וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: אין צורך לחסן ילדים בריאים. אז מי כן חייב?

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 8:50

ההודעה של הארגון מגיעה למרות שהקורונה עדיין איתנו. אז מי לא חייב להתחסן ומי ממש כן?

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

ילדים ובני נוער בריאים ככל הנראה אינם זקוקים לחיסוני קורונה, כך על פי הנחיה מעודכנת שפורסמה באתר האינטרנט של ארגון הבריאות העולמי (WHO).

קבוצת המומחים האסטרטגית של ארגון הבריאות העולמי לענייני חיסונים (SAGE) נפגשה בשבוע שעבר כדי ליצור מפת דרכים מתוקנת עבור חיסוני קורונה. מפת הדרכים החדשה מגדירה שלוש קבוצות עדיפות - גבוהה, בינונית ונמוכה - המבוססות על "הסיכון למחלות קשות ומוות" בעת הידבקות בנגיף. ילדים בריאים בין גיל 6 חודשים לגיל 17 נחשבים כעת בעדיפות נמוכה.

הסוכנות אמרה שעבור קבוצה זו, ל"חיסונים חיוניים מסורתיים" למחלות כמו נגיף הרוטה, חצבת, פוליו ופנאומוקוק יש השפעה גדולה יותר.

במפת הדרכים החדשה, הסוכנות גם פרסמה הנחיות מעודכנות לגבי מינוני הבוסטר של הקורונה.

מבצע חיסון ילדים נגד נגיף הקורונה החל- חולון כללית
22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
לא צריכים להתחסן. ילד מתחסן לקורונה/ראובן קסטרו

לא להתפשר על שאר החיסונים

"מפת הדרכים המתוקנת מדגישה מחדש את החשיבות של חיסונים אלה עבור אנשים שעדיין נמצאים בסיכון למחלה קשה, בעיקר קשישים ואלה עם מצבים בסיסיים כרוניים, כולל עם בוסטרים נוספים", אמרה יו"ר SAGE, ד"ר חנה נוהינק, בהודעה לעיתונות באתר WHO.

"מדינות צריכות לשקול את ההקשר הספציפי שלהן בהחלטה אם להמשיך לחסן קבוצות בסיכון נמוך, כמו ילדים ובני נוער בריאים, מבלי להתפשר על החיסונים השגרתיים החיוניים כל כך לבריאות ולרווחה של קבוצת גיל זו", המשיכה נוהינק. .

בהודעה לעיתונות, SAGE מעודדת מדינות לשקול גורמים לרבות "עומס מחלות, עלות-תועלת, סדרי עדיפויות בריאותיים ואפילו עלויות" בעת קבלת החלטות לגבי דרישות חיסונים לילדים ובני נוער בריאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ומי חייב להתחסן?

ולמרות ההצהרה, ארגון הבריאות העולמי מדגיש כי חלק מהילדים עדיין צריכים לקבל חיסון. ילדים בעלי מערכת חיסונית חלשה או כאלה הסובלים במצבים בריאותיים קיימים עדיין צריכים לקבל את החיסון נגד קורונה בשל הסיכון הגבוה יותר למחלה קשה, אמרה הסוכנות.

בנוסף, מומלץ לתינוקות מתחת לגיל 6 חודשים לקבל את החיסון עקב עומס של השפעות קשות של הקורונה. ההנחיה גם קוראת לנשים בהריון להתחסן באופן מלא כדי לקבל הגנה מלאה על האם והעובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully