וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עשור אחרי יש לסיבוכים בלידה השפעות על הבריאות שלכן

עודכן לאחרונה: 5.5.2023 / 8:46

סוכרת הריון, לחץ דם גבוה ולידה קיסרית - כל אלה יכולים לגרום ללידות מסובכות יותר - אבל האם זה גם תורם למוות מוקדם? מחקר בדק את הנושא

פרופ' לירן הירש מסביר מהו הריון בסיכון ובאילו מקרים יש צורך בשמירת הריון/מערכת וואלה!

הריון ולידה מביאים עימם במקרים מסויימים סיבוכים כגון יתר לחץ דם, רעלת הריון וסוכרת הריון. אלה עלולים להוביל למחלות לב וכלי דם ולסוכרת בשלב מאוחר יותר בחיים. מחקר חדש מראה שאמהות עלולות להתמודד עם השלכות קטלניות עד 50 שנה לאחר הלידה.

חוקרים מבית הספר לרפואה פרלמן באוניברסיטת פנסילבניה קבעו שגורמים כמו לחץ דם גבוה, סוכרת הריון ולידה מוקדמת תרמו לסיכון מוגבר למוות בעשורים שלאחר הלידה בהשוואה לאותן נשים שעברו הריונות ולידה ללא אירועים מיוחדים.

"אנחנו יודעים שההקשר של הלידה השתנה מאז שנות ה-50 וה-60, אבל הממצאים האלה מוכיחים עד כמה זה חיוני לבריאותן ארוכת הטווח של נשים שעברו הריונות ולידה מסובכים, גם אז וגם היום", אמרה המחברת הראשית של המחקר, סטפני הינקל, עוזרת פרופסור לאפידמיולוגיה באוניברסיטת פן.

אישה בהריון. ShutterStock
אישה בהריון/ShutterStock

מכיוון שלא הרבה מחקרים לא עברו על ההשפעות ארוכות הטווח של לידות מסובכות, שעלולות להוביל למצבים בריאותיים חמורים כמו מחלות לב וסוכרת, החוקרים החליטו לבדוק זאת. הם העריכו נתונים של יותר מ-46,000 נשים בארה"ב שילדו בין 1959 ל-1966 ועקבו אחר מקרי מוות מכל סוג שהוא עד 2016.

המחקר גילה כי לידה מוקדמת עקב צירים ספונטניים הייתה קשורה לעלייה של 7% בסיכון למוות מוקדם בהשוואה לאלו שילדו תינוק בלידה מלאה. הסיכון עלה עוד יותר ל-23% בקרב אלו שעברו ירידת מים מוקדמת, 31% עבור צירים מוקדמים ו-109% עבור חולים שעברו לידה קיסרית מוקדמת, בהשוואה לנשים שלא עברו אף אחד מהסוגים של סיבוכים במהלך לידה.

בנשים שכבר סבלו מלחץ דם גבוה לפני ההריון ולאחר מכן פיתחו רעלת הריון במהלך ההיריון, הסיכון למוות בשנים שלאחר מכן היה 32%. אלה שפיתחו לחץ דם גבוה במהלך ההיריון שלהם הראו סיכון של 9%. סוכרת הריון או רמות סוכר גבוהות בדם בהריון העלו את הסיכון למוות ב-14%.

המחקר מדגיש את הצורך בטיפול מונע ובדיקות עבור נשים שעברו הריונות ולידה מסובכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully