וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הקייצי שישפר את שנת הלילה שלכם

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 7:24

אם אתם מתקשים לישון בלילה, חסרי אנרגיה בבוקר ומתקשים להשלים משימות, יכול להיות שהפיתרון הקטן הזה יעזור לכם לישון טוב יותר בלילה

שיטה להתגבר על נדודי שינה/@dr.karanr

הקיץ כבר כאן ועבור רבים זה אומר פחות שעות שינה בלילה. אבל יכול להיות שיש לנו פיתרון. מחקר שנערך לאחרונה על 40 נבדקים מצא כי פתיחת חלון חדר השינה בלילה עשויה להוביל למיומנויות שינה וחשיבה טובים יותר. אוויר צח, שמאוורר טוב יותר את החדר, עוזר לשנת לילה טובה. זה עשוי להסביר מדוע אנשים שישנו עם חלון פתוח הצליחו טוב יותר במבחן היכולות המנטליות שלהם למחרת.

חוקרים גייסו אנשים שמוכנים למעקב אחר השינה שלהם במשך שבועיים. בשבוע הראשון הם ישנו כרגיל, ובשבוע השני הם התבקשו לפתוח את החלון ואת דלת חדר השינה אם הם בדרך כלל סגורים, או לסגור אותם אם הם פתוחים בדרך כלל.

המחקר הראה כשאנשים ישנו עם חלון פתוח, הם ישנו הרבה יותר זמן. הם עשו פחות שגיאות באופן משמעותי במבחן בן שלוש דקות של כישורי החשיבה שלהם, ששאל על הקשר בין אובייקטים שונים.

חתול ליד חלון פתוח. ShutterStock
חלון פתוח זה רעיון טוב. לפעמים/ShutterStock

ד"ר פאבל וורגוצקי, המחבר של המחקר מהאוניברסיטה הטכנית של דנמרק, אמר כי "איכות האוויר בחדר השינה יכולה להשפיע על היכולות הקוגניטיביות שלך, כמו היכולת שלך להתרכז, להבין ולהגיב".

המחקר, שפורסם בכתב העת Building and Environment, הניב תוצאות מ-29 חדרי שינה שבהם אנשים פתחו או סגרו את הדלתות או החלונות שלהם משבוע אחד למשנהו, ובשל כך איכות האוויר הפנימית השתנתה באופן משמעותי: כשאנשים ישנו עם חלון חדר השינה פתוח, הם דיווחו שהם פחות ישנוניים בבוקר ובערב. כשהחלון פתוח, 87% מהאנשים דיווחו שישנו עמוק, לעומת 70% כשהחלון היה סגור.

המחקר, שנערך בין ספטמבר לדצמבר 2020, מצביע על כך שפתיחת דלת חדר השינה עשויה שלא לשפר את איכות האוויר מספיק כדי להגביר את השינה. לא נראתה השפעה על משך השינה כאשר אנשים שמרו על דלת חדר השינה פתוחה. דרוש מחקר הרבה יותר גדול כדי לאשר את תוצאות המחקר החדש, אך התוצאות עוקבות אחר מחקר קטן קודם שכלל חברים מאותו צוות מחקר שהציע שפתיחת חלון חדר השינה מפחיתה גם את הנחירות. וזו כבר חתיכת בשורה.

  • עוד באותו נושא:
  • שינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully