וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות השפה והתקשורת בעזרת חיקוי הבעות פנים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 23.5.2023 / 9:58

עשיתן פרצוף לתינוק והוא הגיב אליכן? זוהי תחילתה של מיומנות החיקוי שמשתכללת ומשתפרת ככל שחולף הזמן

אמא ותינוק צוחקים. ShutterStock
החיקוי עוזר לנו להרחיב את רפרטואר הפעולות שלנו/ShutterStock

אתן מוצאות את עצמכן עושות הבעת פנים לתינוק, מוציאות לו לשון או משמיעות קול מסוים - ומגלות שהוא מגיב באופן מסוים. בהתחלה הוא עוצר, מתבונן או מגיב בהנאה מסוימת. בהמשך, ככל שיעברו השבועות והחודשים, אתן תשימו לב שהוא חוזר אחריכן ומתקשר איתכן באמצעות חיקוי הבעות הפנים והקולות שלכן - ואין מרגש מזה.

שירי מרכוס לקס, קלינאית תקשורת, מסבירה כי יכולת החיקוי היא חשובה ביותר בתהליך ההתפתחות של התינוק, ונחשבת למרכיב דומיננטי בחיים האנושיים. החיקוי עוזר לנו להרחיב את רפרטואר הפעולות שלנו, קושר בינינו לבין אחרים והופך אותנו לחברה ויש לו תפקיד מרכזי ביכולת של בני האדם להבין את הסובבים להם. יכולת החיקוי מראה את ניצניה כבר בחודשי החיים הראשונים והיא מתפתחת בהדרגה ובטבעיות.

אתן, אמהות, מהוות את המודל של התינוק שלכן, ועם הזמן אתן תיווכחו עד כמה הוא חקיין מצוין ועד כמה אתן מדגימות נפלאות. מומלץ לעודד משחקי חיקוי בכל הזדמנות, להפתיע את התינוק בהבעות פנים מצחיקות כמו הוצאת לשון, הרמת הגבות, מצמוץ בעיניים ועוד, וללוות את אותן תנועות עם צליל או קול שימשוך תשומת לב. התינוק יבחין בהבעות ובצלילים וסקרנותו תתעורר. הוא ינסה להבין "מה קורה פה", ועם הזמן יתאמץ להפעיל שרירים דומים בפנים שלו. כדאי לכן לחזור בעצמכן על הבעות וקולות שהתינוק יוצר ולקיים ביחד משחק חיקוי מעגלי שיתרום רבות לו ולכן וכמובן יספק הרבה רגעים של כיף.

ביניכם תתפתח תקשורת נהדרת, ועבורו זאת תהיה תרומה משמעותית להתפתחות השפה והתקשורת שלו עם העולם. נסו ותיהנו!

אמא ותינוק. ShutterStock
אתן, אמהות, מהוות את המודל של התינוק שלכן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully