וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפילו המלך צ'ארלס בירך: בת ה-109 חושפת את הסוד שלה לחיים ארוכים

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 7:57

אוליב אדוארדס אומנם לא נחשבת לאישה הכי מבוגרת שחיה בעולם, אבל לפי הצלילות שלה יש לה הרבה מה לתרום לכולנו. אז מה אוכלים (ושותים) כדי להגיע לגיל הזה ואיזו תכונה חשובה?

בווידאו: האישה המבוגרת באירופה החלימה מקורונה/צילום: רויטרס

עד 120 זה אולי קצת יותר מדי, אבל יש כאלה שהמספר הזה הוא ריאלי עבורם. אוליב אדוארדס, סבתא רבא שחגגה בשבוע שעבר את יום הולדתה ה-109 אומרת שהסוד לאריכות ימים הוא להיות "עקשנית" ולשתות "הרבה מים".

המורה בדימוס שהיא אמא לשתי בנות, ויש לה ארבעה נכדים ושישה נינים, חשפה שהיא גם אוכלת שלוש ארוחות ביום, ומעדיפה על הכל - סלמון ואספרגוס. ואכן, לארוחת צהריים של יום הולדתה, היא נהנתה מסלמון וירקות שהוכנו במיוחד על ידי השף בבית האבות בירצ'לנדס בצפון יורקשייר, אנגליה. "זהו הישג נפלא עבור אוליב", אמר דובר בית האבות. "היא אמרה שהיא לא רוצה רעש, אבל כמובן שהיא תתפנק בחגיגה עם צוות הבית, הדיירים ובני משפחתה".

לאדוארדס הוצגה גם עוגה שדמתה לסלסילה פרחונית וכרטיס מיוחד מהמלך צ'ארלס השלישי שבירך אותה, ממש כפי שעשתה אימו המלכה לפני שנה, על הגעתה ליום הולדתה המכובד.

אדוארדס נולדה ב-1914, והיא לימדה ילדים צעירים מאוד במשך שנים. היא אמרה שהיא אוהבת להתאמן, אפילו בשנותיה האחרונות. "נהניתי ללכת", היא אמרה לג'אם פרס. "כשהייתי בת 80, נהגתי לשחק כדורגל וקריקט עם הנכדים שלי". כעת היא מבלה את ימיה בקריאה, סריגה ותפירה.

למרות ש-109 זה בהחלט גיל מרשים, אדוארדס היא לא האדם החי המבוגר ביותר. מריה ברניאס מוררה
מורה מספרד זכתה בתואר זה בינואר האחרון על ידי שיאי גינס. בתחילת החודש מלאו לה 116 שנים. מוררה קיבלה את הכבוד לאחר מותה של הנזירה הצרפתייה לוסיל רנדון, הידועה יותר בשם האחות אנדרה, בגיל 118 בינואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully