וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת הנה בא: מתנות מומלצות לגיל שנתיים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

18.5.2023 / 7:22

התינוק שלכן כבר הפך לפעוט בעל דרישות משלו, ויום הולדת שנתיים הוא הזדמנות מצוינת למלא אחריהן - הנה כמה מתנות שישמח לקבל

ילדה קטנה חוגגת יום הולדת שנתיים. ShutterStock
אם אתן מחפשות משחקים וצעצועים שיתמכו בהפתחות שלו, יום הולדת שנתיים הוא בדיוק הזמן להתחדש בהם/ShutterStock

אומרים שגיל שנתיים הוא גיל ההתבגרות של התינוקות. התינוק הפך לפעוט עצמאי יותר ויותר, הוא אוכל לבד, משחק עם עצמו, רץ, מטפס וקופץ ומביע את עצמו באופן די ברור. ואת מה הוא מביע בעיקר? את הרצונות שלו, וכן, גם תסכול מהדברים שהוא פחות רוצה.

אם אתן מחפשות משחקים וצעצועים שיתמכו בהפתחות שלו, יום הולדת שנתיים הוא בדיוק הזמן להתחדש בהם. יסמין שורקי נורבש, מדריכת התפתחות ושינה, ממליצה לענות על הצרכים ודרישת העצמאות של הילד באמצעות חמשת החושים: ראייה, שמיעה, מישוש, ריח וטעם. הנה כמה מתנות שכדאי לבקש מסבא וסבתא, חברים, בני משפחה אחרים או לקנות לילד יום ההולדת בעצמכן:

צלחת וסטיבולרית או נדנדה

כדי לגרות את הראייה והתחושות, מומלץ שילד בן שנתיים יחווה תנועתיות שתאתגר את מערכת שיווי המשקל שלו. נדנדה, צלחת וסטיבולרית או קורה הם פריטים שבן השנתיים יוכל לשחק בהם בהנאה ומבלי לשים לב לאתגר את שיווי המשקל ולארגן את הגוף.

ספרים

ספרים הם מתנה מצוינת לכל גיל, ובגיל שנתיים הם מגרים ומפתחים את מערכת הראייה והשמיעה. כמובן שעדיין עדיף לקנות לפעוט ספר קשיח כדי שהוא יוכל לדפדף בעצמו (מבלי לקרוע את הדפים מרוב התלהבות), לעקוב לבד אחר המילים והאיורים ודרכם להעשיר את השפה שלו והדמיון. זמן הקריאה עבורכם יכול להיות זמן איכות של הנאה ושיח על הסיפור.

בצק או צבעי ידיים לאמבטיה

אלו מתנות בהן ישתמש הילד בחוש המישוש, הראייה והריח. נכון שצבעים או בצק הם מלכלכים, אך הם מאוד חשובים להתפתחות - דרך ההנאה מתקיים תרגול מוטוריקה עדינה ושימוש באצבעות, וכן גם ויסות חושי והתמודדות עם מרקמים שונים. כמובן שגם היצירתיות והדמיון מתפתחים באמצעותם, ומתקיימת בזמן המשחק גם למידה (אפשר לצייר חיות וללמוד עליהן, צורות, צבעים ועוד).

מגדל למידה למטבח

חוש המישוש, חוש הריח, חוש הראייה וחוש הטעם - וואו, כמעט כל החושים מצטרפים לחגיגה בעזרת מגדל למידה אותו תציבו בעת העבודה במטבח. עמידה במגדל תעודד את הפעוט להיות לידכן ולגלות עצמאות, לקבל על עצמו תפקיד כמו לערבב את הבלילה או ללוש את הבצק, ואתן תוכלו לנצל את הזמן ביחד כדי להעשיר את השפה, ללמד אותו מושגים חדשים (תרבד, מערוך ועוד) ופעולות (לערבב, לטגן, לאפות) - הכל לפי מה שתבחרו לעשות ביחד במטבח.

ג'ימבורי ביתי

חיזוק התנועה, שיווי המשקל והראייה - את כל אלה תשיגו באמצעות ג'ימבורי ביתי, שבמקביל יפתח את העצמאות במרחב של הפעוט. במסלול הביתי יכול בן השנתיים לשכלל את יכולות הטיפוס שלו ואת היצירתיות וכמובן - להוציא הרבה אנרגיה שאחריה תגיע שינה ערבה.

אמא מעניקה מתנה לבתה הקטנה. ShutterStock
מומלץ לענות על הצרכים ודרישת העצמאות של הילד באמצעות חמשת החושים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully