וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה גרם לאישה הזו לפרוץ בבכי כשהריחה כוס קפה?

עודכן לאחרונה: 23.4.2023 / 11:57

אישה בשנות החמישים לחייה חלתה בקורונה ואיבדה את חוש הריח והטעם שלה. אחרי שנתיים שלמות רופאים הצליחו להחזיר לה את חוש הריח - מה שגרם להתרגשות גדולה

5 דברים שאולי לא ידעתם על קפה/מערכת "אסור לפספס"

הרבה אנשים אוהבים את ריח הקפה. מעטים היו מאושרים ממנו כמו ג'ניפר הנדרסון מאוהיו, ומסיבה טובה. סרטון שפרסמה מרפאת קליבלנד מראה את בת ה-54 פורצת בבכי כשהיא מקבלת כוס והיא מסוגלת להריח את הארומה, מדווחת רשת KFOR.

הנדרסון איבדה את יכולתה לטעום ולהריח לפני שנתיים אחרי שחלתה בקורונה. כעת נראה ששני החושים שלה שוקמו לאחר טיפול חדשני במרפאה. כפי שמסבירה חדשות NBC, הטיפול נקרא block stellate ganglion (SGB) אורך כ-5 דקות ובמהלכן מזריקים מאלחש מקומי קצר טווח לתוך וסביב ה stellit- ganglion, קבוצת עצבים הנמצאת באיזור הצוואר. הטיפול נועד לאפס את פעילות היתר של המוח ולהשיבו למצב שקדם לטראומה.

מסיבות שאינן ברורות לחלוטין, הטיפול עובד, לפחות עבור חלק מהחולים עם קוביד ארוך. ד"ר כריסטינה שין מהמרפאה מציעה הסבר אפשרי: "יש קשר בין מערכת העצבים שלנו למערכת החיסון. יש המציעים שחולים עם קוביד ארוך סובלים מהפעלת יתר מתמשכת של מערכת העצבים הסימפתטית או דלקת של מערכת העצבים שלהם. על ידי הזרקת הרדמה מקומית וחסימת פעילות נוירונית זמנית באיזור המיועד, ייתכן שאנו משבשים את לולאת המשוב החריגה הזו".

שין השתמשה ב-SGB על כ-30 חולים בקוביד ארוך, והיא אומרת שכמחציתם הראו שיפור במידה מסוימת, לפי NBC. מטופלים עם ההחלמה הדרמטית ביותר, כמו הנדרסון, נוטים למשוך את מירב תשומת הלב, מה שעשוי למנוע ראייה מוטה של ​​הצלחה, כאשר המציאות מורכבת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully