וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוומאסי חש ברע ופונה לבית חולים. זו הסיבה *המאוד* מפתיעה

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 9:56

על פי הדיווחים, השחקן פונה לבית חולים עם כאבי בטן קשים. הסיבה - הוא אכל פלפל חריף. האם זה בכלל אפשרי לסבול ככה מחריף ואיך זה קורה?

בסרטון: אוכל חריף מאריך את החיים/מערכת וואלה!

פטריק טוומאסי, משחקניה הבולטים של מכבי נתניה, פונה אמש (שבת) לסדרת בדיקות בבית החולים לניאדו בעיר לאחר שחש ברע והתלונן על כאבי בטן חזקים, כל זאת יומיים לפני המשחק נגד מכבי חיפה ובעיקר עשרה ימים לפני גמר גביע המדינה נגד בית"ר ירושלים.

על פי הדיווחים , השחקן שסיפר כבר בעבר לחבריו על רגישותו לחריף, אכל פלפל חריף במהלך ערב גיבוש שהתקיים בחמישי האחרון אצל אחד האוהדים בפרדסיה, וזה מה שהוביל לאותם כאבים עזים.

ניסינו לבדוק מה קורה בגוף באכילת חריף ולמה יש שרגישים אליו?

אחרי אכילת חריף, הגוף מגיב באופן אוטומטי בייצור מוגבר של נוזלים - דמעות מהעיניים, נזלת מהאף, רוק בפה ואפילו מגביר את הפרשת הנוזלים במערכת העיכול. כל זאת, על מנת "לשטוף" את החומר שגורם לגירוי ולצריבה החוצה מהגוף. הדבר דומה לתגובה של הגוף כלפי עצמים זרים שגורמים לגירוי והגוף עושה מאמץ להיפטר מהם.

חוץ מאי הנעימות שכרוכה בדמע מוגבר, נזלת וריור, אנשים מסוימים מגיבים להפרשה המוגברת הזאת של נוזלים לתוך מערכת העיכול בכאבי בטן קשים ובשלשולים.

פלפלים חריפים. ShutterStock
פלפלים חריפים/ShutterStock

מה גורם לחריפות בעצם?

במזונות שונים ישנם חומרים שונים שגורמים לתחושת החריפות. אחד החומרים הידועים הוא קפסאיצין שמקורו בפלפל הצ'ילי, שהוא התרכובת העיקרית שגורמת לתגובה הפיזיולוגית לחריף. החומר מעורר את קולטני הכאב וגורם לתחושה של חום או צריבה, כמו גם להרחבת כלי דם, אודם בעור ותחושת חום בשל הרחבת כלי דם מתחת לעור.

אגב, כשאתם אוכלים משהו שמכיל קפסאיצין, חומר שנקרא רצפטור TRPV1 נקשר לחריפות של הקפסאיצין ומאותת למוח שלכם שזה עתה נגסתם במשהו שאתם הולכים להתחרט עליו.

הקפסאיצין מורכב ממולקולות לא-פולאריות (קוטביות), שיכולות להתמוסס רק כאשר הן באות במגע עם מולקולות לא-פולאריות אחרות. וזו הסיבה שמים לא יכולים לכבות את כל החריפות הזאת. לדאבון הלב, מים עשויים דווקא ממולקולות פולאריות. וכשהן נפגשות עם המולקולות הלא-פולאריות החריפות הן רק מסייעות להפצת החריפות ברחבי חלל הפה שלכם. בגדול, זה קצת כמו לערבב מים עם שמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully