וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך להורים בריאים: איך לא להידבק בכל המחלות שהילדים מביאים איתם מהגן?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 9:07

כמה עוד אפשר להיעדר מהעבודה? כך תצמצמו את הסיכויים לחטוף בעצמכם את המחלות של הגן

ילד חולה. ShutterStock
הקפידו על היגיינה והרגילו את עצמכם ואת הילדים לשטוף ידיים במהלך היום/ShutterStock

אם לא מספיק שהילדים שלכם נדבקים בכל שני וחמישי בווירוסים מהגן, אז גם אתם "זוכים" לכל הטוב הזה? אם אתם יוצאים בנס, יכול להיות שתישארו בגבולות הנזלת והשיעול המציקים, אבל לפעמים אתם עלולים לקבל את זה קשה - שפעת, וירוס בטן, דלקות עיניים ועוד מנפלאות מחלות הגן. אז מה אפשר לעשות חוץ מלקוות שהפעם זה יפסח עליכם? מסתבר שיש כמה דרכים לחזק את הגוף או למגן את עצמכם במקרי חולי של הילדים, ובכלל:

כמה שפחות מפה לפה

זה נכון שאתם אוהבים את הילדים הכי בעולם, אבל עדיף להמעיט בהחלפת רוק, במיוחד כשהם חולים או אפילו רק קצת מקוררים. נסו שלא לטעום מכלי האוכל שלהם ועשו הפרדה ברורה בין שאר הילדים בבית, בין אם זה באוכל ובין אם במוצצים (כי ילד נוסף שחולה - יותר סיכוי שתידבקו).

חיטוי משחקים ומשטחים בבית בזמן מחלה

הילד עם דלקת עיניים? עברו עם חומר חיטוי על המשחקים שלו ובכלל על משטחים בבית, כדי שיקטן הסיכוי שתמצאו את עצמכם נוגעים בעין שלכם מבלי לשים לב ונדבקים ממנו בקלות רבה מדי. העצה הזאת תקפה לכל סוג של מחלה, שכן הדבקות של וירוסים רבים עוברות דרך המגע.

שטיפת ידיים, במיוחד אחרי החלפת חיתולים בזמן וירוס בטן

הקפידו על היגיינה והרגילו את עצמכם ואת הילדים לשטוף ידיים במהלך היום. אם הילד עם וירוס בטן ואתם מחליפים לו חיתולים, הקפידו על שטיפה יסודית של הידיים אחרי כל החלפה. אם, לא עלינו, אתם צריכים לנקות קיא שלא מצא את עצמו בתוך האסלה, הקפידו לחטא את הידיים שלכם לאחר מכן.

לא לנגב ידיים באותה המגבת

בזמן מחלה, ועדיף גם בשגרה, כדאי שלכל אחד מבני הבית תהיה המגבת שלו כדי להימנע מהדבקות ולהקטין סיכויים לחטוף אי אילו וירוסים שאתם ממש יכולים לחסוך מעצמכם.

לחטא ידיים לכם ולילד אחרי יציאה מהגן ובחזרה מהגינה

החזיקו איתכם באופן קבוע אלכוג'ל כדי שתוכלו לחטא את הידיים שלכם ושל הילד אחרי בילוי בגינה או אחרי כל יציאה מהגן. לא משנה מה היה שם, אל תתנו לזה לחזור איתכם הביתה.

לעטות מסכה אצל רופא הילדים וגם בבית במקרים מסוימים

קבעתם תור לרופא הילדים? קחו איתכם מסכה לפנים. עד לא מזמן הקורונה אילצה את כולם להסתובב עם מסכות, אך כיום מעטים האנשים שממשיכים לעטות אותה. לרופא הילדים מגיעים לרוב ילדים חולים ושם סיכויי ההדבקה הם גבוהים. צמצמו את הסיכוי הזה לעצמכם. בנוסף, אם אתם כבר שבעי מחלות גן של הילדים, אפשר גם בבית לעטות מסכה כאשר הילד (שוב) חולה, ואולי כך לא תידבקו ממנו (שוב).

במקביל לפעולות שתנקטו כדי לצמצם הדבקה, זכרו כי הבאתם ילדים לעולם ויש חלקים פחות נעימים בגידול שלהם. מחלות הן דוגמה לכך. בנוסף, אל תהפכו את עצמכם לאקסטרה סטריליים, פשוט נסו להקפיד על היגיינה ברמה שאתם מסוגלים וקוו שבמחלה הבאה של הילדים תצליחו אתם לצאת ללא פגע. רק בריאות!

משפחה שלמה חולה. LightField Studios, ShutterStock
בזמן מחלה, ועדיף גם בשגרה, כדאי שלכל אחד מבני הבית תהיה המגבת שלו/ShutterStock, LightField Studios

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully