וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל היא המדינה המתקרחת בעולם, אבל יש לזה פתרון טבעי

הסיבות להתקרחות ונשירת שיער הן רבות - מסטרס ועד גנטיקה. אבל לרפואה הסינית יש כמה צמחי מרפא שיכולים לעזור. שווה לנסות

מומחית שיער: זה נורמלי לאבד כמות שיער במקלחת/@ASHLEYWESTSTYLIST/TIKTOK

נשירת שיער היא התמודדות יומיומית שכיחה בכל העולם, אך האם ידעתם שישראל היא המדינה המתקרחת ביותר בעולם? יש לכך לא מעט סיבות.

מעבר לטמפרטורות הגבוהות בישראל, האוכלוסייה בארץ חיה במציאות הרוויה במתח מתמיד ולעיתים אף בחרדה ובדיכאון המעלים על פי הרפואה הסינית את את אש הכבד והקיבה ומתישים את הכליות והריאות. בנוסף, החיילים שלנו, החיים למשל שלוש שנים בתנאי חוסר שינה, בשילוב עם תזונה לא מאוזנת, תחושות חרדה לעיתים, חשיפה לקור ולחום קיצוניים ובנוסף לזה אף חובשים קסדות וכומתות באופן רב יחסית, משתחררים, במקרים רבים, עם הרבה פחות שיער על הראש ובגיל צעיר מאוד יחסית.

תסתתרו מהשמש

על מנת לנסות ולשמור על השיער שלנו בישראל עלינו לאכול מזונות קלים, המתאימים לעונת השנה החמה, לא להרבות במזונות מחממים, לא לשתות משקאות ממותקים ולא להרבות באלכוהול. עלינו להרבות בשתיית נוזלים (אך לא להפריז בכמות), לחסות בצל, לחבוש כיסוי ראש וללבוש בגדים ארוכים גם בקיץ. כמו כן מומלץ להשתדל שלא להפעיל את הגוף בפעילות מאומצת בשעות החמות של היממה.

אנג'ליקה סינית. ShutterStock
פיתרון טבעי. אנג'ליקה סינית/ShutterStock

על פי הרפואה הסינית, נשירת שיער נובעת בעיקר בשל אנרגיה חלשה בכליות ובריאות. שני האיברים הללו אחראים על שיער הראש של כל אחד מאתנו וחיוניותם תשמור על שיער ראש מלא ועל שיער חזק ומלא ברק. ישנם פתרונות אלטרנטיביים בני אלפי שנים להתקרחות, כשאר הטיפול הסיני פועל באופן מקומי על עור הקרקפת ומשפר את אספקת הדם והאנרגיה למקום, בשילוב עם טיהור הקרקפת ממזהמים ומטפילים למיניהם, מעודפי שומן ומקשקשים.

הנה כמה צמחים שמסייעים להלםחם באובדן השיער על פי הרפואה הסינית:

ארכובית סינית (He Shou Wu): מזין דם וג'ינג, מחזק את הכבד והכליות ומטפל בחיזוק והזנת השיער.

שורש Shu Di Huang: מחזק דם ומזין את ג'ינג הכליות.

אנג'ליקה סינית (Dang Gui): מחזק ומניע דם.

ליגוסטיקום (Chuan Xiong): מניע דם וביחד עם Bai Zhi מכוונים את הפורמולה לאזור הראש, יטפלו
גם במקרה של כאב ראש שיכול להופיע עקב חוסר דם.

סרפד אורגני: היתרונות הבריאותיים הבולטים שלו נובעים בכללם מהפרופיל התזונתי המרשים שלו: עלי הסרפד עשירים בברזל ושאר ויטמינים, מינרלים ויסודות קורט וגם בכלורופיל - מולקולה הדומה במבנה שלה להמוגלובין שבדם. זאת הסיבה שבמסורת רפואת הצמחים משתמשים בסרפד כטוניק, כדי "להזין את הדם". הפוטנציאל הבריאותי של הסרפד הוא כחלק מטיפול בקשיי ספיגה, אנמיה וחסרים תזונתיים ונשירת שיער וציפורניים שבירות על רקע חוסרים תזונתיים.

ייעוץ מקצועי: ברא צמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully