה מי שלא מכיר את ארגון :ידידים" המסייע לנהגים בצרה, ולא רק להם. כעת, יוזמה חדשה של בית ספר חרדי החליטה להכניס את הרעיון של הארגון גם לשטחו.

מנהל בית ספר, הרב איתמר עמר, התחיל את היוזמה בעקבות עניין אישי שלו בהתנדבות בעמותת ידידים, המגישה סיוע בהתנדבות לאנשים במצוקה. הרב החליט להפוך את רוח התנדבות לתכנית חינוכית של ממש והחליט להכניס אותה לתיכון החרדי שהוא מנהל, תיכון 'מעיין' בפתח תקווה.

על מנת שהחזון יקרום עור וגידים ויהפוך לתוכנית פדגוגית, הוא פנה לקרן לעידוד יוזמות חינוכיות והם ליוו את בית הספר עד שהוקם חמ"ל מבצעים בין כותלי בית הספר.

חילוץ, הצלת חתול וחילוץ הינומה

הקריאות שמגיעות אל התלמידים במוקד (שפועל בשפות שונות שהתלמידים דוברים - עברית, ערבית, אמהרית , אנגלית, רוסית , צרפתית ואידיש) מנותבות למתנדבים ולפעמים גם התלמידים יוצאים לשטח לסייע ולהגיש עזרה.

האנשים המסתייעים בהם מודים להם ולפעמים יש מקרים מאוד מרגשים כמו חילוץ ילדים מרכבים שננעלו, הצלת חתול שנתקע במנוע הרכב ואפילו הבאה של הינומה שנשכחה בבית לכלה שעמדה מתחת לחופה. כך התלמידים לומדים על ערך הנתינה, אבל גם מקבלים הרבה פידבק חיובי ויוצאים מחוזקים ומועצמים.

ישראל בן מנחם מכיתה י' סיפר לנו כי "זכורה לי שיחה שהגיעה למוקד, מעבר לקו הייתה אישה שסיפרה שהנכדה שלה נסעה באוטובוס בחזור מביקור אצלה וכעת התברר לה שעלתה בטעות על אוטובוס לאשדוד במקום לבני ברק. הוצאתי את הקריאה ותוך דקות ספורות אחד המתנדבים שלנו איתר אותה והעלה אותה לאוטובוס לכיוון בני ברק".

גם שמעון ראש, חברו לכיתה זכה לעזור במסגרת הפרויקט: "באחת המשמרות שלי במוקד הטלפוני קיבלתי שיחה מאדם שנפלה לו טבעת הנישואין בחוף הים. האיש ממש ביקש עזרה והיה נשמע במצוקה גדולה. הוצאתי את הקריאה ונתנאל אביקסיס, מתנדב מסור בארגון, יצא לחוף עם גלאי מתכות ולאחר חיפושים רבים הצליח למצוא את הטבעת".

ידידים בתיכון מעיין. ישראל נאמן,
ידידים בתיכון מעיין/ישראל נאמן
ידידים בתיכון מעיין. ישראל נאמן,
ידידים בתיכון מעיין/ישראל נאמן

"אנו מציעים למוסדות חינוך, ארגונים ובעלי תפקידים שונים ליווי מקצועי ומנטורינג מעשי בפיתוח והפצת יוזמות חינוכיות", אומרת מיקה דפני סמנכ"לית הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות. "היוזמה בתיכון מעיין בפתח תקווה משנה עולמות של נערים, שמשתלבים בחברה בהיותם תורמים הלכה למעשה. מצוינות היא בין היתר יצירתיות, חיי נתינה וסטנדרטים מוסריים וחברתיים גבוהים. הצוות החינוכי של תיכון מעיין פרץ את גבולות בית הספר ויצר חיבור ממשי לקהילה דרך יזמות חינוכית. נמשיך ללוות את הצוות היוזם בהרחבת מעגלי ההשפעה של היוזמה למען חיזוק החברה הישראלית. אנו מודים לארגון ידידים על שיתוף הפעולה המרשים עם בית הספר ומלאי הערכה לתיכון מעיין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully