וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המקריפה שהמקפיא שלכם מסריח

עודכן לאחרונה: 9.5.2023 / 10:46

זה קורה מדי פעם והסיבה לכך היא ככל הנראה נוכחות של חיידקים ועובש במקפיא. איך זה קורה בעצם אם הכל קפוא ומה ניתן לעשות?

איך מנקים את המקפיא?/Everything_Tidy

זה כנראה קרה לחלק מאיתנו, ולא פעם אחת, כשפתחנו את דלת המקפיא והרחנו ריח מסריח. חשבתם פעם מאיפה זה מגיע ומה אפשר לעשות כדי לפתור את הבעיה?

ובכן, ישנן מספר סיבות לריחות רעים המגיעים מהמקפיא. כשבדרך כלל, האשמים הם חיידקים, שמרים ועובשים. למרות שמקפיא מאט באופן דרמטי את הצמיחה של רוב החיידקים הנפוצים, חלקם עדיין יכולים לשגשג אם הטמפרטורה תעלה מעל -18℃ (טמפרטורת המקפיא המומלצת). זה יכול לקרות אם יש הפסקת חשמל למשך יותר מכמה שעות, או אם הכנסתם משהו חם ישר למקפיא.

כדאי גם לציין שחיידקים רבים ישרדו את ההקפאה ויתחילו לצמוח שוב ברגע שהתנאים יהיו נוחים - למשל, אם תוציאו את המזון, תפשירו אותו חלקית ותחזירו אותו למקפיא.

אוכל קפוא במקפיא. ShutterStock
אוכל קפוא במקפיא/ShutterStock

שני דברים קורים כאשר אוכל מתפרק. ראשית, כאשר חיידקים מתחילים לגדול, נוצרים כמה כימיקלים חריפים. שנית, השומנים והטעמים שהם חלק מהמזון עצמו יכולים להשתחרר. אלה מכונים בדרך כלל תרכובות אורגניות נדיפות (VOCs) והן יכולות להיווצר גם על ידי חיידקים ולהסריח.

הקפאה משנה את האוכל

לא רק גידול חיידקי יכול להוביל לריחות לא רצויים. יש גם מספר תהליכים כימיים שקורים במקפיא.

הקפאה גורמת לשינויים פיזיים במזונות (כמו גבישי קרח או צריבה על המזון במקפיא), ולעתים קרובות מגבירה את פירוקם. כאשר מים במזון קופאים, מולקולות אורגניות מתרכזות ונפלטות. אם אלה נדיפות, הן נעות במקפיא ונצמדות לדברים אחרים.

חלק מהחומרים הנדיפים כמו מים הם אלה שיגרמו לאוכל לטעם רע. אחרים הם יותר שונאים מים או "הידרופוביים" והם נצמדים לדברים כמו מגשי סיליקון לקוביות קרח, מה שגורם להם להסריח.

מקפיאים ביתיים מחוברים בדרך כלל למקרר, וזה מספק הזדמנות נוספת לריחות לעבור דרך המערכות. שתי היחידות חולקות מקור קירור יחיד ותעלת זרימת אוויר. אם למקרר שלך יש ריחות רעים מהמזון שבתוכו, סביר מאוד שהם יעברו למקפיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully