וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפירות האלה עוזרים לחזק את הגוף. וממש בקלות

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 10:47

תפוחים ופטל - אחד זמין כל השנה ואחר זמין הרבה פחות - אלה שני הפירות שמכילים מרכיב חזק שיכול לחזק את השרירים בגיל מבוגר. וכל מה שצריך זה תוספת קטנה שלהם בתפריט

תפוחים ופטל. ShutterStock
פטל ותפוחים/ShutterStock

אכילת פירות כמו תפוחים ופטל שחור עשויה לסייע בהורדת הסיכויים לשבריריות - כך עולה ממחקר חדש. מה זה בעצם אומר? ובכן, תסמונת השבריריות (Frailty) מאופיינת בחולשה, איטיות ואף ירידה כ-10 אחוזים מהאנשים מעל גיל 65 חיים איתה, ונתון זה עולה בין 25 ל-50 אחוזים לבני 85 ומעלה.

המחקר שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition מצביע על כך שפלבנואידים הנקראים קוורצטין, שנמצאים בתפוחים ופטל שחור, עשויים להיות החשובים ביותר למניעת היחלשות הגוף. חוקרים גילו כי על כל 10 מ"ג צריכה גבוהה יותר של פלבנולים ליום - בערך תפוח אחד בגודל בינוני - הסיכויים לתסמונת הופחתו ב-20 אחוזים.

לא רק חלבון

המלצות תזונתיות נוכחיות למניעת שבריריות מתמקדות בעיקר בצריכת חלבון. אבל החוקרים אומרים שיש הרבה מזונות אחרים שעשויים להיות להם יתרונות בריאותיים.

"הממצאים שלנו מצביעים על כך שלכל צריכה גבוהה יותר של 10 מ"ג של פלבנולים ביום, הסיכויים לשבריריות הופחתו ב-20 אחוזים", אמרו החוקרים. "אנשים יכולים בקלות לצרוך 10 מ"ג של פלבונולים ליום מכיוון שבתפוח אחד בגודל בינוני יש כ-10 מ"ג של פלבנולים".

המחברים מבית הספר לרפואה בהרווארד, ומכון הינדה וארתור מרקוס לחקר ההזדקנות הוסיפו כי "למרות שלא היה קשר מובהק בין צריכת פלבנואידים הכוללת ותסמונת שבריריות, צריכת פלבנולים גבוהה יותר היו קשורות לסיכויים נמוכים יותר לפתח שבריריות.

"באופן ספציפי, צריכה גבוהה יותר של קוורצטין הייתה הפלבנואיד שהיה לו הקשר החזק ביותר למניעת שבריריות, אמרו החוקרים. "נתונים אלה מצביעים על כך שעשויות להיות תת-קבוצות מסוימות של פלבנואידים שיש להם את הפוטנציאל הגדול ביותר כאסטרטגיה תזונתית למניעת שבריריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully