וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להורים ממהרים: הטיפים שיעזרו לכם לנצח את ארגוני הבוקר

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

1.6.2023 / 12:22

הבוקר שלכם תמיד מרגיש כמו מלחמה? יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי שהוא יתנהל בקלות ובזריזות

ילד שותה מים מהברז. New Africa, ShutterStock
זכרו תמיד: ילדים אוהבים ודאות/ShutterStock, New Africa

קחו הורים ממהרים, תוסיפו להם ילדים עם רצונות וקצב משלהם ותקבלו מתכון לבוקר באווירה לחוצה ולא נעימה ומצב רוח שהולך עם כל אחד מכם לאן שהוא ממשיך מכאן - לעבודה או לגן. לפעמים זה מרגיש שלא משנה כמה מוקדם הבית יתעורר, עדיין בסוף אתם תצאו מהבית על הקשקש, רגע לפני שסוגרים את השער של הגן או כמעט מתי שמתחילה ישיבת הבוקר במשרד. הסיבה לכך היא שילדים לא תופסים את הזמן כמו מבוגרים, לא בהכרח מבינים את משמעות האיחור ולא מיומנים בדחיית סיפוקים.

הם יכולים לאכול את ארוחת הבוקר לאט מאוד (בעיניכם), להחליט שהם רוצים לדבר על משהו מבלי שתפריעו להם, לשחק עוד קצת במשחק האהוב עליהם או להחליף את הבגדים שלהם. גם אתם צריכים להתארגן, אפילו להספיק לשתות קפה זריז ולקחת בחשבון גם את הזמן שייקח לכם להביא את הילדים למסגרת, מה שלרוב מביא אתכם להאיץ בהם ולאווירה בבית להיות מתוחה ונמהרת.

לפני שאתם משלימים עם העבודה שככה הולכים להיראות הבקרים שלכם, כל עוד יש לכם ילדים קטנים בבית, כדאי שתדעו שיש כמה דברים שתוכלו לעשות שיורידו מכם עומס ומשימות, ישחררו מעט את הלחץ וישלחו את כולכם מעט יותר נינוחים להתחיל את היום שלכם:

הכינו בגדים מראש, גם לכם וגם לילדים

בחירת בגדים בבוקר יכולה לקחת זמן רב ולהיות מתישה אם הילדים שלכם הם בעלי דעה מוצקה בעניין. הכינו תמיד ערב קודם את הבגדים של הילדים לגן, ואם אתם רואים צורך - אשרו איתם שזה מה שהם הולכים ללבוש מחר. אל תפסחו על עצמכם והכינו גם עבורכם את הלבוש לעבודה או לפחות חשבו עליו מראש כדי שתהיו כמה שיותר פנויים בבוקר ומשוחררים ממשימות.

החליטו מה תהיה ארוחת הבוקר

במקום להתלבט בכל בוקר מה יאכלו הילדים, החליטו על כך מראש ואף דאגו להכין לפני אם מתאפשר. מומלץ לבחור במאכלים קטנים ונוחים שהילדים, אפילו קטנים, יכולים לאכול בעצמם כמו פנקייקים, מאפינס או כריך. העיקרון שצריך להנחות אתכם הוא אוכל מזין, מהיר וכמה שפחות מלכלך.

תאמו ביניכם מראש מי לוקח את הילדים לגן ועדכנו אותם

ילדים אוהבים ודאות, וכדי לחסוך דקות ארוכות של בכי ותלונות כמו "אבל אני רוצה שאבא ייקח אותי לגן", סכמו ביניכם מראש אחראי על ההבאה לגן ואף עדכנו את הילדים בהתאם לגילם, אם אתם מרגישים שזה יקל עליהם בבוקר ויחסוך דרמות מיותרות. הסדר הזה ייטיב גם איתכם, כי כשכל אחד יודע מה תפקידו - הבית יתנהל יותר בהרמוניה.

נסו להתעורר קצת לפני כולם

כן, גם אם זה אומר מאוד מוקדם בבוקר. לפעמים רבע שעה לעצמכם יכולה לעשות פלאים. התארגנו בשקט, שתו את הקפה שלכם בנחת, ואז תהיו פנויים הרבה יותר לטיפול וארגון הילדים בבוקר.

ארגנו את התיק לגן ערב קודם

חיתולים, בגדים להחלפה, מוצצים ומגבונים - כל מה שצריך להביא לגן צריך להיות מוכן בתיק של הילדים מבעוד מועד. בתוך הלחץ של הבוקר, סביר להניח שתשכחו דברים וכדאי להיות מוכנים מראש.

למדו את הילדים את שגרת הבוקר

אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל: למדו את הילדים, לא משנה בני כמה הם, שבבוקר יש סדר פעולות קבוע. קודם מחליפים חיתול או הולכים לשירותים, אחר כך שוטפים פנים ומצחצחים שיניים, אוכלים ארוחת בוקר, מתלבשים ומסתרקים. ככל שלו"ז שגרת הבוקר יהיה ברור, כך עולים הסיכויים לשיתוף פעולה מצד הילדים.

השתמשו בכרטיסיות המתארות את רצף הפעולות בבוקר

ניתן למצוא ברחבי הרשת או להכין לבד כרטיסיות עליהן מצוירות הפעולות שעל הילדים לעשות בבוקר - צחצוח שיניים, ארוחת בוקר, להתלבש וכו'. הראו לילדים את הכרטיסיות ודברו איתם על רצף הפעולות, זה בהחלט יכול להיות כמו משחק משותף שלכם. הוויזואליות רותמת אותם לפעולה כמו גם הוודאות מה מגיע אחרי מה ותחושת האחריות שלהם כאשר משתפים אותם בתהליך ולא רק אומרים להם מה לעשות.

שלבו משחק או שירים בארגוני הבוקר

נכון, זה ידרוש מכם מעט יצירתיות וסבלנות, אבל האווירה בבית הולכת להשתנות לטובה. נסו להכניס קצת כיף אל שגרת הבוקר - שירו לילדים תוך כדי שאתם מלבישים אותם, דלגו איתם אל המטבח בדרך לארוחת בוקר ומצאו דרכים שלכם שיקלילו ולא יעכבו את משימות הבוקר.

ילד ילדה ילדים אוכלים מול טאבלט. ShutterStock
במקום להתלבט בכל בוקר מה יאכלו הילדים, החליטו על כך מראש/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully