וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: המחלה המסוכנת שמשתקפת בשיער שלכם

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 7:27

פעמים רבות השיער הוא מראה למצב הנפשי והפיזי שלנו. מחקר חדש מצא כי ניתוח שערה יכול להראות לנו למי יש סיכון מוגבר למחלות לב

פרופ' קובי שחם מסביר מהם הסימנים להתקף לב שצריכים להדאיג אתכם ומתי חשוב להגיע במהירות למיון/מערכת וואלה!

אומרים שהבריאות שלנו משתקפת על פני השיער, הציפורניים והעור, אבל לזה פחות ציפינו. מחקר חדש קשר את מראה השיער לאירוע לבבי אפשרי. על פי החוקרים, הורמוני לחץ בשיער שלנו יכולים לחזות את הסבירות ללקות בהתקף לב או שבץ, והסבירות עולה ליותר מפי שלושה בבני 57 ומטה.

צוות המחקר ההולנדי, שערך את המחקר, בחן רמות ארוכות טווח של קורטיזול שיער בקרקפת וצורתו הלא פעילה, קורטיזון שיער, כדי לקבוע אם הם יכולים לשמש כסמנים כדי להצביע על נוכחות או חומרת לחץ אצל אנשים. הורמונים אלו נקשרו לוויסות פיזור השומן בגוף. עם זאת, קיימות עדויות מוגבלות ולא חד משמעיות לגבי השפעתם הספציפית על התפתחות מחלות לב וכלי דם.

המחקר הוצג בקונגרס האירופי בנושא השמנת יתר (ECO) בדבלין, אירלנד.

למעלה מ-167,000 משתתפים

כחלק מהמחקר, חוקרים ניתחו נתונים מרמות קורטיזול וקורטיזון בלמעלה מ-6,000 דגימות שיער שהתקבלו מגברים ונשים בוגרים, שהשתתפו במחקר הרב-דורי שנקרא Lifelines. מחקר זה כלל קבוצה גדולה של למעלה מ-167,000 משתתפים המתגוררים באזורים הצפוניים של הולנד.

במחקר נותחו דגימות שיער ממשתתפי המחקר, ונעשה ניתוח מעקב שנמשך חמש עד שבע שנים שנועד לחקור את הקשר ארוך הטווח בין רמות קורטיזול וקורטיזון ומחלות לב וכלי דם. לפחות 133 אירועים קרדיווסקולריים התרחשו במהלך תקופת המחקר.

אשה עוברת התקף לב. Creative Cat Studio, ShutterStock
אשה עוברת התקף לב/ShutterStock, Creative Cat Studio

אנשים עם רמות גבוהות של קורטיזול וקורטיזון היו בסיכון מוגבר פי שניים לחוות אירוע קרדיווסקולרי במהלך חייהם, שהיה גבוה אף יותר עבור אנשים בני 57 ומטה. עם זאת, עבור בני 57 ומעלה, לא נצפה קשר חזק בין רמות קורטיזון וקורטיזול בשיער לבין מחלות לב וכלי דם.

מחברת המחקר פרופסור אליזבת ואן רוסום מהמרכז הרפואי האוניברסיטאי של ארסמוס ברוטרדם אמרה כי החוקרים מקווים שניתוח שיער עשוי לשמש כמבחן כדי לסייע לרופאים בזיהוי אנשים בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם כדי להמציא גישת טיפול חדשה בעתיד.

"התקווה שלנו היא שניתוח שיער עשוי בסופו של דבר להיות שימושי כבדיקה שיכולה לעזור לרופאים לקבוע אילו אנשים עשויים להיות בסיכון גבוה לפתח מחלות לב וכלי דם. ואז, אולי בעתיד התמקדות בהשפעות הורמוני הלחץ בגוף עשויה להפוך לתופעה חדשה. יעד טיפול", סיכמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully