וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות מזהיר: מגיפה שתהיה "קטלנית יותר" מקורונה בדרך

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 9:54

אזהרה של ארגון הבריאות העולמי לגבי מחלה X, כזו שאינה ידועה עדיין, צריכה להדאיג את כולנו. אז מה ניתן לעשות כבר היום?

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

ראש ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי העולם חייב להתכונן למגיפה הבאה, שעלולה להיות "אפילו קטלנית יותר" ממגיפת COVID-19. בפגישה של אסיפת הבריאות העולמית בז'נבה, שוויץ, השבוע, המנכ"ל ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס השמיע אזהרה שמגיפת הקורונה רחוקה מלהסתיים.

"האיום של וריאנט נוסף שמופיע שגורם לעליות חדשות של מחלות ומוות נשאר", אמר טדרוס. "והאיום של פתוגן אחר שמופיע עם פוטנציאל קטלני עוד יותר נותר בעינו". עם זאת, ארגון הבריאות העולמי הכריז לאחרונה כי מגיפת COVID-19 אינה עוד מצב חירום בריאותי.

"כשהמגיפה הבאה תדפוק - והיא תדפוק - עלינו להיות מוכנים לענות באופן החלטי, קולקטיבי ושוויוני", הוסיף. "אנחנו לא יכולים לבעוט את הפחית הזו במורד הדרך", אמר טדרוס בנאום למדינות החברות ב-WHO. "אם לא נעשה את השינויים שצריך לעשות, אז מי יעשה? ואם לא נעשה אותם עכשיו, אז מתי?".

התפרצות הקורונה בשנגחאי, סין. 5 בינואר 2023. רויטרס
התפרצות הקורונה בשנגחאי, סין. 5 בינואר 2023/רויטרס

הקורונה גרמה למותם של כ-7 מיליון בני אדם

למרות פרסום האזהרות הקשות הללו, טדרוס בירך על ההחלטה האחרונה של המדינות החברות ב-WHO לנסח אמנת מגיפה תוך אישור להגדלת התקציב, שאושרה לאחר שהארגון התחייב לרפורמות בתקציב ובמימון, לפי רויטרס.

טדרוס קרא גם למשא ומתן מעודכן על תקנות הבריאות הבינלאומיות, האמנה המתארת ​​מוכנות ותגובות למשברי בריאות, "כך שהעולם לא יצטרך שוב להתמודד עם הרס של מגיפה כמו COVID-19".

מגיפת COVID-19 הרגה עד היום כמעט 7 מיליון אנשים ברחבי העולם, על פי ארגון הבריאות העולמי, עם כמעט 1.13 מיליון מקרי מוות בארצות הברית. יותר מ-80,000 אנשים מתו מזיהום בנגיף הקורונה בניו יורק לבדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מחלה X בדרך

ארגון הבריאות העולמי זיהה מחלות מדבקות "בעדיפות" - אלו עלולות לגרום למגיפה הבאה בגלל הפוטנציאל שלהן להתפשט באזור ומכיוון שיש כמה אמצעים, אם בכלל, כדי להתמודד עם התפשטותן. מחלות אלו כוללות אבולה, מרבורג, תסמונת נשימתית במזרח התיכון, תסמונת נשימתית חריפה חמורה, COVID-19, זיקה ו - אולי המפחיד ביותר - משהו שנקרא "מחלת X".

מחלה X היא הקוד של ארגון הבריאות העולמי למחלה הנגרמת על ידי חיידק שאפילו לא התגלה עדיין.

מומחי בריאות הציבור מסכימים שהמגיפה הבאה צפויה להיות זואונוטית, כלומר, מחלה שמקורה בבעלי חיים לפני שמדביקה בני אדם. המגיפות האחרונות - אבולה, HIV/איידס ו-COVID-19 - היו במקור זואונוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully