וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר הזה מצא את אחת מהסיבות הטובות לא לעשות יותר משני ילדים

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 7:49

מחקר חדש מצא כי הולדה של למעלה משני ילדים משפיעה על בריאות הלב של האישה. האם זה הגידול שלהם או הנטל הבריאותי של ההריון? לכך עוד אין תשובה ברורה

אמא עם שני ילדים קטנים. ShutterStock
אמא עם שני ילדים קטנים/ShutterStock

הריונות מרובים הם לא עניין קל לגוף, אבל אנחנו יודעים שגם גידול ילדים הוא לא דבר פשוט. מחקר חדש מאוניברסיטאות קיימברידג' וצפון קרוליינה מצא כי נשים שילדו חמישה ילדים או יותר היו בסיכון גבוה ב-38 אחוזים ללקות בהתקף לב בהשוואה לנשים שנשאו רק הריון אחד או שניים עד תומם.

לאחר בחינת נתוני בריאות של 30 שנה של 8,583 נשים בגילאי 45 עד 64 שנים, החוקרים גילו גם כי לנבדקות שעברו חמש לידות או יותר יש סיכון גבוה ב-25 אחוזים ו-17 אחוזים לשבץ מוחי ואי ספיקת לב, בהתאמה, בעוד שלנשים עם שלושה עד ארבעה ילדים היה סיכון מוגבר במידה מתונה להשלכות בריאותיות חמורות.

"מטרת המחקר היא לא להפחיד נשים אלא להביא לידיעתן מוקדם ככל האפשר אם הן עלולות להיות בסיכון מוגבר להתקפי לב", אמרה החוקרת הראשית ד"ר קלייר אוליבר-וויליאמס. "אנחנו יודעים שהריון ולידה מעמיסים מאוד על הלב, וגם גידול ילדים יכול להיות מלחיץ מאוד. אנחנו לא רוצים להוסיף ללחץ שיש לאנשים בחיי היומיום שלהם, אלא לצייד אותם בידע לעשות משהו בנידון".

אשה עוברת התקף לב. ShutterStock
אשה עוברת התקף לב/ShutterStock

ההריון או הגידול המתיש של הילדים?

ד"ר אוליבר-וויליאמס אמרה ל-IFLScience שהניתוח הסטטיסטי של הצוות שלה מותאם למספר רב של גורמים אחרים הידועים כמשפיעים על בריאות האישה, כולל גיל, גזע, מיקום, מצב סוציו-אקונומי, ביטוח בריאות, מצב עישון, שנות רבייה, שימוש בגלולות למניעת הריון ושימוש בטיפול הורמונלי חלופי. המודל גם לקח בחשבון את גילן של הנשים בהריון הראשון וכמה זמן הן הניקו (מחקרים קודמים קשרו הנקה לשיפור בריאות הלב וכלי הדם אצל אמהות.)

נשים שעברו הפלות מרובות במהלך תקופת המחקר הראו שיעור גבוה יותר ב-60 אחוזים של מחלות לב ושיעור גבוה יותר ב-45 אחוזים של אי ספיקת לב בהשוואה לנשים שעברו לידה אחת עד שתיים - תוצאה שהצוות מייחס לבעיות רפואיות בסיסיות ששתיהן מסבכות הריון והשפעה על בריאות הלב וכלי הדם.

אחת המגבלות של המחקר היא שהוא לא מאפשר להפריד אם הנזק הפיזיולוגי שהוביל לאירועים קרדיו-וסקולריים של הנבדקות נבע ממספר ההריונות החוזרים, מהדרישות המתישות של גידול הילדים לאחר מכן, או שניהם.

"מחקר כזה מזכיר לנו שבלי קשר לסטריאוטיפ של גבר בגיל העמידה עם עודף משקל, שחווה התקף לב - מחלת לב תוקפת גברים ונשים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully