וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותים שייק ירוק? החלב הזה פוגע ביתרונות הבריאותיים שלו

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 7:25

לא מעט אנשים בוחרים להתחיל או לסיים את היום שלהם עם שייק ירוק עמוס בתרד. מחקר חדש מצא שיש תוספת אחת למשקה הבריא הזה שפוגעת ביתרונות הבריאותיים שלו

סיפור בדקה: שייק ירוק/מערכת וואלה

תרד הוא מזון בריא במיוחד מסיבות רבות, אחת מהן היא שהוא עשיר בלוטאין, שהוא נוגד חמצון שמחקרים מראים שיכול להפחית דלקת. הרבה אנשים בוחרים להכניס את התרד שלהם דרך הכנת שייקים עם המזון העל, אבל בהתאם לנוזל שתערבבו אותו, ייתכן שלא תקבלו את היתרונות המקסימליים שלו. למעשה, מחקר חדש שפורסם בכתב העת Nutrients. מצא כי שילוב של שייק תרד עם חלב סויה יכול להרוס את כל הטוב של נוגד החמצון הזה.

"לוטאין הוא תרכובת ביו-אקטיבית שחקרנו באופן דומה לחקר תרופה פרמצבטית. במחקר הזה, בדקנו את שחרור הלוטאין מתרד טרי", מסבירה רוזנה צ'ונג, עורכת המחקר ועוזרת פרופסור במחלקה למדעי הבריאות, הרפואה והטיפול באוניברסיטת לינקופינג.

מכיוון שאיננו יכולים לייצר לוטאין בעצמנו וצריכים להסתמך על מזון עבורו, צוות החוקרים משבדיה יצא לחקור כיצד לייעל את צריכתו ממזונות בצורה הטובה ביותר. הם בחנו את ההשפעות של מספר מוצרים שונים על שחרור לוטאין בשייקים, ובדקו גם חלב וגם נוזלים שאינם חלביים. לאחר מכן הם השוו את כמות הלוטאין הזמין שהיה נספג בשייקים שעורבבו באמצעות מים.

שייק ירוק. ShutterStock
שייק ירוק/ShutterStock

"יכולנו לראות שרק 4 מתוך 14 המוצרים שנבדקו הגבירו את שחרור הלוטאין מהתרד בהשוואה למים. חלב פרה עם תכולת שומן גבוהה כמו גם חלב קוקוס שיפרו את שחרור הלוטאין. עם זאת, יוגורט, הנחשב כחלב פרה ומשמש לעתים קרובות בבתי קפה וכדומה, לא הראה תוצאות טובות במיוחד", מסבירה צ'ונג.

ייתכן שהיוגורט הניב תוצאות שונות מחלב עקב תהליך התסיסה. יתרה מכך, משקאות על בסיס צמחי, שהם בדרך כלל על בסיס אגוזים, שיבולת שועל או קטניות כמו סויה, הראו תוצאות שונות באופן משמעותי. "נוזלים על בסיס צמחי הפכו נפוצים יותר ויותר בשייקים. ראינו שחלב סויה למעשה פחות יעיל ממים בכל הנוגע לשחרור לוטאין בשייקים של תרד. במילים אחרות, לחלב סויה הייתה השפעה שלילית על שחרור הלוטאין במחקר שלנו", אומר יאן ניליסן, דוקטורנט ואחד מהחוקרים. הצוות לא מצא את אותן השפעות עם חלופות אחרות שאינן חלביות שנחקרו.

החוקרים השבדים גם מדגישים שללא קשר לנוזל, חשוב לשתות שייקים מיד לאחר הכנתם כי לוטאין מתפרק מהר. הם גם מזכירים שעבודתם בדקה רק כמה לוטאין יכול להיות זמין לספיגה, לא כמה נספג בפועל בגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully