וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת שנתיים דחפה כדור אקסטזי לאף. זה מה שקרה לה אחר כך

עודכן לאחרונה: 21.4.2023 / 7:42

הילדה שלקחה את הכדור מקופסה בבית הובהלה לבית החולים שם טופלה בהצלחה. אז מה אפשר ללמוד מהמקרה הזה?

אקסטזי. ShutterStock
אקסטזי/ShutterStock

זה מסוכן מאוד ויכול אף להיות קטלני, אבל למרבה הצער זה קורה: מקרה של פעוטה שהורעלה לאחר שהכניסה כדור אקסטזי לאפה התפרסם לאחרונה בכתב העת Archives de Pédiatrie. .

הילדה בת השנתיים הושיטה יד לתוך קופסה מעל המקרר שבה אוחסנו כדורי אקסטזי, מסבירים מחברי המחקר. לרוע המזל, הילדה לקחה את אחת הגלולות והחדירה אותה באפה. אמה הצליחה להסיר חלק מהגלולה לפני שהזעיקה את שירותי החירום.

הילדה הגיעה למיון ילדים בבית החולים לילדים בטולוז, צרפת, שם גילתה סימני הרעלה, כולל מצב של סערת רגשות, לחץ דם גבוה, קצב לב מהיר ואישונים מורחבים. היא הועברה לטיפול נמרץ, שם בדיקות הסמים היו שליליות לחומרים לא חוקיים אחרים, אך חיוביות ל-3,4-מתילנדיאוקסימתאמפטמין (MDMA).

"כמו להכניס את הכדור לפה"

הצוות נתן לילדה נוזלים באמצעות אינפוזיה ופיקח עליה עד שחזרה לעצמה למחרת בבוקר. בדוח נכתב כי לא היה צורך בתרופות נוספות והילדה התאוששה לגמרי.

"הרעלה חריפה לא מכוונת בסמים עשויה להיות תוצאה של הזנחה חמורה של ההורים. הדבר חייב להוביל להחלטה להגשת דוח שיפוטי עם אמצעי הגנה על הילד", כתב הצוות בדו"ח המקרה. ואכן, שופט בית המשפט לנוער המקומי הפקיד את הילדה תחת אפוטרופסות חוקית של סבתה.

"החדרת כדור אקסטזי לאף לילד צעיר עלולה להוביל להרעלה דומה לזה שנצפה במסלול פומי (דרך הפה) ובאותה כמות", סיכמו. "כאשר מתמודדים עם פעוט שיש לו התקפי חום, במיוחד אם הוא נסער, ולאחר שלילת זיהום אפשרי של קרום המוח, יש לקחת גם הרעלה מסוג זה בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully