וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה גברים נמשכים דווקא לאיזור הזה בפנים?

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 7:56

באפליקציות, בדייטים, בזוגיות ואפילו בעבודה, מתברר שהשפעות האיפור הן עמוקות ומשונות הרבה יותר משחשבנו. אז איזו החלטה גורמת לקולגות לכבד אתכן יותר ואיזו דווקא תגרום לירידה דרמטית בפניות של גברים?

הצעה לאיפור סטנדרטי ליום לימודים ראשון סמסטר ב'/NOW רוני שרמייסטר

מי שלא נוהגים להתאפר, בחיים לא יבינו כמה שיקולים מעורבים בהחלטה הלכאורה הפשוטה הזאת. זה לא רק אם להתאפר ומתי, זה גם לדעת את מה להבליט, את מה לטשטש, שלא יהיה מוגזם, אבל גם שלא יהיה סתמי. אבל לפני שאתן עושות (או עושים) את כל זה, כדאי לעצור לרגע ולהבין איך האיפור הזה משפיע על הצד השני ומה זה עושה לאופן שבו הדייט, בן או בת הזוג ואפילו הקולגות במשרד רואים אתכן.

1. ההחלטה שתשיג יותר פניות באפליקציות
בפלטפורמת ההיכרויות האמריקאית Zoosk פרסמו נתונים מעניינים על כמות הפניות שמקבלות נשים מגברים. מהנתונים האלו עולה כי אלמנט אחד באיפור עזר להעלות את היקף הפניות של גברים בלא פחות מ-139 אחוזים. יכולות לנחש במה מדובר?

ובכן, מנהלי האפליקציה טוענים (וכמובן שלטענה הזאת אין ביסוס מחקרי ממוסד אקדמי), ששימוש בצללית בעיניים מייצר את האפקט הזה ואולי ישיג הרבה יותר הודעות מגברים ברשת. הבעיה היא שהם לא בדיוק פירטו מהו הסוג הפניות האלו ועד כמה הגברים שפונים הם גם אלו שתרצו להכיר לאימא או לפחות לזרום איתם על דייט שני.

אישה מתאפרת. ShutterStock
צלליות משיגות יותר דייטים. אישה מתאפרת/ShutterStock

2. השפתיים תמיד עושות את העבודה
קלאסיקות מרוויחות את מקומן בהיסטוריה בדיוק בגלל שהן תמיד עובדות מצוין. בשנים האחרונות, יותר נשים בוחרות לוותר על אודם בשפתיים, או להשתמש בגוונים פחות בוהקים, אבל מחקר שנערך באוניברסיטת מנצ'סטר מראה שלפחות מבחינת הגברים - הביקוש לשפתיים אדומות כנראה לא ייגמר לעולם. כן, במחקר המשונה שהפעם אכן נערך במוסד אקדמי רציני, גילו שגברים בהו בנשים עם שפתיים אדומות במשך 7.3 שניות. זאת בהשוואה לנשים עם שפתיים ורודות, שזכו לבהייה שנמשכה "רק" 6.7 שניות. אבל גם במקרה הזה, לא ברור איך היכולת לגרום לגברים לבהות באמת תתרום משהו, חוץ ממחמאה רגעית וקצת קריפית.

3. האהבה לאיפור יכולה לפגוע במערכת היחסים
על מה הייתן מוותרות - על בן (או בת) הזוג, או על ערכת האיפור שלכן? השאלה הזאת אולי נראית לנו משונה, אבל תאמינו או לא, היא נבחנה בסקר שמצא כי לא פחות מ-57 אחוזים מהנשים העידו שייפרדו מבן הזוג ולא מהאיפור. וזאת, באופן די אבסורדי, בניגוד לדעה הרווחת בקרב גברים שהמראה הטבעי והלא מאופר דווקא עדיף ונראה להם יפה ומושך יותר. ובאופן ספציפי יותר, במחקר שנערך באוניברסיטת בנגור נמצא שגברים מעדיפים נשים עם 40 אחוזים פחות איפור.

4. אפשר להשתמש באיפור כדי להשיג כבוד והערכה
אז הבנו שגברים אולי מעדיפים פחות איפור (ושפתיים יותר אדומות), אבל אם תשתמשו בו בחוכמה, הוא יכול להיות אמצעי שעשוי לעזור דווקא בקריירה. בחברת המסחר הבינלאומית Procter & Gamble הציגו מחקר מעניין שטוען כי נשים שהשתמשו באיפור באופן קבוע נתפסו על ידי העמיתות והעמיתים שלהן כיותר מוצלחות. עם זאת, איפור כבד ומוגזם, מטבע הדברים, מייצר השפעה הפוכה.

5. יש סוג מסוים של איפור שנוטה להבריח גברים
אם אתן אוהבות להשתמש בסומק ובמיוחד בברונזר - הנה טיפ שכדאי לזכור - יכול מאוד להיות שהגברים שמסתכלים עליכן ממש לא אוהבים את מה שהם רואים. ב-Zoosk, פלטפורמת ההיכרויות שהזכרנו קודם, ציינו כי גברים פחות מתחברים למראה הזה ופונים פחות באפליקציה לנשים שמציגות תמונות עם סומק בולט בלחיים. אז אם נסכם את הדעה המלומדת, לפחות מבחינת אפליקציית ההיכרויות הזאת, המסקנה (הלא מאוד מבוססת), היא די ברורה - פחות הבלטה של הלחיים, יותר של העיניים והשפתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully