וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד שלכם מתגייס בקרוב? הנה טיפים של הורים שכבר עברו את זה

עודכן לאחרונה: 7.4.2023 / 8:43

זה אירוע מכונן אצל כל ילד ואצל כל הורה. הרגע שהילד או הילדה פורשים כנפיים והוכלים ללשכת הגיוס. ביקשנו מחמישה הורים שכבר עברו את זה לתת טיפים להורים החדשים של המתגייסים הצעירים

בוידאו: ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, ביקר היום בלשכת הגיוס ׳תל השומר׳ ופגש מתגייסים ומתגייסות ללוחמה/דובר צה"ל

גיוס לוחמים ליחידות הקרביות של מחזור מרץ-אפריל 2023 יצא לדרך כבר בחודש פברואר והוא יסתיים ממש בקרוב, קצת אחרי החגים, ב-4 במאי. המשמעות של זה היא לא מעט הורים שנמצאים כרגע בהתרגשות גדולה, אבל גם בחששות לפני שהם משחחרים את הילד לצבא.

בדיוק בשביל זה אספנו עבורכם 5 הורים שכבר עברו את תהליך הגיוס לחיילות השונים ויש להם טיפים ממש חשובים בשבילכם ההורים הטריים:

הטיפים של סיגל אמא של רותם ונעם מזרחי מגולני

רותם ונעם מזרחי מגולני. באדיבות המשפחה
רותם ונעם מזרחי מגולני/באדיבות המשפחה

אמא יקרה לגולנצ'יק החדש, ברוכה הבאה לחטיבת גולני.

כאמא לשני גולנצ'יקים, רותם הקצין ועוד רגע מ"פ טירונים ונעם הלוחם, אני ממליצה לך בשנים הקרובות להיות שם הכי בשבילו, בשביל החייל הקרבי שלך, הבן שלך, שהולך זקוף עם הנשק, הכומתה החומה והתג עם העץ הירוק צהוב.

אמא יקרה, מחכות לך שלוש שנים (אולי אפילו יותר) מדהימות במשפחת גולני. עם נסיון כאמא לשני בנים בקרבי להלן כמה טיפים ממני אליך:

1. חשוב להגיע לכל הטקסים עמוסה באוכל טעים ולדאוג שישנה נוכחות מלאה של בני המשפחה. הטקסים האלה הם החלק הכי מרגש שאי אפשר להסביר במילים.

2. כאשר הוא מגיע הביתה בשבת אחרי שבוע גדוש בפעילות - להכין לו אוכל טעים ובמלא סירים. ולא פחות חשוב - לפרגן לו שיפגש עם חברים מהבית ומהילדות כי בסוף אסור לוותר עליהם. וכמובן - תמיד לשלוח איתו ביום ראשון קופסאות של עוגיות שהוכנו בבית.

3. להתרגל לבואם של החברים מהצוות/ מהמחלקה בפתאומיות ולהכין את הבית ומצעים באים ונשארים לישון.

4. להכין צידנית ופק"ל קפה להיכרות של מקומות חדשים בארצנו הקטנטונת והיפה: מוצב ליד מטולה, מוצב בשומרון, תצפית על שכם, ועוד מקומות יפים ורחוקים.

5. ליצור קשר עם ההורים מהצוות ומהמחלקה. תמיד יש את ההורה המוביל שפותח קבוצה בנייד וסוחף את כל ההורים להכנת חולצות, הפתעות וארוחות.

אמא יקרה לגולנציק חדש, אני מאחלת לך שיחזור בריא ושמח בכל יציאה הביתה ויסיים בשלום את שירותו הקרבי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הטיפים של איתמר בר-נוי, אבא של עמית הצנחן הטרי

עמית ואיתמר בר נוי. באדיבות המשפחה
עמית ואיתמר בר נוי/באדיבות המשפחה

הסיפורים שלי ושל עמית מאוד דומים, אני למדתי חשמל בבית הספר התיכון והציעו לי איזה ג'וב ביחידה חדשה שהוקמה סמוך למחזור הגיוס שלי. אבל סירבתי, ובחרתי להתנדב להיות לוחם בחטיבת הצנחנים.

ארבעים שנים אחר כך, עמית התחיל עתודה טכנולוגית, עבר מהבית במודיעין לקיבוץ דגניה בכנרת, והתפוח לא נפל רחוק מהעץ (בכלל), עשה לבד את כל הניירת והטלפונים, עבר את הגיבוש והצטרף גם לחטיבה האדומה גם כן. אפילו אמא שלי שירתה גם היא בצנחנים וקיפלה מצנחים. לחשוב שהבן שלי ממשיך את המסורת המשפחתית בחטיבה ממלא אותי בגאווה, ואין לתאר את החוויות שהוא עומד לחוות.

לכבוד הגיוס אני יכול להביא לבן שלי את חמשת הדברים שלפי דעתי הכי חשובים בצבא לפחות בכמה חודשים הראשונים:

1. לא להיות חכמולוג ולהבין מה מבקשים ממך. לפעמים צריך פשוט לעצור, להקשיב ולהבין מה קורה סביבך בלי להילחץ.

2. לקבל הכל בסבבה, לבנות מהפעילות והחוויה. הצבא לפעמים יכול להיות מקום לא פשוט וצריך לדעת פשוט לזרום עם הרגע ולא להתרגש מכל דבר - בסוף גם עם קשה זה יזכר בעתיד כחוויה אחת גדולה ומיוחדת.

3. לתת עזרה לסובבים אותך. לא לחשוב רק על המעגל הפרטי שלך בסוף האנשים שאיתך יהפכו להיות החברים הכי טובים שלך לחיים גם אחר כך.

4. לארגן את הציוד כל ערב. חשוב לבנות שגרה לשמור על הדברים שחשובים לך ולהיתפס על הדברים הקטנים שיעשו לך סדר.

5. להיפתח לאנשים ולתת הזדמנויות לחברים וחוויית. החברים הכי טובים בדרך כלל מגיעים מהחוויות בצבא בקושי מקרב ומהר מאוד מגלים שהאנשים שהכי לא חשבת שתתחבר אליהם יהפכו להיות הכי קרובים אלייך.

5. להיפתח לאנשים ולתת הזדמנויות לחברים וחוויית - החברים הכי טובים בדרך כלל מגיעים מהחוויות בצבא בקושי מקרב ומהר מאוד מגלים שהאנשים שהכי לא חשבת שתתחבר אליהם יהפכו להיות הכי קרובים אלייך - לכן חשוב להישאר עם ראש פתוח.

העיקר שיתפוס מיטה למטה, ושיהיה שפשוף נעים.

הטיפים של אייל אלמוג, אבא של הלוחמת חן אלמוג, מגדוד 402 בחטיבת האש 215

משפחת אלמוג. באדיבות המשפחה
משפחת אלמוג/באדיבות המשפחה

גם אני הייתי חלק ממשפחת התותחנים פעם, שירתתי בגדוד 404 שפיפון בתור טען וכיום אני מנהל תורן טרמינל 1 בנתב"ג. לכבוד הגיוס לחיל התותחנים, כתבתי את חמשת הטיפים שלדעתי הם הכי רלוונטיים ומשמעותיים שיש להורה לתת:

1. תמיד תהיו אתם. בכל מקום שתהיו, לא משנה איפה, תהיו אתם. תהיו האנשים שאתם בגרסה הכי טובה שלכם. תהיו קשובים וסבלניים לסביבה שלכם ותלמדו להתאים את עצמכם אליה.

2. תעזרו להם להנות מהדרך - התחלות חדשות הן תמיד קשות וההסתגלות לוקחת זמן. לתמוך בהם כשהם רוצים לצבור חוויות, להתנסות בדברים חדשים, והכי חשוב, תפרגנו להם שיהנו מהדרך עצמה.

3. תדעו את מקומכם - במהלך השירות תפגשו אנשים (מפקדיכם) בדרגות גבוהות מכם שיגידו לכם מה לעשות או איפה להיות. תדעו לא לפקפק בהם ואם אומרים לכם שצריך לעשות משהו- תעשו.
לא להקטין ראש…

4. תדאגו שתמיד יהיה להם משהו מתוק עליהם. לפעמים צריך את השוקולד המתוק או את הביסלי שיעזור להמתיק את הדרך.

5. תביאו להם משהו שמזכיר לכם את הבית. אולי איזה ספר, תמונה או שמיכה. משהו שיהיה להם ברגעי הגעגועים לבית עד הסופ"ש.

הטיפים של שרון, אמא למאיה, לוחמת שנמצאת בהכנה לקצונה

שרון ומאיה. באדיבות המשפחה
שרון ומאיה/באדיבות המשפחה

כשמאיה שלי היתה לקראת גיוס, כל מה שחשבתי עליו זה איך להקל עליה את המעבר- מחוסר דאגות -לאחריות מוחלטת על החיים. לשמחתי, מאיה כבר היתה למודת ניסיון בשהייה מחוץ לבית ובדאגה לחניכים שלה. אז היה קל יותר.

אז הנה כמה טיפים ממני לדרך עם בנך או ביתך הלוחמים העתידיים:

1. לצייד את הילד/ה רק בדברים ההכרחיים בתרמיל וחשוב מאוד שלא לשכוח תרופות. בנוסף, שלא יקחו מזוודה אלא תרמיל גב גדול וחזק.

2. להוביל אותם להתחבר עם המתגייסים סביבם כדי שימצאו לפחות חברה אחת שתדע להקשיב, להכיל ולתת עצות טובות - כזו שתתמוך בחדירה למטרה ובהתקדמות הלאה ורחוק. לעזור להם לקבל בהבנה שיש אנשים שונים מהם, בהתנהלות, בדיבור וכו'. ללמד אותם להתקרב, להתעניין ולראות את כולם.

3. הצבא הוא גוף גדול וכדאי מאוד לנצל את השירות כדי ללמוד, להתקדם ולהתחשל. המטרה של צה"ל היא לא להרע להם. לכן אין מה לחשוש מהמפקד, אבל כן צריך לכבד אותו ולדבר, לשאול, להתייעץ איתו.

4. כשהטלפונים וההודעות מגיעות עם קשיים ובכי - להקשיב, לאהוב ולנסות למצוא את הקושי. לנסות להבין יחד איתך האם הקושי נובע מהריחוק מהבית ובמציאות החדשה או באמת בקושי להתמודד. ובעיקר להאמין בהם. זה החוזק שלך ושלהם.

5. אנחנו לא יכולים לשלוט בהכל. היינו רוצים שיהיה להם רק טוב, אבל אנחנו לא איתם כל הזמן. הכי חשוב זה לתת להם ללמוד מהי עצמאות ולנתב את חייהם הכי טוב שהם יכולים.

הכי חשוב - תיידעי אותה בכך שהבית תמיד שומר ותמיד תומך, בכל רגע ובכל מצב, ושיהיה לך ולילדיך המון בהצלחה.

הטיפים של צביה ארליך, אימו של סמל איתמר ארליך כוכבי, לוחם ימי בספינת הטילים אח"י אילת

צביה ואיתמר ארליך כוכבי. באדיבות המצולמים
צביה ואיתמר ארליך כוכבי/באדיבות המצולמים

1. תהיו שם בשבילם. הגיוס הוא התחלה חדשה, כל התחלה חדשה יכולה להיות מאתגרת.

2. יש דברים שהם לא יוכלו לספר לכם. במסגרת השירות הצבאי והמשימות המשמעותיות שיבצעו יהיו רגעים שלא יוכלו לחלוק עמכם, קבלו זאת באהבה, תגידו להם שאתם גאים בהם וסומכים עליהם.

3. תפנקו אותם כשהם חוזרים הביתה, הילדים שלנו עובדים מאוד קשה, עוברים אימונים מורכבים, יוצאים למשימות בטחון שוטף והכל במטרה לשמור על בטחונה של מדינת ישראל.

4. תדאגו שיהיה להם תמיד משהו מתוק לדרך, ככה שגם בעשרות מיילים מישראל או מהתרגיל ברמה יוכלו להיזכר יחד עם החברים בטעם של בית.

5. תשאירו להם הודעות - גם אם הם לא יקראו אותם עד יומיים אחרי, תשיארו להם איזה הודעה מתוקה מהלב עם איחול לשבוע מוצלח. העיקר שתמיד יהיה להם משהו טוב לקבל ממכם על הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully