וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפים להורה הנעלב: מה עושים כשהילד מעדיף את ההורה השני?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.6.2023 / 9:51

העדפה הורית בקרב תינוקות וילדים היא נורמלית ונפוצה, וההמלצה היא לא להראות לילד שאתם נפגעים ממנו. אבל מה לעשות כשזה מכאיב?

הורים מודאגים עם בנם המתבגר. ShutterStock
קשה שלא לקחת ללב מצב בו הילד שלכם אומר שהוא לא רוצה את נוכחותכם/ShutterStock

אתם מקבלים דחייה מהילד שלכם? זה בהחלט יכול להיות מעליב. הרי אהבה בין הורים לילדים היא אהבה ללא תנאי, אז איך יכול להיות שהוא לא רוצה להיות איתכם? שהוא מבקש רק את ההורה השני? שהוא ממש אומר במעשיו ובהתנהגותו שאתם לא רצויים? זוהי העדפה הורית, והיא נורמלית, לגיטימית ונפוצה בקרב תינוקות וילדים. לעתים היא מגיעה בתקופות ולעתים היא מתקבעת לזמן מה, לפעמים אלה הבנות שירצו את אבא והבנים את אמא או להפך - להעדפה הורית אין חוקים.

קשה שלא לקחת ללב מצב בו הילד שלכם אומר שהוא לא רוצה את נוכחותכם או מתנהג באופן המעביר את המסר הזה. כולנו בני אדם, וגם אם אתם יודעים שאין צורך להיעלב מהילד שלכם ושההעדפה הורית בסך הכל צריכה לעודד אתכם מאחר ולילד יש רצונות משל עצמו והוא מרגיש בנוח להביע אותם, קשה להימנע מזה. אז מה יכול לעזור לכם להתגבר?

להטעין מצברים כשההורה השני עובד קשה

מתבקש, לא? כשהילד מפטר אתכם ממקלחות, הרדמות וכו' - עשו מזה לימונדה. בזמן שההורה השני עם הילד, אתם תנוחו ותצברו אנרגיות ואם אתם נשמות טובות, קחו על עצמכם (אחרי מנוחה כמובן) יותר מטלות בית כדי שההורה השני יזכה גם הוא למנוחה מתישהו.

לפרוק את הרגשות מול בן הזוג, משפחה או חברים

אל תשמרו בבטן את מה שאתם מרגישים. שתפו אנשים שיכילו את הכאב שלכם ולא ישפטו אתכם. זה יכול להקל מעט על ההתמודדות ברגעים הקשים והמעליבים.

להזכיר לעצמכם שזה טבעי ועוד יכול להשתנות

על אף שאתם יודעים את זה, הזכירו זאת לעצמכם: זה לגמרי טבעי ואיזה כיף שהילד שלכם יודע להביע את הרצונות שלו, ומרגיש בנוח לעשות זאת מולכם. כמו כן חשוב לזכור: כמו שזה הגיע כך זה יכול לחלוף או להשתנות, אז אולי לא כדאי להתרגל.

לשנן שזה לא בגלל שאתם עושים משהו לא נכון

זה לא אומר שאתם הורים פחות טובים או שאתם עושים משהו לא נכון עם הילד שלכם. ובכל זאת, אם אתם מרגישים שיש מה לשפר בהתנהגות מול הילד (למשל, להיות פחות משימתיים ויותר רגישים) - עשו זאת. המניע צריך להיות הרצון להשתפר ולא שהילד יאהב אתכם יותר עכשיו.

לתת מקום לרגשות שלכם ולא להתבייש בהם

כל רגש שאתם מרגישים הוא לגיטימי, גם אם זה אומר שאתם נעלבים מההתנהגות של הילד שלכם. אם תקבלו את העלבון, יהיה לכם מעט יותר קל להתמודד איתו, בעוד שאם תתביישו בו, אנרגיות רבות יתבזבזו על ההסתרה וההדחקה שלו.

ולסיום, לצחוק על זה עם ההורה המועדף

"גם ככה אני כאן רק כדי להחזיק לכם את הנר" ועוד משפטים בסגנון שתאמרו להורה השני יכולים לגמרי להקליל את האווירה ולהפיג קצת את העלבון שלכם. את הכאב שבדחייה יחליף ההומור וגם היחסים ביניכם, ההורים, לא ייפגעו בגלל הדינמיקה בבית.

הורים מודאגים עם בנם המתבגר. ShutterStock
אל תשמרו בבטן את מה שאתם מרגישים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully