וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר המדהים שעושה פעילות גופנית פשוטה של ​​שלוש דקות

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 12:12

אורח חיים יושבני הוא גרוע במיוחד ומרביתנו חטאים בו ובכל זאת יש דרך לשפר חלק מהמדדים הבריאותיים על ידי פעילות גופנית פשוטה ממש

בסרטון: כל מה שחשוב לדעת על טרום סוכרת/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

הליכה של שלוש דקות בלבד לאחר חצי שעה של ישיבה יכולה לשפר את רמות הסוכר בדם - כך מצאו מדענים מאוניברסיטת סנדרלנד. משמעות הדבר היא שאלו עם סוכרת מסוג 1 (סוכרת נעורים) יכולים לנהל טוב יותר את רמות הסוכר בדם, וזה, בתורו, יכול גם להפחית את הסיכון לסיבוכים הקשורים למצב כמו התקף לב ושבץ. הממצאים - שטרם עברו ביקורת עמיתים - הוצגו בכנס המקצועי של Diabetes UK 2023 והשתתפו בהם 32 משתתפים שהוערכו על פני תקופה של שבועיים.

ד"ר מתיו קמפבל, חוקר ראשי ברפואה קרדיווסקולרית ומטבולית באוניברסיטת סנדרלנד, אמר: "תוצאות אלו מספקות את הראיה הראשונה לכך שפשוט פירוק פרקי זמן ממושכים בישיבה עם פעילות בעצימות קלה יכול להגדיל את משך הזמן של רמות הסוכר בדם בטווח היעד. "חשוב לציין, נראה כי אסטרטגיה זו אינה מגבירה את הסיכון לירידות פוטנציאליות של רמת הגלוקוז בדם, שהיא תופעה שכיחה בסוגים מסורתיים יותר של פעילות גופנית".

ג'ימי פאלון הולך. Giphy
ג'ימי פאלון הולך/Giphy

המחקר של אוניברסיטת סנדרלנד בדק 32 חולים עם סוכרת מסוג 1, המתרחשת כאשר רמות הסוכר בדם גבוהות מדי מכיוון שהגוף אינו מייצר אינסולין. לצורך המחקר, המשתתפים השלימו שני מפגשי ישיבה בני שבע שעות - באחד הם נשארו בישיבה במשך שבע השעות המלאות בעוד שבמהלך הפגישה השנייה, זמן הישיבה נקטע עם שלוש דקות של הליכה בעצימות קלה כל 30 דקות.

המשתתפים קיבלו ארוחת בוקר וצהריים קבועות, והתבקשו להקפיד על אותה תזונה, רמות פעילות ומינוני אינסולין במהלך תקופת המחקר. התוצאות הראו שלקיחת הפסקות הליכה קבועות הביאה לרמות סוכר ממוצעות נמוכות יותר (6.9 ממול/ליטר) במשך 48 שעות, בהשוואה לישיבה ללא הפרעה (8.2 ממול/ליטר). זה הגדיל את הזמן עם רמות הסוכר בדם בטווח היעד, אמרו החוקרים, ולא גרם לסוכרים בדם להיות נמוכים בצורה מסוכנת.

ד"ר אליזבת רוברטסון, מנהלת המחקר ב-Diabetes UK, שמימנה את המחקר, אמרה: "פירוק זמן הישיבה עם התפרצויות קצרות של פעילות מציע דרך ללא עלות לעזור לאנשים עם סוכרת מסוג 1 לנהל את רמות הסוכר בדם ולצמצם את רמות הסוכר בדם ואת הסיכון לסיבוכים עתידיים. אנו מצפים למחקר נוסף כדי להבין את היתרונות ארוכי הטווח של גישה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully