וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצעת שורשים: הפתרון לחלל פה נקי ובריא

בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 13:37

הצטברות אבנית על השיניים עלולה לגרום סיבוכים רפואיים ואסתטיים. רופא השיניים ד"ר חאלד יונס מסביר על הקצעת שורשים: טיפול אבנית וחיידקים עמוק בחלל הפה

טיפול שיניים. ShutterStock
במקרה שבו לא מנקים כראוי ולאורך זמן את האבנית מהשיניים, היא עלולה להצטבר ולגרור אחריה סיבוכים/ShutterStock

הפה הוא אחד מהאזורים הראשונים שצדים את עינינו בשעה שאנו פוגשים אנשים חדשים. עם זאת, האזור הכל כך חיוני לפעולות החיים היומיומיות סופג במהלך הזמן חיידקים רבים אשר עלולים להשפיע על בריאותו, לפגוע באיכות חיינו ואף להתרחב חלילה גם לאזורים אחרים בגוף.

אבנית היא למעשה התקשות של הרובד החיידקי על השיניים. ריבוי אבנית יכול להיגרם לרוב מחוסר צחצוח שיניים - כן, זה עד כדי כך פשוט. אולם, במקרה שבו לא מנקים כראוי ולאורך זמן את האבנית מהשיניים, היא עלולה להצטבר ולגרור אחריה סיבוכים רפואיים ואסתטיים, כמו תופעה של נסיגת חניכיים או שיניים שנופלות או זזות ממקומן. לצד טיפולים מקומיים בדלקות כאלו ואחרות, ישנה גם אפשרות לטיפול הקצעת שורשים, שהוא טיפול עמוק יותר לאבנית וחיידקים בחלל הפה.

"שורש השן היא עצם, כך שאם מתרחשת תופעה של נסיגת חניכיים בחלל הפה, תהיה נסיגה גם של העצם עצמה. כך, השן 'תאבד' את העצם שלה והשן תהיה באוויר", מסביר ד"ר חאלד יונס, רופא שיניים בעל ניסיון של יותר מ-20 שנה.

ד"ר יונס מוסיף: "יתרה מזאת, חיידקים אחרים שרובצים בחלל הפה עלולים להשתלב במערכת הדם ולגרום לבעיות רפואיות נוספות אחרות כמו בעיות בלב או במערכת העיכול".

לכן, ד"ר יונס ממליץ לשמור על היגיינה של חלל הפה ולצחצח שיניים פעמיים ביום, בנוסף לשימוש בחוט דנטלי. יתרה מזאת, מומלץ לעבור ניקוי אבנית אצל שיננית ורופא שיניים פעם בשלושה חודשים עד חצי שנה.

טיפול שיניים. ShutterStock
"התהליך לא כואב בכלל"/ShutterStock

מהו טיפול הקצעת שורשים?

"הטיפול הוא תהליך של ניקוי עמוק של שורשי השיניים, אשר חשופים לכיס ולרקמות החניכיים. הטיפול נועד לטפל במחלות החניכיים, בכיס החניכיים ובהסרת הרובד התת חניכי, הסרת רעלנים, בקטריות וחיידקים, טיפול באבנית וטיפול ברקמת החניכיים הדלקתית".

למי מיועד הטיפול בהקצעת שורשים?

"הטיפול מיועד לכל אחד, אפילו לילדים מהשן הראשונה שצומחת להם. את הטיפול מומלץ לעשות בזמנים משתנים והוא משתנה בין אדם לאדם. זה תהליך מיוחד יותר שנועד לפתור בעיות כמו דלקות ומחלות חניכיים. מי ששומר על היגיינה ומצחצח שיניים כראוי, ככל הנראה לא יגיע להקצעת שורשים, למעט במקרה של מחלות הדורשות את הטיפול המיוחד".

האם הטיפול כואב?

"התהליך לא כואב בכלל. הוא מתבצע במרפאה עם זריקת הרדמה מקומית, ובכל טיפול אנו מטפלים ברבע לסת כי כאמור מדובר בניקוי עמוק. כלומר, הטיפול לפה שלם מתבצע בארבע פגישות. אין כמעט תופעות לוואי, אולי למעט רגישות בחלל הפה".

ד"ר חאלד יונס בעל ניסיון ומוניטין של יותר מ-20 שנה בתחום רפואת השיניים. למעוניינים בטיפול שיניים עדין וסבלני, מרפאת השיניים של ד"ר יונס נמצאת בכתובת: התעשיה 7, קומה 1, א.ת ראש העין. טל': 03-6321359

לעמוד המרפאה באתר דוקטורס

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בשיתוף zap doctors
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully